Aankoop (investerings)eigendom zonder vaste job?
TIP
Aankoop (investerings)eigendom zonder vaste job?
Beste mensen,
Ik ben momenteel het parcour aan het onderzoeken om te investeren in vastgoed zonder een vaste job.
Mijn situatie is nogal atypisch, maar beschik over een bedrag dat ik graag zou laten renderen via ETF's en vastgoed.
Alleen weet ik niet of dit interessant of zelf mogelijk is wanneer je niet over een vast loon beschikt, maar wel over andere assets zoals goud, aandelen en crypto.
Zijn er banken die willen luisteren of kan ik mezelf de moeite besparen?
MVG
Ik ben momenteel het parcour aan het onderzoeken om te investeren in vastgoed zonder een vaste job.
Mijn situatie is nogal atypisch, maar beschik over een bedrag dat ik graag zou laten renderen via ETF's en vastgoed.
Alleen weet ik niet of dit interessant of zelf mogelijk is wanneer je niet over een vast loon beschikt, maar wel over andere assets zoals goud, aandelen en crypto.
Zijn er banken die willen luisteren of kan ik mezelf de moeite besparen?
MVG
Re: Aankoop (investerings)eigendom zonder vaste job?
Je kan eventueel vastgoedblootstelling verkrijgen op de financiële markten, naast de fysieke baksteen.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als je over het bedrag beschikt is er toch geen probleem...
Of wil je gaan lenen, ondanks dat je het geld hebt?
Of wil je gaan lenen, ondanks dat je het geld hebt?
Ja, het is me altijd verteld geweest dat je altijd best een lening aangaat voor een huis.
Maar dit is misschien minder van toepassing nu de woonbonus is weggevallen?
De kans dat je je lening en het beschrijf gaat rondkrijgen voor het einde van dit jaar is klein.
Lening is interessant dan omdat je, voorlopig althans nog, je intresten kan aftrekken van je fictieve huurinkomsten.
Stel je leent 100.000 euro aan 1 procent, je betaalt eerste jaar iets van een 950 euro intrest. Daarop wordt je minder belast.
Als je zegt er toch zelf in gaan wonen, dan zou de woonbonus wel interessant zijn, doch hiervoor is het te laat. Wachten dan tot volgend jaar dan zakt het RR naar 6%. Weet dat bij woningen onder de 200.000 euro (220.000 euro in sommige steden) je nog minder RR betaalt.
Lening is interessant dan omdat je, voorlopig althans nog, je intresten kan aftrekken van je fictieve huurinkomsten.
Stel je leent 100.000 euro aan 1 procent, je betaalt eerste jaar iets van een 950 euro intrest. Daarop wordt je minder belast.
Als je zegt er toch zelf in gaan wonen, dan zou de woonbonus wel interessant zijn, doch hiervoor is het te laat. Wachten dan tot volgend jaar dan zakt het RR naar 6%. Weet dat bij woningen onder de 200.000 euro (220.000 euro in sommige steden) je nog minder RR betaalt.