Aanmelden met eID niet mogelijk
-
anonymous9433
Re: Aanmelden met eID niet mogelijk
Je doet het bijna uitschijnen dat iets wat niet van de overheid komt (en dus "commercieel" is), iets vies of onbetrouwbaar is. Ik heb meer vertrouwen in privé-bedrijven als KBC dan in de overheid ...
Al het online - sms - en andere applicaties is zo lek als een zeef.
Criminele organisaties breken in, en dan pas gaan ze onderzoeken hoe ze het lek kunnen dichten..
Zowel bij overheid - banken - als prive bedrijven..
Waarom denk je dat banken anders miljoenen schade vergoeden aan klanten die de dupe zijn geworden..
Criminele organisaties breken in, en dan pas gaan ze onderzoeken hoe ze het lek kunnen dichten..
Zowel bij overheid - banken - als prive bedrijven..
Waarom denk je dat banken anders miljoenen schade vergoeden aan klanten die de dupe zijn geworden..
De digitale evolutie is niet te stoppen en iedereen probeert mekaar een stap voor te zijn, maar met e-ID inloggen heb ik altijd problemen gehad, itsme super.
Ik las dat ook maar in die link.
Heb verder geen idee, ben een absolute leek.
Maar het valt toch op dat het niet werkt zoals zou horen.
Cookies verwijderen, opnieuw opstarten, updaten. Als we het voor zo'n gevoelige zaken moeten gebruiken als bankieren en overheidsaangiften, zou het toch gewoon horen te werken met een aan/uit knop zonder vanalles te installeren en herinstalleren, zaken verwijderen en opnieuw opstarten.
Ik doe geen updates omdat ik daar te weinig van ken, maar nu moest ik om opnieuw binnen te kunnen geraken, dacht ik. Heel mijn PC praktisch naar de vaantjes. Ik moet via de bios om te kunnen opstarten, kan nog steeds niet aanmelden met eID en PC doet de hele tijd raar. Gewoon een map openen is bij momenten al teveel gevraagd, dat had ik voor die update nooit.
Dit trekt er niet meer op.
Software werkt alsmaar met groter bestanden, zodat je pc te traag wordt en niet meer voldoet.
Ook werken niet alle banken nog met windows 7, windows 10 op een oudere pc gaat dan niet meer, zodat je nog een nieuwe pc kan kopen ook..
De overheid duwt ons in die digitale wereld, maar de investering die we dan moeten doen is dan wel niet aftrekbaar..
Ook werken niet alle banken nog met windows 7, windows 10 op een oudere pc gaat dan niet meer, zodat je nog een nieuwe pc kan kopen ook..
De overheid duwt ons in die digitale wereld, maar de investering die we dan moeten doen is dan wel niet aftrekbaar..
Het is nu eenmaal onbegonnen werk alle nieuwe software compatibel te maken en te houden met oude hardware. Als je niet meer mee kunt of wil gaan met de nieuwste evoluties kun je hoe langer hoe minder in onze maatschappij en ben je op den duur helemaal afgeschreven.
1) zoals anderen al zegden, itsme werkt in de praktijk beter (minder "computerproblemen").
Dus als je itsme kan activeren, via eenmalige eID authenticatie op (evt. een andere) PC, is dit wellicht de gemakkelijkste weg voor nu en toekomst.
2) Breng uw PC eens binnen bij een computerwinkel om hem op orde te zetten.
Geen overbodige luxe, hij boot al niet meer normaal zeg je.
Als je er dan bij vertelt dat eID login niet werkt op uw browser brengt de computerman dat ook wel in orde, veel sneller dan dat je het zelf moet uitzoeken
privébedrijven zijn inderdaad iets vies; zijn alleen op je geld uit en nooit te betrouwen. Voor het je het weet verklaren ze zichzelf failliet endaar sta je dan.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
-
anonymous9433
Dat jij daar zo over denkt, is duidelijk. De laatste communist ...
Had de overheid Itsme moeten ontwikkelen, dan hadden we nog steeds niet zoiets gehad (of indien wel, een app uit de jaren "stillekes").
Bovenstaande is de theorie, in de praktijk smeren ze u een nieuwe aan die max 2 j meegaat.
Mijn onder buurvrouw kan er van meespreken in verleden.(hare 2 handse gaat nu al 4 j mee)
Koop zelf al jaren mijn pc - laptop 2 hands aan.
En laat er steeds voldoende geheugen aan toevoegen.
Is wel niet windows 11 geschikt, maar windows 11 draait wel lekker en update.
Estate Guru believer.