Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Lenen Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Aankoop woning nieuwe lening

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
71 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende
TIP
Gebruik de spaargids tools rentevoeten vergelijken - Lening simuleren - Lening delen
niels89
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer niels89
Verstuur privébericht

Re: Aankoop woning nieuwe lening

• Citeer

Bericht door niels89 » 18 maart 2019, 15:51

Frederic schreef: ↑18 maart 2019, 15:42
niels89 schreef: ↑18 maart 2019, 15:35

Frederic, vriendelijk bedankt voor de moeite! Bestaat er een mogelijkheid dat je me wat op weg helpt om een combinatievoorstel op te stellen waarbij rekening wordt gehouden met een maximum te betalen bedrag van +- 1300,00 euro? Zou fantastische hulp zijn want ik heb het gevoel constant onder tafel gesproken te worden :D.
Ik zal je misschien even wat meer informatie geven over onze situatie. Ik zelf ben bediende, mijn partner heeft een eigen zaak maar kan nog nog niet voldoende cijfers voorleggen. Op dit moment was er met de documentatie die voorhanden was geen enkel probleem voor eender welke financiële instelling.
Eind dit jaar verwachten we ons eerste kindje. 8)

Inkomen mezelf: 2030 euro netto (+ bedrijfsvoertuig, tankkaart, gsm, internet)
Inkomen partner: 1600 euro netto + 200 euro huurinkomsten auto.
Niels ahv bijkomende info, zou ik afraden om meer af te lossen dan 1300 €. In dat opzicht zal mijn opsplitsing nooit onde de 1300 geraken, nimimum 1360 à 1400. Je hebt gelijk. Ga toch eens je licht opsteken bij AXA, alles variabel nemen op 25 jaar zou ik ook afraden wegens inderdaad niet gunstig tov vast 25. Het zal niet eenvoudig worden om onder jouw voorstel te geraken. AXA kan wel scherp gaan met nevenproducten, zoals brand en ssv en je hebt een tussenpersoon.
Hey Frederic, daarom had ik al de indruk dat de voorstellen die ik had op 25 jaar vast niet al te slecht waren.
Ik had AXA al eens gemaild met dit voorstel en kreeg vriendelijk te horen dat het een goed voorstel was, waar ze niet onder konden gaan. :( Idem voor ING.
Waar ik dan nog mee zit op dit moment is het feit dat het voorstel van KBC zo dicht aanleunt tegen dat van Belfius, terwijl belfius de bank is die al onze diensten en producten reeds bezit. Zelfs schuldsaldo was bij kbc iets positiever ... .
Kreeg laatste keer ook vriendelijk te horen dat het voorstel van Belfius tevens het laagste voorstel was.
Momenteel hebben we een krediet van 1150 euro lopen op onze bestaande woning (welke zou wegvallen) + een autolening die teneinde loopt van 150 euro. De som hiervan is 1300 euro en stellen we eigenlijk vast dat we zéér loyaal kunnen leven. Vandaar dat we ons eigenlijk niet echt zorgen maken over dit bedrag.
We kregen al een beetje schrik met je voorgaande reactie die misschien wat liet uitschijnen dat we te ver aan het springen waren.

Frederic
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Frederic
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Frederic » 18 maart 2019, 17:43

