Aantal (domme) vragen
TIP
-
TomBelgium
- Newbie

- Contacteer:
Aantal (domme) vragen
Hoi allemaal,
ik ben nieuw in deze club en heb net de cursussen op MijnKapitaal doorgeworsteld aangezien ik nu gekluisterd zit aan grootbanken. Na een pak informatie te hebben gelezen, heb ik besloten om me aan fondsen te wagen.
Toch heb ik nog wat vragen waarop ik waarschijnlijk zelf het antwoord al zou moeten weten maar ik kom er toch niet direct achter.
1. Ik ben aan het kijken naar volgend fonds: IE00B19Z9612. In de KIDD lees ik een instapvergoeding van 5%. Bij MeDirect wordt er echter niks vermeld. Daar spreekt men enkel van uitstaptax & lopende kosten. Waar is deze instapvergoeding dan naar toe?
2. Is er sprake van andere kosten als je een fonds verkoopt? Ik heb gelezen dat je op fondsen die voor meer dan 25% uit obligaties bestaan meerwaardetax betaatl van 30%. Is het dan interessant om hierin te investeren?
3. Zijn obligaties sowieso interessante fondsen met de lage rentes?
4. Kent iemand het fonds IE00B19Z9612 en is dit iets of laat ik me teveel afleiden door de rendementen uit het verleden?
5. Hoe onderzoek je eigenlijk een fonds? Kan je eigenlijk zien uit welke aandelen dat fonds echt bestaat zodat je dat op dat niveau wat beter kan onderzoeken? Ik moet zeggen dat ik die prospectus beginnen doorworstelen ben maar dat is voor mij onbegonnen werk.
Tips, suggesties, ...?
Groeten,
Tom
ik ben nieuw in deze club en heb net de cursussen op MijnKapitaal doorgeworsteld aangezien ik nu gekluisterd zit aan grootbanken. Na een pak informatie te hebben gelezen, heb ik besloten om me aan fondsen te wagen.
Toch heb ik nog wat vragen waarop ik waarschijnlijk zelf het antwoord al zou moeten weten maar ik kom er toch niet direct achter.
1. Ik ben aan het kijken naar volgend fonds: IE00B19Z9612. In de KIDD lees ik een instapvergoeding van 5%. Bij MeDirect wordt er echter niks vermeld. Daar spreekt men enkel van uitstaptax & lopende kosten. Waar is deze instapvergoeding dan naar toe?