Aankoop ETF Lyxor Water DIS
TIP
Aankoop ETF Lyxor Water DIS
Hallo.
Ik ben nog al geïnteresseerd om een tracker in water te kopen via Euronext Parijs. Het betreft een distributie variant.
Ik ben er mij van bewust dat op de dividenden ik 30% RV betaal en Franse Grondbelasting ( maar hoeveel?)
Maar welke kosten komen er bij kijken als ik in de toekomst m'n winst wil nemen en deze dus verkoop? Enkel een beurstaks in BE of rekent Parijs ook nog kosten aan?
Het gaat over FR0010527275 gekocht via Euronext Parijs.
Zelfde vraag eigenlijk stel dat ik een interessante ETF vind die noteert op Amsterdam of Frankfurt.
Alvast bedankt!
Ik ben nog al geïnteresseerd om een tracker in water te kopen via Euronext Parijs. Het betreft een distributie variant.
Ik ben er mij van bewust dat op de dividenden ik 30% RV betaal en Franse Grondbelasting ( maar hoeveel?)
Maar welke kosten komen er bij kijken als ik in de toekomst m'n winst wil nemen en deze dus verkoop? Enkel een beurstaks in BE of rekent Parijs ook nog kosten aan?
Zelfde vraag eigenlijk stel dat ik een interessante ETF vind die noteert op Amsterdam of Frankfurt.
Alvast bedankt!
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Re: Aankoop ETF Lyxor Water DIS
Voor zover ik het begrijp is het niet van belang op welke beurs je handelt, maar wel waar het fonds gedomiciliëerd is...Nenzurax schreef: ↑1 september 2021, 16:11 Hallo.
Alvast bedankt!
Nu goed... ISIN FR0010527275 start met FR, dus dan zal het Frankrijk zijn.
Franse bronheffing op dividenden is 12,8%.
Bij verkoop ga ik ervanuit dat Frankrijk geen belasting heft. In België moet je wel nog de "reynderstax" (30% op meerwaarde vastrentend deel) in rekening nemen.
Edit: dit is dus waarom ik niet in dergelijke (eigenlijk tot nu toe geen enkele) ETFs beleg... totaal onduidelijk...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Fonds bestaat volledig uit aandelen,ik vermoed geen reynderstaks....
Waarom niet opteren voor XMLC?
dat is een Accumulerend fonds, dan vermijd je ook de RV op dividenden
dat is een Accumulerend fonds, dan vermijd je ook de RV op dividenden
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
DEGIRO
En deze zit ook in hun kernselectie, dus geen transactiekosten, enkel beurstax
En deze zit ook in hun kernselectie, dus geen transactiekosten, enkel beurstax
Laatst gewijzigd door hertzel op 7 september 2021, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Ja, zover waren we al dacht ik.
Dat was dan ook een antwoord op de vraag "Zelfde vraag eigenlijk stel dat ik een interessante ETF vind...".
Ik vraag mij eerder af of de rest van mijn veronderstellingen correct zijn...
Wat mij altijd verbaast, is dat er blijkbaar gewoonweg *niemand* kan uitleggen hoe het nu eigenlijk allemaal in elkaar zit, en dan bedoel ik een "volledige en sluitende" uitleg.
bij saxo vind ik dit :
Productkosten
Lopende kosten
Lopende kosten
0,6%
Transactiekosten
Belasting - Britse PTM-heffing (> 12 500 EUR) (Koop/verkoop)
1,25 EUR
Belasting - Belgium Stock Exchange 0.12% (Koop/verkoop)
0,12%
Productkosten
Lopende kosten
Lopende kosten
0,6%
Transactiekosten
Belasting - Britse PTM-heffing (> 12 500 EUR) (Koop/verkoop)
1,25 EUR
Belasting - Belgium Stock Exchange 0.12% (Koop/verkoop)
0,12%
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
diegene waar de draad over gaat
FR0010527275
FR0010527275
En wat is er nu zo speciaal aan deze ETF?