Aankoop van 2 woningen welk tarief?
TIP
Aankoop van 2 woningen welk tarief?
Geachte,
Ik koop binnenkort 2 woningen.
1 appartement waar ikzelf in ga wonen (gezinswoning) en 1 appartement om te verhuren.
de 2 appartementen zijn van de zelfde persoon maar konden hier een goede deal mee doen.
Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om de eerste woning onder het verlaagd tarief aan te kopen (7%)?
en de andere onder het normale tarief (10%)
Wel heb ik een akkoord met de bank voor een krediet voor bijde woningen.
kunnen jullie mij raad geven aub.
alvast bednakt!
1 appartement waar ikzelf in ga wonen (gezinswoning) en 1 appartement om te verhuren.
de 2 appartementen zijn van de zelfde persoon maar konden hier een goede deal mee doen.
Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om de eerste woning onder het verlaagd tarief aan te kopen (7%)?
alvast bednakt!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Aankoop van 2 woningen welk tarief?
Ik denk wel dat dit in principe mogelijk moet zijn. Als je bij aankoop van 1 huis er nog geen ander hebt, dan betaal je 7%. Je zou dan in principe de aktes op een ander ogenblik moeten laten passeren. Navragen bij de notaris.kdoch schreef: ↑25 oktober 2018, 16:37 Geachte,
alvast bednakt!
Wel heb je een voordeel bij het samenvoegen van de kredieten. Dit wordt in één akte gegoten, ipv twee. Hierdoor beperk je de erelonen tov aparte aankoop.
Zo'n vraag heb ik nog niet gehad, meestal is het van ik heb al een woning, en ik zou er nog twee appartementen willen bijkopen.
Wat betreft de kredietaktes, zal de bank dit in één akte willen gieten, met waarborg op beide appartementen.
Zorg wel dat de appartementen beiden berust zijn met voldoende hypotheek, want ze zullen beiden aftrekbaar zijn, zowel voor jou als voor je patner.Dubbelchecken bij samengieten van kredieten in 1 akte! Voor je het weet heb je te veel volmacht genomen.
Voor eigen appartement geïntegreerde woonbonus: 2partners x1520 € kapitaal +intrest per jaar gewaarborgde aflossingen vereist
Voor verhuurd appartement: federale lange termijnsparen: grensbedrag +- 75000 € kapitaal vereist. te verdelen over jou en je partner. Stel dat je geen partner hebt, dan moet je gaan rekenen hoeveel je nodig hebt voor je maximum bedrag te verkrijgen, het zal meer zijn dan de helft van 75 000 € om je pot van 2200 en een beetje vol te krijgen.
Je zal een groot deel hypotheek nodig hebben als je met twee bent!
Ik durf wedden als je het correct doet, je 80% van je totale jaarlijkse intresten zal terugkrijgen van vadertje staat. Goede financiële beslissing alvast.
Inderdaad geen onderscheid ki, 7% eerste woning en eventueel vrijstelling 4600 € voor bescheiden woningen <= 200000; kernsteden iets meer.
Tweede eigendom 10%
Ik ben zeker dat de notaris daar wel raad mee weet met de beste verdeling van die aankoopsommen ... Het appartement dat voor jullie is, zal toch wel iets duurder zijn of wat denken jullie

juist,Met het Ki wordt inderdaad geen rekening meer gehouden met de nieuwe regeling.
Had het te vroeg gepost,maar mijn fout rechtgezet door het te verwijderen,en de link van Dewaele gepost .