niels89 schreef: ↑18 maart 2019, 15:51
Frederic schreef: ↑18 maart 2019, 15:42

Niels ahv bijkomende info, zou ik afraden om meer af te lossen dan 1300 €. In dat opzicht zal mijn opsplitsing nooit onde de 1300 geraken, nimimum 1360 à 1400. Je hebt gelijk. Ga toch eens je licht opsteken bij AXA, alles variabel nemen op 25 jaar zou ik ook afraden wegens inderdaad niet gunstig tov vast 25. Het zal niet eenvoudig worden om onder jouw voorstel te geraken. AXA kan wel scherp gaan met nevenproducten, zoals brand en ssv en je hebt een tussenpersoon.
Hey Frederic, daarom had ik al de indruk dat de voorstellen die ik had op 25 jaar vast niet al te slecht waren.
Ik had AXA al eens gemaild met dit voorstel en kreeg vriendelijk te horen dat het een goed voorstel was, waar ze niet onder konden gaan. :( Idem voor ING.
Waar ik dan nog mee zit op dit moment is het feit dat het voorstel van KBC zo dicht aanleunt tegen dat van Belfius, terwijl belfius de bank is die al onze diensten en producten reeds bezit. Zelfs schuldsaldo was bij kbc iets positiever ... .
Kreeg laatste keer ook vriendelijk te horen dat het voorstel van Belfius tevens het laagste voorstel was.
Momenteel hebben we een krediet van 1150 euro lopen op onze bestaande woning (welke zou wegvallen) + een autolening die teneinde loopt van 150 euro. De som hiervan is 1300 euro en stellen we eigenlijk vast dat we zéér loyaal kunnen leven. Vandaar dat we ons eigenlijk niet echt zorgen maken over dit bedrag.
We kregen al een beetje schrik met je voorgaande reactie die misschien wat liet uitschijnen dat we te ver aan het springen waren.
Eens je één à twee kinderen naar de opvang moet brengen, zal je zien wat ik bedoel. 1/3 van jullie gezamenlijk lijkt me het max. Ik ben eerder defensief...
Je mag blij zijn dat het voorstel van Belfius zo dicht aanleunt bij dat van de anderen. Zij hadden voordeel met de hypotheekoverdracht. Gezien je nu al 1150 aflost, zal er niets anders opzitten dan je krediet te schrappen en een nieuw gezamenlijk te nemen voor het nieuwe pand. Dit maakt dat je mogelijks wat fiscaal voordeel zal verliezen, maar er zit niets anders op. Het is nu eenmaal zo.
Let op met ssv, daarop kan Belfius je misschien terupakken?

niels89
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer niels89
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door niels89 » 18 maart 2019, 18:29

Frederic schreef: ↑18 maart 2019, 17:43
niels89 schreef: ↑18 maart 2019, 15:51

Eens je één à twee kinderen naar de opvang moet brengen, zal je zien wat ik bedoel. 1/3 van jullie gezamenlijk lijkt me het max. Ik ben eerder defensief...
Je mag blij zijn dat het voorstel van Belfius zo dicht aanleunt bij dat van de anderen. Zij hadden voordeel met de hypotheekoverdracht. Gezien je nu al 1150 aflost, zal er niets anders opzitten dan je krediet te schrappen en een nieuw gezamenlijk te nemen voor het nieuwe pand. Dit maakt dat je mogelijks wat fiscaal voordeel zal verliezen, maar er zit niets anders op. Het is nu eenmaal zo.
Let op met ssv, daarop kan Belfius je misschien terupakken?
Frederik, ik kan je volgen maar vind het aan de ene kant sneu om er al zolang klant te zijn ... KBC kent ons uiteindelijk helemaal niet en bieden dezelfde voorwaarden.
Schuldsaldo is zo goed als identiek als bij KBC. Alleen proberen ze bij KBC om een deel in een VAPZ te stoppen. Kan je weer een extra fiscaal potje vullen maar langs de andere kant betaal je dan ook weer belastingen als je het geld ooit van doen hebt ... . Die afweging hebben we nog niet gemaakt.
Bij Belfius is het gewoon klassieke SSV aan 100%.

Kan je misschien toelichten wat je bedoelt met het verliezen van fiscaal voordeel? Onze lening dateert van december 2016. We hebben zo kunnen regelen bij de notaris dat onze woning eerst wordt verkocht, en daarna een nieuwe woning wordt aangekocht. Dit zorgt ook nog voor de meeneembaarheid van de reeds betaalde registratierechten.

Alvast bedankt!

Frederic
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Frederic
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Frederic » 18 maart 2019, 19:21

niels89 schreef: ↑18 maart 2019, 18:29 Frederik, ik kan je volgen maar vind het aan de ene kant sneu om er al zolang klant te zijn ... KBC kent ons uiteindelijk helemaal niet en bieden dezelfde voorwaarden.
Schuldsaldo is zo goed als identiek als bij KBC. Alleen proberen ze bij KBC om een deel in een VAPZ te stoppen. Kan je weer een extra fiscaal potje vullen maar langs de andere kant betaal je dan ook weer belastingen als je het geld ooit van doen hebt ... . Die afweging hebben we nog niet gemaakt.

