Aankoop tweede woning voor verhuur
TIP
Aankoop tweede woning voor verhuur
De interesten voor een lening voor een tweede woning kan je aftrekken van je belastingen. De verloopt via het KI waarop de interesten in minder komen.
Ik denk dat het KI van verschillende eigendommen samen worden genomen in één pot en dat je hiervan dan de interesten kan inbrengen.
Nu hoor ik dat men dit in de toekomst niet meer gaat toelaten maar dat je enkel nog interest per gebouw en dus per KI van dat gebouw gaat kunnen inbrengen.
Waar kan ik hierover informatie vinden?
Ik denk dat het KI van verschillende eigendommen samen worden genomen in één pot en dat je hiervan dan de interesten kan inbrengen.
Nu hoor ik dat men dit in de toekomst niet meer gaat toelaten maar dat je enkel nog interest per gebouw en dus per KI van dat gebouw gaat kunnen inbrengen.
Waar kan ik hierover informatie vinden?
Re: Aankoop tweede woning voor verhuur
Is dat al definitief beslist?
Indien ja: Fisconet.
Indien neen: afwachten.
Het eerste wat ik hiervan hoor.
Indien ja: Fisconet.
Indien neen: afwachten.
Het eerste wat ik hiervan hoor.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Waar heb je dit gehoord
Wat bedoel je met 'Nu hoor ik dat men dit in de toekomst niet meer gaat toelaten maar dat je enkel nog interest per gebouw en dus per KI van dat gebouw gaat kunnen inbrengen.'
Normaal gezien zijn wijzigingen in de belastingsaftrek omtrent woning enkel van toepassing voor aankopen (aktedatum telt) na een beslissingsdatum. Als je nu al tweede eigendommen hebt zal de intrestaftrek mogelijks zo blijven?
Wat bedoel je met 'Nu hoor ik dat men dit in de toekomst niet meer gaat toelaten maar dat je enkel nog interest per gebouw en dus per KI van dat gebouw gaat kunnen inbrengen.'
Normaal gezien zijn wijzigingen in de belastingsaftrek omtrent woning enkel van toepassing voor aankopen (aktedatum telt) na een beslissingsdatum. Als je nu al tweede eigendommen hebt zal de intrestaftrek mogelijks zo blijven?
Via bankagentschap vernomen.
De intresten betaald op de lening van de eigen woning worden niet meer in mindering gebracht van het ki dat verhuurde onroerend goed betreft. Eigen woningfiscalitiet is geregionaliseerd. Weet niet meer waar ik het gekezen heb.