Aankoop fondsen
TIP
Aankoop fondsen
Enkele jaren terug (2009) heb ik via Argenta Carmignac Patrimoine aangekocht.
Later heb ik ook een Carmignac Fund Plan gestart.
Nu zou ik CP en gelijkwaardige fondsen willen bijkopen.
Ik zou vooral opbouwend willen werken, periodiek maar daarom niet maandelijks en dus kleinere bedragen.
Mijn eerste storting kan over de verschillende fondsen samen een € 4000 zijn.
Bij welke bank koop ik dit best aan?
Mijn idee:
- Carmignac via Keytrade FSP met eenmalige storting van € 25 en dan bijstorten.
Is verhandeling bijstorten dan op de dag dat je zelf wil of éénmaal per maand volgens beslissing Keytrade?
- Andere fondsen bij Rabobank (zonder kosten).
- Fondsen die Rabobank niet heeft aankopen bij Keytrade. Als ik Ethna koop aan 1% aankoopkost voor bvb € 500 ,
betaal ik dan een kost van € 5 of een kost van €9,95?
- Of Deutsche Bank? Maar dan heb je jaarlijkse kosten.
Alvast bedankt voor jullie info.
Later heb ik ook een Carmignac Fund Plan gestart.
Nu zou ik CP en gelijkwaardige fondsen willen bijkopen.
Ik zou vooral opbouwend willen werken, periodiek maar daarom niet maandelijks en dus kleinere bedragen.
Mijn eerste storting kan over de verschillende fondsen samen een € 4000 zijn.
Bij welke bank koop ik dit best aan?
Mijn idee:
- Carmignac via Keytrade FSP met eenmalige storting van € 25 en dan bijstorten.
Is verhandeling bijstorten dan op de dag dat je zelf wil of éénmaal per maand volgens beslissing Keytrade?
- Andere fondsen bij Rabobank (zonder kosten).
- Fondsen die Rabobank niet heeft aankopen bij Keytrade. Als ik Ethna koop aan 1% aankoopkost voor bvb € 500 ,
betaal ik dan een kost van € 5 of een kost van €9,95?
- Of Deutsche Bank? Maar dan heb je jaarlijkse kosten.
Alvast bedankt voor jullie info.
Re: Aankoop fondsen
Heeft iemand ervaring met fonds LU0264738294 ? Want je vindt het nergens.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
LU0264738294
http://www.morningstar.be/be/funds/snap ... F00000259C" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.morningstar.be/be/funds/snap ... F00000259C" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij zo'n infofiche van Morningstar stel ik mij toch vragen.
Zij stellen altijd dat ze kijken naar langjarige rendementen en niet alleen naar één eenmalig goeie prestatie.
En dan lees ik op die fiche dat 1° het fonds pas opgestart werd op 11/2011...
Ook staat er letterlijk dat men voor de analyse de cijfesr van een ander fonds gebruikt...
Wie houdt er hier wie voor het lapje ?
Zij stellen altijd dat ze kijken naar langjarige rendementen en niet alleen naar één eenmalig goeie prestatie.
En dan lees ik op die fiche dat 1° het fonds pas opgestart werd op 11/2011...
Ook staat er letterlijk dat men voor de analyse de cijfesr van een ander fonds gebruikt...
Wie houdt er hier wie voor het lapje ?
Ok ik heb het gevonden en ineens een order geplaatst voor 1000 stuks, 12 euro en een sjiek/stuk. Uit zeer goed ingelichte bron vernam ik dat dit fonds binnen de kortste keren zeer hoge toppen gaat scoren.
In het verleden haalde het ook hoge rendementen.
@ Al fons : ja je hebt gelijk, nogal wat fouten op de website van morningstar
In het verleden haalde het ook hoge rendementen.
@ Al fons : ja je hebt gelijk, nogal wat fouten op de website van morningstar
Bijhouden yaris, het is pas nu dat de economie zich langzaam weer opricht. Het is NU meer dan ooit de tijd om aandelen en fondsen aan te schaffen. Als zit op een absoluut dieptepunt, doch langzaam klimmend.
Hoe weet je dat als het fonds pas eind 2011 werd opgestart ?Marc M schreef: In het verleden haalde het ook hoge rendementen
Het rendement van de vorige maand, of de maand ervoor ?
Was dat beginnersgeluk, een toeval door omstandigheden ?
@alfons ik verschiet van je, eerst zeg je zélf dat morningstar vol fouten zit, en dàt zie je dan niet.
Ik weet ook dat er een andere variant is. Anders kon men die cijfers niet gebruiken om hier te gebruiken.
Maar een rendement in USD is nog wel wat anders dan een rendement in EUR.
Maar een rendement in USD is nog wel wat anders dan een rendement in EUR.
Apropos, dat heb ik al eens in een andere draad gevraagd : wààr open je een VIRTUELE portefeuille alwaar je FONDSEN in kan opnemen?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
De glazen bollen worden precies weer uit de kast gehaald.Marc M schreef:Bijhouden yaris, het is pas nu dat de economie zich langzaam weer opricht. Het is NU meer dan ooit de tijd om aandelen en fondsen aan te schaffen. Als zit op een absoluut dieptepunt, doch langzaam klimmend.

De werkloosheid stijgt overal -met uitzondering van Duitsland waar ze jobkes scheppen aa 5 €- waaraan zie jij dat de economie zich opricht?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Dat leid ik af uit het vergelijken van grafieken van aandelen en fondsen : behoudens enkele uitzonderingen gaan die allemaal stijl omhoog. Dus, het gaat niet over ééntje, maar véél. Ook zo met mijn eigen uitgebreide portefeuille alwaar ik in de loop der laatste jaren niéts verkocht heb, gelukkig maar.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Zoiets bedoel je? (BEL 20)

Kan je besluiten dat het in België goed gaat? Ik dacht toch van niet... integendeel!
Gewoon de geldcreatie die z'n werk doet... tot op een bepaald weekend.
Kan je besluiten dat het in België goed gaat? Ik dacht toch van niet... integendeel!
Gewoon de geldcreatie die z'n werk doet... tot op een bepaald weekend.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Bedankt Spruitenkop : dit is een perfekt voorbeeld.
Ik heb al een paar keer gewaarschuwt voor de gevaren van grafieken. Ook in mijn cursus en reeds enkele malen op onze blog. Je gaat hier ook weer instappen op het moment dat het fonds een klim achter de rug heeft ( op een moment dat men het als duur kan bestempelen )Marc M schreef:Dat leid ik af uit het vergelijken van grafieken van aandelen en fondsen : behoudens enkele uitzonderingen gaan die allemaal stijl omhoog.
Ik heb het in EUR door mijn screeningsysteem gedraaid en dan wordt het erg pover ( ik wil beleefd blijven ).
Op 72 periodes van 5 jaar haalt dit fonds gemiddeld -0,89 % per jaar en slechts in 45 % van de gevallen was er een positief resultaat.
Op 120 periodes van 3 jaar zou men een rendement gehaald hebben van 0,07 % per jaar en slechts in 50 % van de gevallen positief.
Bovendien is het fonds vrij volatiel.
Ik zeg niet dat je er geen winst kan mee halen, maar ik ga zo'n risico's niet nemen voor zo'n belabberd vooruitzicht.
Ik ken veel betere fondsen.