Kan je misschien toelichten wat je bedoelt met het verliezen van fiscaal voordeel? Onze lening dateert van december 2016. We hebben zo kunnen regelen bij de notaris dat onze woning eerst wordt verkocht, en daarna een nieuwe woning wordt aangekocht. Dit zorgt ook nog voor de meeneembaarheid van de reeds betaalde registratierechten.

Alvast bedankt!
KBC is over het algemeen interessanter qua rentevoet. Ik vind het al straf van Belfius dat ze zover meegaan.
Qua vaste op 25 jaar zit je dicht bij de bodem.

Voor je lening moet je je geen zorgen maken, krediet in 2016 of 2019 blijft gelukkig zelfde fiscaliteit. Je mag het krediet schrappen en een nieuw nemen zoals je wil, geen negatieve invloed. Dit gebeurt dus met hypotheekoverdracht (indien bij Belfius), de hypo inschrijving wordt overgezet naar het nieuwe pand. De lening van 2016 wordt echter geschrapt en er wordt een nieuwe genomen vanaf 2019 met het globale te ontlenen bedrag.

Als jij voelt van jezelf dat je meer aankan dan 1300 dan kan je nog altijd splitsing opteren en eens langs gaan bij AXA of dergelijke. Een vaste op 25 hoeft niet per se nadelig te zijn, je kan perfect uitwinnen met je variabele. Ikzelf zou de grens toch rond de 1300 houden, zo kan je nog wat sparen. Als je bv quasi al je middelen hebt gebruikt nu, dan kan je ook met kinderen er bij terug opbouwen ...

niels89
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer niels89
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door niels89 » 18 maart 2019, 19:51

Frederic schreef: ↑18 maart 2019, 19:21
niels89 schreef: ↑18 maart 2019, 18:29 Frederik, ik kan je volgen maar vind het aan de ene kant sneu om er al zolang klant te zijn ... KBC kent ons uiteindelijk helemaal niet en bieden dezelfde voorwaarden.

Alvast bedankt!
KBC is over het algemeen interessanter qua rentevoet. Ik vind het al straf van Belfius dat ze zover meegaan.
Qua vaste op 25 jaar zit je dicht bij de bodem.

Voor je lening moet je je geen zorgen maken, krediet in 2016 of 2019 blijft gelukkig zelfde fiscaliteit. Je mag het krediet schrappen en een nieuw nemen zoals je wil, geen negatieve invloed. Dit gebeurt dus met hypotheekoverdracht (indien bij Belfius), de hypo inschrijving wordt overgezet naar het nieuwe pand. De lening van 2016 wordt echter geschrapt en er wordt een nieuwe genomen vanaf 2019 met het globale te ontlenen bedrag.

Als jij voelt van jezelf dat je meer aankan dan 1300 dan kan je nog altijd splitsing opteren en eens langs gaan bij AXA of dergelijke. Een vaste op 25 hoeft niet per se nadelig te zijn, je kan perfect uitwinnen met je variabele. Ikzelf zou de grens toch rond de 1300 houden, zo kan je nog wat sparen. Als je bv quasi al je middelen hebt gebruikt nu, dan kan je ook met kinderen er bij terug opbouwen ...
Frederic bedankt voor je goede raad. Als we rond de 1350 zullen blijven hangen, denk ik dat het raadzaam is om vol te gaan voor die vaste rentevoet zoals je zelf zegt. Echter kan ik de plaatselijke ING en AXA wel eens de vraag stellen of een opsplitsing mogelijk is. Zal jullie zeker het resultaat laten weten.
Verder denk ik dat het een gevoelsmatige keuze zal worden aangezien de SSV's ook erg aansluiten bij elkaar.
Belfius is op dit gebied in totaliteit 20 euro duurder per jaar. We zouden nog kunnen proberen die gelijk te trekken maar wat is 320 euro op een periode van 16 jaar... .
Dossier bij Belfius is in controle momenteel bij de dienst voor risicoanalyse, dus wat afpitsen van de rentevoet gaat niet gemakkelijk zijn vrees ik. Het is zoals je zegt: ze zijn reeds goedkoper door de pandwissel al ben ik van mening dat je daar als ontlener niet echt iets van voelt. Cijfergewijs is het op einde van de rit een besparing, maar zie toch liever maandelijks wat minder van de rekening gaan ;D

