Aankoop individuele aandelen: Teva Pharm.?
TIP
Aankoop individuele aandelen: Teva Pharm.?
Mijn vraag over Teva Pharm. past wel in deze topic. Zie laatste reply.
Laatst gewijzigd door fatboy op 24 januari 2012, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Aankoop individuele aandelen: kosten?
Met dergelijke bedragen hou je het beter bij fondsen.
AandelenTransacties van minder dan pakweg 500 euro zijn niet aan te raden wegens te hoge kosten. Ook omdat je nog ooit eens kosten moet betalen om uit te stappen.
AandelenTransacties van minder dan pakweg 500 euro zijn niet aan te raden wegens te hoge kosten. Ook omdat je nog ooit eens kosten moet betalen om uit te stappen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bedankt.
Ik ben van plan maandelijks 100 of 150 euro opzij te zetten om te beleggen. Kies ik dan best telkens voor fondsen, of spaar ik die maandelijkse bedragen af en toe ook even op om individuele aandelen te kopen? (Ik denk nu bijv. aan TiGenix, Delhaize, ...)
Ik ben van plan maandelijks 100 of 150 euro opzij te zetten om te beleggen. Kies ik dan best telkens voor fondsen, of spaar ik die maandelijkse bedragen af en toe ook even op om individuele aandelen te kopen? (Ik denk nu bijv. aan TiGenix, Delhaize, ...)
Sorry, nog een vraag:
je betaalt toch ook transactiekosten als je je inkoopt in fondsen? Waar zit dan precies het verschil met individuele aandelen?
je betaalt toch ook transactiekosten als je je inkoopt in fondsen? Waar zit dan precies het verschil met individuele aandelen?
Fondsen kan je kopen met bvb 1% instap kosten. Op kleine bedragen zoals 100 euro is dat maar 1 euro kosten.
Als je wil beleggen met kleine bedragen, ga dan zeker voor fondsen.
Bij Rabobank kan je vb. al in een fonds stappen vanaf 100 Euro en de meeste fondsen zijn bovendien zonder kosten.
Uit: http://www.rabobank.be/nl/producten/var ... ieven.aspx#" onclick="window.open(this.href);return false;
Effectenrekening gratis
Bewaarloon geen
Instapkosten standaard 0%
Uitstapkosten geen (State Street: max 0,1% en Share Gold: 0,5%)
Beurstaks instap geen
Beurstaks uitstap afhankelijk van fonds: 0 - 0,65% (max. 975 EUR)
Minimum instap 100 EUR
Bij Rabobank kan je vb. al in een fonds stappen vanaf 100 Euro en de meeste fondsen zijn bovendien zonder kosten.
Uit: http://www.rabobank.be/nl/producten/var ... ieven.aspx#" onclick="window.open(this.href);return false;
Effectenrekening gratis
Bewaarloon geen
Instapkosten standaard 0%
Uitstapkosten geen (State Street: max 0,1% en Share Gold: 0,5%)
Beurstaks instap geen
Beurstaks uitstap afhankelijk van fonds: 0 - 0,65% (max. 975 EUR)
Minimum instap 100 EUR
Ik zou sparen tot ik een degelijk bedrag in een aandeel kan stoppen met een hoog dividend, fondsen geven nooit een dividend. Met een klein bedrag kan je natuurlijk moeilijk sprijden maar alle begin is moeilijk.
-
freetotax2005
- Sr. Member

- Contacteer:
Er zijn wel degelijk obligatiefondsen die een dividend opbrengen hoor ( in één of de andere zin ) Als je echt voor kleine bedragen gaat is het wel degelijk aan te raden om voor fondsen te gaan, dit gezien de transactiekosten ( aankoopkosten en beurstaks )
Oké, bedankt allemaal !
Kan het zijn dat de kosten voor fondsen bij Binck Bank toch 7,5 EUR bedragen, zelfs als je maar voor een klein bedrag instapt? (Ik heb nu een account bij BB aangemaakt, zonde als ik die niet kan gebruiken.
)
Kan het zijn dat de kosten voor fondsen bij Binck Bank toch 7,5 EUR bedragen, zelfs als je maar voor een klein bedrag instapt? (Ik heb nu een account bij BB aangemaakt, zonde als ik die niet kan gebruiken.
Voor de fondsen die in hun kernselectie zitten betaal je geen instapkosten, voor hun andere fondsen is dat maximum 2%.
Let wel op dat je voor sommige fondsen met kapitalisatie-aandelen een beurstaks dient te betalen bij de verkoop.
Let wel op dat je voor sommige fondsen met kapitalisatie-aandelen een beurstaks dient te betalen bij de verkoop.
Bedankt!
)
Kun je enkele voorbeelden geven en zeggen hoe en waar ik die kan zoeken? (Entschuldigung voor al de vragen, maar het is enkel zo dat je kunt leren hé ...Er zijn wel degelijk obligatiefondsen die een dividend opbrengen hoor ( in één of de andere zin )
-
freetotax2005
- Sr. Member

- Contacteer:
Ik ga je persoonlijk niets aanraden, daarvoor hebben anderen hier meer kennis dan ik, maar probeer eens even deze site
http://www.morningstar.be/be/news/artic ... .aspx.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
vind je zeker en vast wel iets interessants over het onderwerp.
http://www.morningstar.be/be/news/artic ... .aspx.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
vind je zeker en vast wel iets interessants over het onderwerp.
Ik heb interesse in Teva Pharm. (Nasdaq), maar zit met het probleem dat ik hier al eerder schetste: ik zou met kleine bedragen, bijv. 400 EUR, willen instappen. Maar bij BB zou me dat al 25,5 EUR (2 x 12,75) aan transactiekosten kosten, wat neerkomt op een goeie 6% van de totale waarde van mijn aandelen.
Zijn er andere mogelijkheden? Zijn er bijv. fondsen die inzetten op Teva?
Re: Aankoop individuele aandelen: Teva Pharm.?
dan zou ik met opties werken bij zo'n kleine bedragen .... maar ik doe dat niet dus aan mij kun je geen raad vragen ....fatboy schreef:Ik heb interesse in Teva Pharm. (Nasdaq), maar zit met het probleem dat ik hier al eerder schetste: ik zou met kleine bedragen, bijv. 400 EUR, willen instappen. Maar bij BB zou me dat al 25,5 EUR (2 x 12,75) aan transactiekosten kosten, wat neerkomt op een goeie 6% van de totale waarde van mijn aandelen.
Re: Aankoop individuele aandelen: Teva Pharm.?
als je mij echter vraagt of TEVA een solide investering is op lange termijn dan is het antwoord "ja" !
het is de grootste producent van generische geneesmiddelen, heeft een gezonde financiële basis en begint producten met merknamen te produceren.... maar dat zal je zelf wel al weten aangezien TEVA u interesseert
en last but not least ; stop met redetwisten over die kosten aub .... als je iets koopt dat je genoeg winst oplevert zijn die kosten irrelevant ! ik had er die dergelijke vragen stelden bij de aankoop van VRUS aandelen .... nu hoor ik niemand nog klagen daarover hoor ....
het is de grootste producent van generische geneesmiddelen, heeft een gezonde financiële basis en begint producten met merknamen te produceren.... maar dat zal je zelf wel al weten aangezien TEVA u interesseert
en last but not least ; stop met redetwisten over die kosten aub .... als je iets koopt dat je genoeg winst oplevert zijn die kosten irrelevant ! ik had er die dergelijke vragen stelden bij de aankoop van VRUS aandelen .... nu hoor ik niemand nog klagen daarover hoor ....