Aankoop woning nieuwe lening
TIP
Re: Aankoop woning nieuwe lening
Toen ze niet wist hoe ze een PDF moest opslaanFrederic schreef: ↑19 maart 2019, 21:21Elk gesprek is een mogelijkheid om extra kennis op te steken. Voor je het weet zit er een financieel genie voor je neus. Dus verloren tijd is dat voor mij nooit geweest.niels89 schreef: ↑19 maart 2019, 21:14 In het verleden al vaak verlofdagen verloren door gesprekken die op niets uitdraaien.
Bij ING heb ik ook nog een afspraak gefixt maar je zal misschien al wel door hebben dat ik niet zo te vinden ben voor risico's![]()
Na het lezen van wat topics hier begin ik ook al veel schrik te krijgen over onze toekomstig te betalen bedrag per maand. 1350 euro met een gezamenlijk inkomen van 3800 euro ...
Elke bank gelooft er wel in dus soms moet je durven springen zeker![]()
Behalve die keer bij kbc, toen ze nog niet wist hoe ze een pdf moest opslaan.
Als het niets wordt met de variabele, blijf maar bij Belfius ...
Beide voorstellen leunen zéér dicht tegen elkaar aan me dunkt. Het scheelt hem 5K in totaliteit. Puur op de cijfers afgaande volg ik je volledig.
Al moet ik wel zeggen dat ons verzekeringsaanbod sinds kort ook wat naar KBC is gegaan (onafhankelijk kantoor), en we daar wel zéér tevreden bij zijn. (Mede dankzij hem, hebben we die scherpe tarief verkregen)
Soms hebben we het ook het gevoel dat KBC verder staat in het mobiele gebeuren, maar dat is maar een gevoelskwestie natuurlijk. We houden jullie zeker op de hoogte van wat het geworden gaat zijn.
Afspraken bij AXA en ING liggen vast. Bij Fortis zijn er alleszins mogelijkheden met volgende combo:niels89 schreef: ↑19 maart 2019, 21:25Toen ze niet wist hoe ze een PDF moest opslaanFrederic schreef: ↑19 maart 2019, 21:21
Elk gesprek is een mogelijkheid om extra kennis op te steken. Voor je het weet zit er een financieel genie voor je neus. Dus verloren tijd is dat voor mij nooit geweest.
Behalve die keer bij kbc, toen ze nog niet wist hoe ze een pdf moest opslaan.
Als het niets wordt met de variabele, blijf maar bij Belfius ...![]()
![]()
![]()
![]()
Beide voorstellen leunen zéér dicht tegen elkaar aan me dunkt. Het scheelt hem 5K in totaliteit. Puur op de cijfers afgaande volg ik je volledig.
Al moet ik wel zeggen dat ons verzekeringsaanbod sinds kort ook wat naar KBC is gegaan (onafhankelijk kantoor), en we daar wel zéér tevreden bij zijn. (Mede dankzij hem, hebben we die scherpe tarief verkregen)
Soms hebben we het ook het gevoel dat KBC verder staat in het mobiele gebeuren, maar dat is maar een gevoelskwestie natuurlijk. We houden jullie zeker op de hoogte van wat het geworden gaat zijn.
130.000 euro variabel (5/5/5) aan 1,05%
200.000 euro vast (25 jaar) aan 1,66%
Maandelijks te betalen: 1305 euro
Maandelijks te betalen best case: 1257 euro
Maandelijks te betalen worst case: 1357 euro
Betaalde intrest vast: 44.000 euro
Intresten variabel best case: 6.200 euro
Intresten voor Simulatie: 30.000 euro
Me dunkt is deze combinatie, die ik kan weerleggen met voorstellen vanop deze website.
Bovendien zou er bij Fortis teveel cash geld in omloop zijn (media) waardoor ik vermoed dat ze extra inspanningen gaan doen voor bepaalde kredieten.
Het verschil in betaling per maand is makkelijk terug te verdienen in keuze Telecom , gas en elec leverancier.