Frederic
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Frederic
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Frederic » 18 maart 2019, 20:04

niels89 schreef: ↑18 maart 2019, 19:51 Frederic bedankt voor je goede raad. Als we rond de 1350 zullen blijven hangen, denk ik dat het raadzaam is om vol te gaan voor die vaste rentevoet zoals je zelf zegt. Echter kan ik de plaatselijke ING en AXA wel eens de vraag stellen of een opsplitsing mogelijk is. Zal jullie zeker het resultaat laten weten.
Verder denk ik dat het een gevoelsmatige keuze zal worden aangezien de SSV's ook erg aansluiten bij elkaar.
Belfius is op dit gebied in totaliteit 20 euro duurder per jaar. We zouden nog kunnen proberen die gelijk te trekken maar wat is 320 euro op een periode van 16 jaar... .
Dossier bij Belfius is in controle momenteel bij de dienst voor risicoanalyse, dus wat afpitsen van de rentevoet gaat niet gemakkelijk zijn vrees ik. Het is zoals je zegt: ze zijn reeds goedkoper door de pandwissel al ben ik van mening dat je daar als ontlener niet echt iets van voelt. Cijfergewijs is het op einde van de rit een besparing, maar zie toch liever maandelijks wat minder van de rekening gaan ;D
Neen dat zeg ik niet. Ik zeg als je 1300 wil, dat je vast moet nemen. Als je naar de 1350 à 1400 wil betalen dan moet je vol gaan voor opsplitsing.
Vergeet ook niet dat wanneer je opsplitst, je een stuk op 20 jaar neemt en dan de ssv ook op 13 jaar wordt berekend ipv op 16 jaar. Dit scheelt ook wat. Dit allemaal meegenomen, kan het interessant zijn om op te splitsen ook al lijkt de rentevoet bij axa/ing niet zo interessant.
Zorg gewoon dat je de variabele op 20 jaar kan bemachtigen 1/1/1 en 5/5/5 en de vaste op 25 jaar.

Ook al kom je worst case tot 3à4k duurder uit, dan nog is het interessant om variabel te opteren, dit omdat de winstmogelijkheid er zeker is. Ook al zal je denken van niet.

niels89
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer niels89
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door niels89 » 18 maart 2019, 21:14

Frederic schreef: ↑18 maart 2019, 20:04
niels89 schreef: ↑18 maart 2019, 19:51 Frederic bedankt voor je goede raad. Als we rond de 1350 zullen blijven hangen, denk ik dat het raadzaam is om vol te gaan voor die vaste rentevoet zoals je zelf zegt. Echter kan ik de plaatselijke ING en AXA wel eens de vraag stellen of een opsplitsing mogelijk is. Zal jullie zeker het resultaat laten weten.
Neen dat zeg ik niet. Ik zeg als je 1300 wil, dat je vast moet nemen. Als je naar de 1350 à 1400 wil betalen dan moet je vol gaan voor opsplitsing.
Vergeet ook niet dat wanneer je opsplitst, je een stuk op 20 jaar neemt en dan de ssv ook op 13 jaar wordt berekend ipv op 16 jaar. Dit scheelt ook wat. Dit allemaal meegenomen, kan het interessant zijn om op te splitsen ook al lijkt de rentevoet bij axa/ing niet zo interessant.
Zorg gewoon dat je de variabele op 20 jaar kan bemachtigen 1/1/1 en 5/5/5 en de vaste op 25 jaar.

Ook al kom je worst case tot 3à4k duurder uit, dan nog is het interessant om variabel te opteren, dit omdat de winstmogelijkheid er zeker is. Ook al zal je denken van niet.
Frederic, we zouden nu ook uitkomen op 1350 per maand met de vaste. Ik ga morgenvroeg contact opnemen met AXA en ING om te kijken wat ze aanbieden. Kan je me nog toelichten waarom de 3/3 niet interessant genoeg lijkt? Natuurlijk gaan ze ook vragen voor welke onderverdeling we willen gaan. Gaan we hier standaard van een 50/50 uit? Natuurlijk moet het gedeelte op hypotheek groot genoeg zijn, maar ik vermoed dat ze daar sowieso wel rekening mee houden. Of zeg ik hen gewoon op 1350 euro uit te willen komen per maand en zie dan wel met wat ze afkomen. To be continued ... >:D

Frederic
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Frederic
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Frederic » 18 maart 2019, 21:35

Ga eens langs bij axa, dat maakt verschil dan via mail of telefoon.
Axa biedt geen 3/3 aan.
Je moet een onderscheid maken tussen het bedrag van de deelkredieten en het bedrag van de hypothecaire inschrijving.

