Aanslagbiljet belastingen 2019
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: Aanslagbiljet belastingen 2019
Hier is het aanslagbiljet ook deze week toegekomen. Psychologisch lijkt het fijn om terug te krijgen, rationeel gezien is het stom dat je teveel vooraf betaald hebt.
Vraagje:
Voor inkomstenjaar 2018 hebben mijn vriendin en ik (wettelijk samenwonend) voor het eerst gezamenlijk ingediend. Wij proberen wat financiën betreft gescheiden te houden wat kan en gemeenschappelijk te houden waar niet anders mogelijk of praktisch. Is er een relatief eenvoudige wijze om te zien hoeveel elk van ons ongeveer terugkrijgt?
Ik kan me wel voorstellen dat het ene bedrijf bijvoorbeeld veel voorzieniger is in afhoudingen dan het andere. Of dat er nog andere factoren spelen. Ik voel niet de behoefte om de 'gemeenschappelijke kas' te voorzien met mijn of haar geld.
Thanks.
Vraagje:
Voor inkomstenjaar 2018 hebben mijn vriendin en ik (wettelijk samenwonend) voor het eerst gezamenlijk ingediend. Wij proberen wat financiën betreft gescheiden te houden wat kan en gemeenschappelijk te houden waar niet anders mogelijk of praktisch. Is er een relatief eenvoudige wijze om te zien hoeveel elk van ons ongeveer terugkrijgt?
Ik kan me wel voorstellen dat het ene bedrijf bijvoorbeeld veel voorzieniger is in afhoudingen dan het andere. Of dat er nog andere factoren spelen. Ik voel niet de behoefte om de 'gemeenschappelijke kas' te voorzien met mijn of haar geld.
Thanks.
Doe 2 aparte simulaties
[shadow][/shadow]Ik krijg normaal op 31-12 mijn belastingen terug, mag ik dan vandaag of morgen mijn centjes verwachten?
Nee, effectief 31-12. Paar jaar geleden ook zo eens gehad en zal dit jaar ook zo zijn bij me.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Dat weet ik nog niet zo zeker.
Trek al vele jaren terug.
Altijd enkele dagen voor de laatste werkdag ontvangen.
Trek al vele jaren terug.
Altijd enkele dagen voor de laatste werkdag ontvangen.
Maandag zal het wel op je rekening staan.
Nee, datum op de brief is de correcte. Geen dag vroeger.Stefke24 schreef:[shadow][/shadow]Ik krijg normaal op 31-12 mijn belastingen terug, mag ik dan vandaag of morgen mijn centjes verwachten?
soms kan het wel een paar dagen vroeger hoor
Overheid voert meestal haar betalingen uit de voorlaatste werkdag van de maand. Maandag dus.
Ik kreeg mijn belastingen normaal 29 november en had ze 27 november al.
Het is altijd afwachten

Dus jij hebt je centjes al ontvangen? Bij welke bank zit je als ik vragen mag?
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik zit bij Axa en ben nog altijd hoopvol wachtend