Reden te meer om stap te zetten.
Aan uitgave zijde moet dit makkelijk terug te verdienen zijn.
Prox , tele of orange , scarlet als vb.
Reden te meer om stap te zetten.
Aan uitgave zijde moet dit makkelijk terug te verdienen zijn.
Prox , tele of orange , scarlet als vb.
Estate Guru believer.
Als je dit voorstel kan krijgen (net zoals ik er van overtuigd was), en je neemt het niet omdat het een euro worst case hoger zou uitkomen dan je vaste op 25 jaar. Dan mag je je adres doorsturen in privé-bericht, dan kom ik je een lap tegen je oren geven.niels89 schreef: ↑20 maart 2019, 16:06Afspraken bij AXA en ING liggen vast. Bij Fortis zijn er alleszins mogelijkheden met volgende combo:niels89 schreef: ↑19 maart 2019, 21:25
Toen ze niet wist hoe ze een PDF moest opslaan![]()
![]()
![]()
![]()
Me dunkt is deze combinatie, die ik kan weerleggen met voorstellen vanop deze website.
Bovendien zou er bij Fortis teveel cash geld in omloop zijn (media) waardoor ik vermoed dat ze extra inspanningen gaan doen voor bepaalde kredieten.
Ik vermoed dat dit volgens gegevens is die je hebt gevonden op de website? Zo werkt het natuurlijk niet, echter als je in de buurt kan komen, dan is het ook al goed. Mocht je worst case 5000 € hoger uitkomen dan je vaste 25 jaar, dan nog zou ik opteren voor de opsplitsing indien aflossing haalbaar.
Eens je dit voorstel op tafel hebt, zal ook Belfius wel variabel aanbieden, zou me verwonderen van niet. Dat is dan stap twee, gelijkaardig voorstel bemachtigen bij Belfius en toch nog voordeel hypooverdracht meepikken!
Hey Frederic, inderdaad maar het is een voorstel dat ik heb gevonden op de website, gelijkaardige situatie me dunkt en er zit nog eens het kredietvoorstel zelf bij van Fortis. Feit is dat ze onlangs zo'n krediet verstrekt hebben, dus ergens kan ik toch stellen dat ze "zover" kunnen gaan. We zien wel, ik verwacht het voorstel morgen. Je hoort zeker van me!Frederic schreef: ↑20 maart 2019, 19:02Als je dit voorstel kan krijgen (net zoals ik er van overtuigd was), en je neemt het niet omdat het een euro worst case hoger zou uitkomen dan je vaste op 25 jaar. Dan mag je je adres doorsturen in privé-bericht, dan kom ik je een lap tegen je oren geven.niels89 schreef: ↑20 maart 2019, 16:06
Afspraken bij AXA en ING liggen vast. Bij Fortis zijn er alleszins mogelijkheden met volgende combo:
Ik vermoed dat dit volgens gegevens is die je hebt gevonden op de website? Zo werkt het natuurlijk niet, echter als je in de buurt kan komen, dan is het ook al goed. Mocht je worst case 5000 € hoger uitkomen dan je vaste 25 jaar, dan nog zou ik opteren voor de opsplitsing indien aflossing haalbaar.
Eens je dit voorstel op tafel hebt, zal ook Belfius wel variabel aanbieden, zou me verwonderen van niet. Dat is dan stap twee, gelijkaardig voorstel bemachtigen bij Belfius en toch nog voordeel hypooverdracht meepikken!
Bij Belfius hebben ze het voorstel doorgestuurd ter controle (tarief zou vervallen), om daar nu aan te komen met de vraag om iets geheel anders te doen.... . Ze waren reeds twee keer gezakt met hun tarief. Ze zullen alleszins niet lachen vrees ik maar ja, het is onze toekomst en ze worden er tenslotte voor betaald.