Je kan bv 330000 ontlenen. Je kan bv de helft op hypotheek nemen en de helft volmacht.
Dit heeft niets te zien met de kredietbedragen die je op 20 of 25 moet nemen.
Je kan perfect 10 verschillende looptijden kiezen waarvan de som op 330 000 komt.
Alle 10 de kredieten zijn dan gewaarborgd door een hypotheek van 115000 €

Als je echt op die 1350 wil werken, dan zal je moeten kijken voor niet meer dan 100000 op variabel 20 jaar en de rest 25 vast. Voor die 50 € meer zou ik nu die mogelijke winst niet laten liggen denk ik, maar afwachten

Probeer wat opener te worden voor variabel ... je kan daar zoveel mee winnen als je het goed aanpakt. Ik hoop dat je scherpe tarieven variabel kan krijgen. Als het niet goed is zal ik het zeggen

Soares86
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Soares86
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Soares86 » 19 maart 2019, 11:35

Bovendien is Frederic zijn advies vaak van een hoger niveau dan dat van de gemiddelde "hypotheekexpert" die je in je lokale bank aantreft.
+1. En dat is wss een onderstatement

niels89
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer niels89
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door niels89 » 19 maart 2019, 14:36

Frederic schreef: ↑18 maart 2019, 21:35 Ga eens langs bij axa, dat maakt verschil dan via mail of telefoon.
Axa biedt geen 3/3 aan.
Je moet een onderscheid maken tussen het bedrag van de deelkredieten en het bedrag van de hypothecaire inschrijving.

Je kan bv 330000 ontlenen. Je kan bv de helft op hypotheek nemen en de helft volmacht.
Dit heeft niets te zien met de kredietbedragen die je op 20 of 25 moet nemen.
Je kan perfect 10 verschillende looptijden kiezen waarvan de som op 330 000 komt.
Alle 10 de kredieten zijn dan gewaarborgd door een hypotheek van 115000 €

Als je echt op die 1350 wil werken, dan zal je moeten kijken voor niet meer dan 100000 op variabel 20 jaar en de rest 25 vast. Voor die 50 € meer zou ik nu die mogelijke winst niet laten liggen denk ik, maar afwachten

Probeer wat opener te worden voor variabel ... je kan daar zoveel mee winnen als je het goed aanpakt. Ik hoop dat je scherpe tarieven variabel kan krijgen. Als het niet goed is zal ik het zeggen
Frederic, bedankt voor de feedback. Ik heb contact opgenomen met 2 kantoren maar helaas. Ze horen aan mijn uitleg dat ik al een voorstel heb, horen dat ik er iets meer van af weet en zeggen vervolgens niet aan deze tarieven aan te kunnen. :-\

Frederic
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Frederic
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Frederic » 19 maart 2019, 14:59

Soares86 schreef: ↑19 maart 2019, 11:35

Bovendien is Frederic zijn advies vaak van een hoger niveau dan dat van de gemiddelde "hypotheekexpert" die je in je lokale bank aantreft.
+1. En dat is wss een onderstatement
Bedankt voor het compliment, echter moet je niet overdrijven. Alles staat op internet en al doende leer je. Ik kan ook maar helpen voor zoverre ik de vraag in het dagelijkse leven al eens ben tegengekomen. Ook ik heb me vaak gefrustreerd door de gebrekkige kennis van sommige bedienden. Alleen als je dan wel eens een goede hebt, dan steek ik heel veel op.
Ik neem het ook op voor die bankiers, ze hebben gebrek aan tijd om alles uit te werken en ze moeten het beleid volgen dat hen opgelegd wordt. Waarom zouden ze iets uitwerken dat minder opbrengt.

