Aankoop appartement/Vruchtgebruik ouders
TIP
Aankoop appartement/Vruchtgebruik ouders
Beste,
Ikzelf(27j, enig kind) ga een nieuwbouw appartement kopen.
Ik zou hier graag zelf 5-10j in gaan wonen en dan zullen mijn ouders hun huis verkopen en daar in gaan wonen.
Ze verkopen dan hun huis en kopen mijn lening af zodat ik verder kan om een huis te bouwen met vriendin.
Iemand ervaring hoe dit op een ideale manier op te maken bij de notaris?
1) Vruchtgebruik ouders, dat ze hier na 10j in kunnen leven.
2) Afkopen lening door ouders (bankgift van 100,000€ mogelijk?)
Alvast bedankt voor uw reactie's.
Ikzelf(27j, enig kind) ga een nieuwbouw appartement kopen.
Ik zou hier graag zelf 5-10j in gaan wonen en dan zullen mijn ouders hun huis verkopen en daar in gaan wonen.
Ze verkopen dan hun huis en kopen mijn lening af zodat ik verder kan om een huis te bouwen met vriendin.
Iemand ervaring hoe dit op een ideale manier op te maken bij de notaris?
1) Vruchtgebruik ouders, dat ze hier na 10j in kunnen leven.
2) Afkopen lening door ouders (bankgift van 100,000€ mogelijk?)
Alvast bedankt voor uw reactie's.
Re: Aankoop appartement/Vruchtgebruik ouders
Waarom kopen uw ouders dan niet gewoon het app. en zetten ze het op uw naam waarbij zij dan inderdaad het vruchtgebruik hebben?
Het voorstel dat jij doet is volgens mij ook haalbaar maar misschien wat omslachtiger?
Bij het aflossen van een lening in 1 keer (door die bankgift) zullen extra kosten gemoeid zijn. De bank loopt namelijk een boel inkomsten mis.
Eventueel nu al een bankgift doen waardoor je een lening kan aangaan op 10 jaar?
Het voorstel dat jij doet is volgens mij ook haalbaar maar misschien wat omslachtiger?
Bij het aflossen van een lening in 1 keer (door die bankgift) zullen extra kosten gemoeid zijn. De bank loopt namelijk een boel inkomsten mis.
Eventueel nu al een bankgift doen waardoor je een lening kan aangaan op 10 jaar?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Aankoop appartement/Vruchtgebruik ouders
Denk dat je dat best aan een Notaris vraagt, inplaats van op dit Forum..
Je moet ook rekening houden als je ouders voor die tijd zouden komen te overlijden.
De notaris zal met alle scenarios rekening houden als hij dergelijke akte opmaakt..
Je moet ook rekening houden als je ouders voor die tijd zouden komen te overlijden.
De notaris zal met alle scenarios rekening houden als hij dergelijke akte opmaakt..