Aantal aandelen van bedrijf X
TIP
Aantal aandelen van bedrijf X
Je wilt dus een waarde plakken op bedrijf X. Daarvoor moet je weten hoeveel aandelen bedrijf X telt. Alleen worden daarvoor uiteenlopende begrippen gebruikt.
In casu: Proximus.
Uit het jaarverslag 2015 (in miljoenen):
Aantal aandelen (inclusief eigen aandelen): 338,025135
Gewogen gemiddeld aantal gewone uitstaande aandelen: 321,767821
Gewogen gemiddeld aantal gewone uitstaande aandelen voor verwaterde winst per aandeel: 322,272472
Aantal uitstaande aandelen met dividendrechten: 322,003751
Welk aantal gebruik je? De verschillen zijn uiteindelijk beperkt, maar correct is correct.
In casu: Proximus.
Uit het jaarverslag 2015 (in miljoenen):
Aantal aandelen (inclusief eigen aandelen): 338,025135
Gewogen gemiddeld aantal gewone uitstaande aandelen: 321,767821
Gewogen gemiddeld aantal gewone uitstaande aandelen voor verwaterde winst per aandeel: 322,272472
Aantal uitstaande aandelen met dividendrechten: 322,003751
Welk aantal gebruik je? De verschillen zijn uiteindelijk beperkt, maar correct is correct.
Re: Aantal aandelen van bedrijf X
Prima vraag!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Wat maakt het uit? Je schiet sowieso op een bewegend doel; zowel de koers als het aantal aandelen veranderen continu.
Ik zou altijd gaan voor het grootste, dat is trouwens ook wat op tijd.be wordt vermeld als "uitgegeven effecten"
Uitgegeven effecten 338.025.135 (Tijd.be)
Uitgegeven effecten 338.025.135 (Tijd.be)
De 4de optie is de correcte. Eigen aandelen worden niet meegeteld om de waarde van een bedrijf te bepalen (of bv. de winst per aandeel).
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
Maar het aantal aandelen toch niet in grote mate. Het is ook niet de bedoeling om dit continu aan te passen, maar jaarlijks na publicatie van het jaarverslag.Oudere Jongere schreef:zowel de koers als het aantal aandelen veranderen continu.
Op De Tijd stoot ik regelmatig op foutieve cijfers. Ik zou er alleszins niet op steunen.Boogje schreef:Ik zou altijd gaan voor het grootste, dat is trouwens ook wat op tijd.be wordt vermeld als "uitgegeven effecten"
-
- Newbie
- Contacteer:
Dag Jens,
Het aantal uitstaande aandelen, dus zonder de aandelen in eigen bezit, verhoogd met de mogelijke aandelen die kunnen worden uitgegeven door optie en/of warrant plannen is de manier dat ik ze bereken.
Groeten,
Sam
Het aantal uitstaande aandelen, dus zonder de aandelen in eigen bezit, verhoogd met de mogelijke aandelen die kunnen worden uitgegeven door optie en/of warrant plannen is de manier dat ik ze bereken.
Groeten,
Sam
Ik vraag me niet af of je het aantal opties dat in the money is beter zou meetellen, want die kunnen dan toch op elk moment de winst doen verwateren.
-
- Newbie
- Contacteer:
De opties die in the money zijn kunnen uitgevoerd worden. Daarbij worden geen nieuwe aandelen uitgegeven, maar wisselen bestaande aandelen van eigenaar. Er is dan geen verwatering.
Groeten,
Sam
Groeten,
Sam