aankoop auto
TIP
Op zoek naar de laagste rente? Vergelijk alle aanbieders van kredieten
aankoop auto
Hallo,
Vraagje: als ik een auto zou willen kopen(occasie) en ik moet bv 8000EUR betalen ervoor. Zou dat cash mogen? dwz geld wat niet op de bank gestaan heeft...
bedankt voor jullie reacties...
Vraagje: als ik een auto zou willen kopen(occasie) en ik moet bv 8000EUR betalen ervoor. Zou dat cash mogen? dwz geld wat niet op de bank gestaan heeft...
bedankt voor jullie reacties...
Re: aankoop auto
Bedragen onder de 10.000 euro zouden geen probleem mogen geven.
De handelaar kan eventueel wel vragen de transactie op de bank uit te voerenn zodat de bankier de echtheid van de biljetten kan controleren.
De handelaar kan eventueel wel vragen de transactie op de bank uit te voerenn zodat de bankier de echtheid van de biljetten kan controleren.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Het is een bedrag onder de 10000EUR en het is geen handelaar, echter wel een zelfstandige maar in bouwmaterialen.
Vraag je best zelf aan de leverancier bouwmaterialen, of hij dan wel kontant of op rekening heeft.
je kan ook een bankcheque afgeven.
-
freetotax2005
- Sr. Member

- Contacteer:
heb onlangs een auto gekocht en handelaar wou enkel bankcheque .... zelfs liever geen overschrijving ! ...
het zijn zw**te centen... 
als je ongeval doet, en je hebt zwrt betaald, heb je ook geen enkel bewijs welke prijs je voor de wagen betaald hebt. Wit of zwrt, maakt in weze niet echt zo veel meer uit, tenzij het een firma wagen is, dan betaal je BTW inplaats van inschrijvings taks op tweedehands.
Particulier auto kopen is in meeste gevallen altijd voordeliger
Hoe bedoel je? BTW ipv inschrijvingstaks??? moet ik dan NA de aankoop van de wagen nogmaals BTW betalen??????? Ik ben gewoon particulier.ludo schreef: als je ongeval doet, en je hebt zwrt betaald, heb je ook geen enkel bewijs welke prijs je voor de wagen betaald hebt. Wit of zwrt, maakt in weze niet echt zo veel meer uit, tenzij het een firma wagen is, dan betaal je BTW inplaats van inschrijvings taks op tweedehands.
Laatst gewijzigd door matroos op 7 juni 2009, 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Uiteraard moet een PARTICULIER btw of inschrijvingstaks betalen (zelfs bij een tweede handsauto ), enkel voor zelfstandigen is de btw meestal neutraal, omdat zij die kunnen aftrekken.
Hoe kan anders het gat in de begroting gedicht worden
Hoe kan anders het gat in de begroting gedicht worden
Laatst gewijzigd door paul op 7 juni 2009, 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
ik snap er niks meer van
als ik die auto ben die firma koop zal ik daar toch de BTW moeten betalen? deze zal toch in de te betalen prijs zitten? Of moet ik die achteraf betalen?
als ik die auto ben die firma koop zal ik daar toch de BTW moeten betalen? deze zal toch in de te betalen prijs zitten? Of moet ik die achteraf betalen?
Als je een firmawagen aankoopt,( voertuig dat ingeschreven is op een firma-naam) of je koopt in een garage betaal je 21% btw op de verkoopprijs.( ze noemen dit ook wel eens " nen Btw auto )
Als je van een particulier koopt betaal je geen btw.
En dit schilt hem een heel pak euros/.
Bij een tweedehands aankoop van particilier tot particulier betaal je inschrijvingstaks naargelang de ouderdom van het voertuig, en geen btw.
Je kan dus beter van een particulier kopen.
Als je van een particulier koopt betaal je geen btw.
En dit schilt hem een heel pak euros/.
Bij een tweedehands aankoop van particilier tot particulier betaal je inschrijvingstaks naargelang de ouderdom van het voertuig, en geen btw.
Je kan dus beter van een particulier kopen.
www.fiscus.fgov.be
ga naar meest gestelde vragen
lijst onderwerpen
kies - wegwijs in de fiscaliteit van uw auto
ga naar meest gestelde vragen
lijst onderwerpen
kies - wegwijs in de fiscaliteit van uw auto
matroos,
ik heb in 2006 een wagen van 1jaar oud bij een merkverdeler gekocht.
Daar heb ik inderdaad BTW op moeten betalen.
Maar de BTW zat in de gevraagde prijs.
Toch even afstemmen met de verkoper voor alle zekerheid en op factuur laten zetten.
grtz
ik heb in 2006 een wagen van 1jaar oud bij een merkverdeler gekocht.
Daar heb ik inderdaad BTW op moeten betalen.
Maar de BTW zat in de gevraagde prijs.
Toch even afstemmen met de verkoper voor alle zekerheid en op factuur laten zetten.
grtz
ludo schreef: als je ongeval doet, en je hebt zwrt betaald, heb je ook geen enkel bewijs welke prijs je voor de wagen betaald hebt.
Dacht niet dat je dat moet bewijzen, een expert zal de waarde van de wagen schatten.
Cash betalen is geen probleem. Mag zelfs meer zijn dan €10k.