Ooit zei er me eens één van KBC, sommigen zitten voor me en van zodra ik afwijk van 'vast 20' of 'vast 25', dan beginnen ze me als een dwaas aan te kijken. Je moet begrijpen, voor die mannen is het ook niet gemakkelijk. Op den duur doe je ook geen moeite meer. Als ze dan bij een andere bank komen met een slechter voorstel, maar dat gemakkelijker te begrijpen is dan nemen ze dat.

Koen1983
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Koen1983
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Koen1983 » 19 maart 2019, 15:55

Mijn ervaring is toch dat bepaalde banken niet schrikken als je toont dat je er wat vanaf weet.

Ik ben zelf recentelijk naar de bank gestapt met verzoek voor een lening van 645k:

- 345k vast op 20j
- 300k variabel 5/5/5
- hypotheek 130k, rest mandaat.

In mijn geval was de bank (AXA) toch bereid daarin mee te gaan. Volledig variabel heb ik niet gevraagd omdat mijn echtgenote eerder risico-avers is.

Frederic
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Frederic
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Frederic » 19 maart 2019, 17:00

Koen1983 schreef: ↑19 maart 2019, 15:55 Mijn ervaring is toch dat bepaalde banken niet schrikken als je toont dat je er wat vanaf weet.

Ik ben zelf recentelijk naar de bank gestapt met verzoek voor een lening van 645k:

- 345k vast op 20j
- 300k variabel 5/5/5

In mijn geval was de bank (AXA) toch bereid daarin mee te gaan. Volledig variabel heb ik niet gevraagd omdat mijn echtgenote eerder risico-avers is.
Ik zeg hem ga eens langs bij axa, dat dit verschil maakt ipv bellen. Wat doet hij bellen ...
Neem je tijd bij het kantoor, zorg dat ze je leren kennen en overtuig hen dat er potentieel is. Rentejagers daar hebben ze geen oren naar.

niels89
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer niels89
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door niels89 » 19 maart 2019, 21:14

Frederic schreef: ↑19 maart 2019, 17:00
Koen1983 schreef: ↑19 maart 2019, 15:55 Mijn ervaring is toch dat bepaalde banken niet schrikken als je toont dat je er wat vanaf weet.

- 345k vast op 20j
- 300k variabel 5/5/5

Ik zeg hem ga eens langs bij axa, dat dit verschil maakt ipv bellen. Wat doet hij bellen ...
Neem je tijd bij het kantoor, zorg dat ze je leren kennen en overtuig hen dat er potentieel is. Rentejagers daar hebben ze geen oren naar.
Hey Frederic, ben je mis in, heb een afspraak gemaakt bij een AXA-kantoor dat er echt in geloofde. Ik moet er alleen vrijaf voor nemen, vandaar dat ik ze liever telefonisch contacteer om er na de introductie ons project te komen voorstellen. In het verleden al vaak verlofdagen verloren door gesprekken die op niets uitdraaien.
Bij ING heb ik ook nog een afspraak gefixt maar je zal misschien al wel door hebben dat ik niet zo te vinden ben voor risico's >:D
Na het lezen van wat topics hier begin ik ook al veel schrik te krijgen over onze toekomstig te betalen bedrag per maand. 1350 euro met een gezamenlijk inkomen van 3800 euro ...
Elke bank gelooft er wel in dus soms moet je durven springen zeker ;)

Frederic
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Frederic
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Frederic » 19 maart 2019, 21:21

niels89 schreef: ↑19 maart 2019, 21:14 In het verleden al vaak verlofdagen verloren door gesprekken die op niets uitdraaien.
Bij ING heb ik ook nog een afspraak gefixt maar je zal misschien al wel door hebben dat ik niet zo te vinden ben voor risico's >:D
Na het lezen van wat topics hier begin ik ook al veel schrik te krijgen over onze toekomstig te betalen bedrag per maand. 1350 euro met een gezamenlijk inkomen van 3800 euro ...
Elke bank gelooft er wel in dus soms moet je durven springen zeker ;)
Elk gesprek is een mogelijkheid om extra kennis op te steken. Voor je het weet zit er een financieel genie voor je neus. Dus verloren tijd is dat voor mij nooit geweest.

Behalve die keer bij kbc, toen ze nog niet wist hoe ze een pdf moest opslaan.

Als het niets wordt met de variabele, blijf maar bij Belfius ...

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

71 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende

Terug naar “Woonleningen / Hypothecaire leningen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy