Aankoopkosten London Stock Exchange ?
TIP
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: Aankoopkosten London Stock Exchange ?
Vind ik juist positief. Je beslist dan zelf wanneer je je ponden omzet naar euro's. Bij voorkeur als het pond hoger staat dan bij eerdere omzetting van euro naar pond natuurlijk. Of je kan de dividenden gebruiken om nieuwe nadelen te kopen.
De poster heeft blijkbaar geen GBP rekening bij de brokger, en zal dus bij elk dividend kosten hebben aan het omwisselen van de GBP.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Bij MeDirect heb ik wel een rekening in GBP maar daar kan je de aandelen niet kopen.
Iemand een idee of dit bij Binck wel mogelijk is een rekening in GBP ?
Op dit moment biedt BinckBank, naast de EUR-rekening, de volgende valuta rekeningen aan:
Amerikaanse dollar (USD)
Canadese dollar (CAD)
Zwitserse frank (CHF)
Noorse kroon (NOK)
Britse pond (GBP)
Turkse lira (TRY)
Zuid-Afrikaanse rand (ZAR)
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Bedankt,
Ik zal daar eens informeren voor eventuele kosten voor een GBP rekening.
Ik zal daar eens informeren voor eventuele kosten voor een GBP rekening.
Intussen reactie van Binck gekregen.
U kan gemakkelijk een rekening in vreemde valuta (USD, CAD, GBP, CHF of NOK) op onze website openen. De opening is kosteloos.
Overigens, indien u zowel een EUR-rekening heeft als een vreemde valuta rekening, dan worden alle transacties in die valuta ten gunste of ten laste van deze vreemde valuta rekening afgewikkeld.
Alle transacties in andere valuta gebeuren via de eurorekening. Hier is er geen automatisch omwisseling. Bij het plaatsen van een order dient u te zorgen dat er voldoende op uw vreemde valuta rekening is want er is geen omwisseling van uw EUR-rekening naar uw vreemde valuta rekening.
Dus lijkt de beste oplossing voor mijn langetermijnbeleggingen in GBP gewoon die rekening openen.
U kan gemakkelijk een rekening in vreemde valuta (USD, CAD, GBP, CHF of NOK) op onze website openen. De opening is kosteloos.
Overigens, indien u zowel een EUR-rekening heeft als een vreemde valuta rekening, dan worden alle transacties in die valuta ten gunste of ten laste van deze vreemde valuta rekening afgewikkeld.
Alle transacties in andere valuta gebeuren via de eurorekening. Hier is er geen automatisch omwisseling. Bij het plaatsen van een order dient u te zorgen dat er voldoende op uw vreemde valuta rekening is want er is geen omwisseling van uw EUR-rekening naar uw vreemde valuta rekening.
Dus lijkt de beste oplossing voor mijn langetermijnbeleggingen in GBP gewoon die rekening openen.
Vanaf de eurorekening v. Binck kan je ook gewoon dollar-aandelen kopen, toch (bijv. Amazon)?ann01 schreef: ↑9 december 2019, 16:21 Intussen reactie van Binck gekregen.
Ik heb tot op heden nog nooit een dollar-aandeel gekocht, maar als je kijkt naar de consistente outperformance v. Amerika t.o.v. Europa afgelopen jaren horen die feitelijk gewoon thuis in een gezonde, uitgebalanceerde beleggingsportefeuille.
Wat is buiten wisselkoerseffecten het voordeel van een aparte valutarekening te hebben, iemand?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Verkoop van een munt kan wat opleveren. Stel dat het pond 10% gestegen is t.a.v. de euro, dan kan je die ponden die op je rekening geparkeerd staan en je niet hoeft te houden om aandelen te kopen omzetten in euro.
Wanneer u een vreemde valuta rekening aanhoudt, gaan alle transacties in die valuta ten gunste of ten laste van deze vreemde valuta rekening. Bij de uitvoering van een transactie wordt het geldende transactietarief omgezet van Euro naar de betreffende vreemde valuta, op basis van de actuele wisselkoers en met inachtneming van een wisselmarge van 0,45%. Alle transacties in andere valuta gebeuren via de eurorekening tenzij u voor deze munt ook een desbetreffende rekening heeft.
Om een order in vreemde valuta te plaatsen, dient u over voldoende geld op deze vreemde valuta rekening te beschikken. U kan dus niet negatief gaan op een individuele rekening, ook al heeft u in totaal voldoende bestedingsruimte.
Indien u een bedrag wenst over te schrijven tussen uw euro of vreemde valuta rekening naar een andere vreemde valuta rekening of vice versa dan kan dat via de website onder het menu 'Orders' > 'Geldoverschrijving' of telefonisch via de Klantenservice. Deze overschrijvingen worden gedurende de handelsdag (van 8u00 tot 22u00) meteen uitgevoerd en binnen 10 minuten afgewikkeld op de desbetreffende rekening. Op deze manier kunt u realtime overboeken tussen uw geldrekeningen. Overschrijvingen ingevoerd na 22u00 worden de eerstvolgende werkdag om 8u00 uitgevoerd.
De wisselkoers voor een vreemde valuta overschrijving wordt bepaald op het moment van uitvoering van de overschrijving. Ze is gelijk aan de spotkoers op het moment van omwisseling, verhoogd of verlaagd met een marge van 0,45%.
Indien u een vreemde valuta positie aanhoudt op uw geldrekening kan de waarde van uw bestedingsruimte fluctueren als gevolg van wijzigingen in de wisselkoers. Voor de berekening van uw bestedingsruimte wordt het saldo op uw vreemde valuta rekening (en vreemde valuta posities in uw portefeuille) omgerekend naar euro tegen de spotkoers (met een marge van 5% die dient als buffer tegen scherpe koersschommelingen).
Opgelet: Het is niet mogelijk om uw vreemde valuta van uw BinckBank rekening over te schrijven naar een externe rekening alsook is het ook niet mogelijk om vreemde valuta te storten naar uw vreemde valuta rekening bij BinckBank (met uitzondering van US-dollar). U kunt altijd bij BinckBank uw vreemde valuta om te zetten in euro's om vervolgens een overschrijving in euro uit te voeren.
P.S : ik veronderstel dat wanneer er nu dividenden gestort worden deze netjes op de GBP rekening terecht komen
Om een order in vreemde valuta te plaatsen, dient u over voldoende geld op deze vreemde valuta rekening te beschikken. U kan dus niet negatief gaan op een individuele rekening, ook al heeft u in totaal voldoende bestedingsruimte.
Indien u een bedrag wenst over te schrijven tussen uw euro of vreemde valuta rekening naar een andere vreemde valuta rekening of vice versa dan kan dat via de website onder het menu 'Orders' > 'Geldoverschrijving' of telefonisch via de Klantenservice. Deze overschrijvingen worden gedurende de handelsdag (van 8u00 tot 22u00) meteen uitgevoerd en binnen 10 minuten afgewikkeld op de desbetreffende rekening. Op deze manier kunt u realtime overboeken tussen uw geldrekeningen. Overschrijvingen ingevoerd na 22u00 worden de eerstvolgende werkdag om 8u00 uitgevoerd.
De wisselkoers voor een vreemde valuta overschrijving wordt bepaald op het moment van uitvoering van de overschrijving. Ze is gelijk aan de spotkoers op het moment van omwisseling, verhoogd of verlaagd met een marge van 0,45%.
Indien u een vreemde valuta positie aanhoudt op uw geldrekening kan de waarde van uw bestedingsruimte fluctueren als gevolg van wijzigingen in de wisselkoers. Voor de berekening van uw bestedingsruimte wordt het saldo op uw vreemde valuta rekening (en vreemde valuta posities in uw portefeuille) omgerekend naar euro tegen de spotkoers (met een marge van 5% die dient als buffer tegen scherpe koersschommelingen).
Opgelet: Het is niet mogelijk om uw vreemde valuta van uw BinckBank rekening over te schrijven naar een externe rekening alsook is het ook niet mogelijk om vreemde valuta te storten naar uw vreemde valuta rekening bij BinckBank (met uitzondering van US-dollar). U kunt altijd bij BinckBank uw vreemde valuta om te zetten in euro's om vervolgens een overschrijving in euro uit te voeren.
P.S : ik veronderstel dat wanneer er nu dividenden gestort worden deze netjes op de GBP rekening terecht komen
Veronderstellen is altijd gevaarlijk

Zoals men zegt: when you AssUMe you make an Ass of U and Me.
Met andere woorden: beter eerst checken of je veronderstelling klopt

Hartelijk dank voor uw e-mail.
Het klopt inderdaad dat bij het bezit van een valutarekening in GBP, alle de dividenden uitgegeven in GBP worden automatisch op die rekening geboekt en dit zonder omzetting in EUR (en dus wisselkost).