Tjonge toch, waar jij mee inzit. Het is niet omdat je iets nieuws vraagt dat het andere niet blijft bestaan, dat zijn gewoon bijkomend lijntjes in hun programma, in tegendeel ze zullen tandje bijzettenniels89 schreef: ↑20 maart 2019, 20:22 Bij Belfius hebben ze het voorstel doorgestuurd ter controle (tarief zou vervallen), om daar nu aan te komen met de vraag om iets geheel anders te doen.... . Ze waren reeds twee keer gezakt met hun tarief. Ze zullen alleszins niet lachen vrees ik maar ja, het is onze toekomst en ze worden er tenslotte voor betaald.
Vandaag nieuwe voorstel binnengekregen van Fortis. Misschien miszie ik iets maar mij lijkt dit voorstel best in overweging te nemen. Maandelijkse last blijft hetzelfde maar het lijkt erop dat we 20K in onze zak kunnen stoppen door de intrestlast die verlaagd is...Frederic schreef: ↑20 maart 2019, 20:27Tjonge toch, waar jij mee inzit. Het is niet omdat je iets nieuws vraagt dat het andere niet blijft bestaan, dat zijn gewoon bijkomend lijntjes in hun programma, in tegendeel ze zullen tandje bijzettenniels89 schreef: ↑20 maart 2019, 20:22 Bij Belfius hebben ze het voorstel doorgestuurd ter controle (tarief zou vervallen), om daar nu aan te komen met de vraag om iets geheel anders te doen.... . Ze waren reeds twee keer gezakt met hun tarief. Ze zullen alleszins niet lachen vrees ik maar ja, het is onze toekomst en ze worden er tenslotte voor betaald.
Ontleend bedrag: 330.000 euro
- 130.000 hypotheek
- 200.000 mandaat
- Variabel +2% / -5%
- duurtijd 25 jaar
- Herziening na 15 jaar, daarna elke 5 jaar
- Rentevoet: 1,46%
- JKP 1,61% (MIN 1,39% / MAX 1,82%)
- 516,99 euro (MIN 480,93 euro / MAX 554,72 euro)
- intrest: 25.097,00 euro (MIN 20.770,91 euro / MAX 29.624,60 euro)
200.000 euro:
- Variabel +4% / -4%
- duurtijd 23 jaar
- Herziening na 5 jaar, daarna elke 5 jaar
- rentevoet: 1,06%
- JKP 1,21 % (MIN 0,56% / MAX 1,85%)
- 816,51 euro (MIN 743,30 euro / MAX 894,17)
- intrest: 25.356,76 euro (MIN 9.544,93 euro / MAX 42.131,32 euro)
Totaal:
- 1333,50 euro maandelijks (MIN 1.224,23 euro / MAX 1.448,89 euro)
- intrest: 50453,76 (MIN 30.315,84 / MAX 71.755,92)
Als je de uitkomst goed hebt nagerekend/doorgekregen dan heb ik volgende opmerkingen:
+ De opsplitsing hypo/mandaat is voldoende voor aftrek twee ontleners.
+ dit voorstel is inderdaad interessanter dan het voorstel van Belfius 25 jaar vast, dit omdat je totale worst case last gelijk is en je nog tot 40 000 € winst kan maken. (5000 € pandwissel mee in acht genomen)
In realiteit zal je misschien zoveel winst niet maken, maar winst zal je haast zeker maken op 25 jaar. Er zijn altijd rentewisselingen. Je zal nooit slechter uitkomen.
+ de last ligt gelijk met je verwachtingen van de vaste. Je kan natuurlijk ook 2 x 25 nemen, maar de bankier heeft hier perfect gewerkt naar identieke totaallast van Belfius.
+ de aflossing ligt 5 jaar vast op 1333, daarna 10 jaar maximum rond de 1400 en uteindelijk na 15 max 1450.
Ondertussen zal je loon stijgen.
Wat ik wel in acht zou nemen. De mogelijkheid opnemen dat je na herziening rente de accordeon kan toepassen mocht je het toch moeilijk hebben. Zo houd je de aflossing constant op 1333 indien nodig, maar verhoogt de termijn.
Verder is er de 100% ssv, dat is toch niet min.
Je kan nog eens informeren bij Immotheker en kbc, kunnen ze er niet onder ga je in laatste instantie naar Belfius. Uiteindelijk één voor één uitschakelen. Na Belfius naar Fortis, ...
Anderzijds is alles toch wel heel strak al, veel zal je niet meer kunnen bijschaven. Ik zou misschien pogen om ssv te verminderen naar eventueel 75%/75% als je je daar goed bij voelt.
Je ziet dat er wel goede bankiers zijn, maar als je blind staart op vast, dan doen ze ook geen moeite. Soms moet je ze eens stimuleren. Dit voorstel is zelfs beter dan wat ik ging voorstellen.
Als je nu nog vast neemt dan krijg je opnieuw een lap tegen je oren.
Eigenlijk heb je nu ook een vaste op 15 jaar, je kan dan later nog altijd kijken om een stuk in te korten, als het niet meezit.
Dat voorstel van BNP lijkt me heel scherp.
Inmiddels ook het voorstel van KBC verkregen. Zij hebben letterlijk gezegd dat ze niet begrepen waarom de klant zo'n voorstel niet aanvaard en een opsplitsing vraagt naar een variabele rentevoet. Zeker niet in tijden waar de vaste zo laag staan... .
200.000 euro / variabel 3-3-3 / 25 jaar / 1,49%
130.000 euro / vast / 1,74% / 25 jaar
Maandlast: 1340,00 euro / worst-case 1423,94 euro
Interestlast: 72.000 euro / worst-case 94.000 euro
Staan jullie mij toe dit een duidelijk slecht voorstel te vinden? Om af te sluiten kreeg ik ook nog te horen dat mijn vorige tarief (1,66% vast niet meer geldig was en niet meer te verkrijgen was)
200.000 euro / variabel 3-3-3 / 25 jaar / 1,49%
130.000 euro / vast / 1,74% / 25 jaar
Maandlast: 1340,00 euro / worst-case 1423,94 euro
Interestlast: 72.000 euro / worst-case 94.000 euro
Staan jullie mij toe dit een duidelijk slecht voorstel te vinden? Om af te sluiten kreeg ik ook nog te horen dat mijn vorige tarief (1,66% vast niet meer geldig was en niet meer te verkrijgen was)
Omdat ze weten dat je met variabel meer voordeel kan halen. Ze proberen je naar die vaste te duwen door een hogere % setting variabel. Zo lijkt het dat het dom zou zijn om geen vast te nemen.
Ik zou toch opteren om je voorstel van ik dacht pnb voor te leggen, ipv eerst iedereen zijn eigen uitwerking te vragen. Zo geraak je er niet. Pas na het zien van pnb voorstel zullen ze zien dat ze moeten stoppen met lullen en er onder moeten. Je moet hen een referentie geven.
Stuur hen eens je voorstel door, dan zullen ze wel zwijgen of slimmer worden
-
anonymous
Wat me tegenwoordig meer en meer opvalt zijn die + en - % bij de variabele rentes.
Bij mijn weten, kan een variabele tegenwoordig toch nooit meer dan verdubbelen, of minimum op 0 komen.
Waarom wordt er dan gegoocheld met zaken als +4%, -4%, -5% etc?
Mis ik iets?
-
anonymous
Dat was inderdaad hetgeen ik verwacht.
Maar waarom zetten ze er dan -4/+4 op terwijl de rentevoet maar een goeie 1% is?
Of nog erger die +2/-5 hetwelk zelfs niet synchroon is?
Maar waarom zetten ze er dan -4/+4 op terwijl de rentevoet maar een goeie 1% is?
Of nog erger die +2/-5 hetwelk zelfs niet synchroon is?
Is nog iets in hun systeem dat ze niet hebben aangepast volgens de bediende.
Ze zeggen er ook direct bij dat het wettelijk is vastgesteld dat ze maar kunnen verdubbelen... .
Ik heb er verder niets meer achter gaan zoeken.