ABN AMRO verkoopt spaarportefeuille Moneyou
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: ABN AMRO verkoopt spaarportefeuille Moneyou
Wat had je dan verwacht? Dat je de beperkte login-methode van Moneyou zou kunnen gebruiken om toegang te krijgen tot een volledig bankiersplatform? Heel eerlijk, begrijp ik de verwachtingen van sommige mensen niet meer ... Een login en paswoord is oké voor een bank die enkel spaarproducten aanbiedt met een gekoppelde tegenrekening, maar eerlijk gezegd lijkt me deze login-methode compleet achterhaald en zeer onveilig wanneer we spreken over de toegang tot een bank-beursplatform.Stoffelke30 schreef: ↑20 november 2019, 15:11 ik was klant bij moneyou, maar nog niet bij keytrade, afgelopen maandag kreeg ik mail dat alles was overgezet, ik moest een laatste keer inloggen met gebruikersnaam van bij moneyou, daarna moest ik een inlogmethode kiezen (softkey of hardkey), soft is met scannen van een qr code, hardkey is met een apparaatje dat ze opsturen, ik heb hardkey gekozen en moet dus nu wachten op brieven, maar tot dan kan ik niet controleren of het geld er wel allemaal opstaat, wat toch wel de nodige zorgen meebrengt, iemand softkey gekozen? wat gebeurt er dan? moet je dan ook wachten op brieven
Zijn er nog mensen bij wie de calculator voor de Direct rekening nog altijd niet werkt ?
-
- Newbie
- Contacteer:
ik wacht nog steeds op mijn hardkey sinds vorige week maandag en nog steeds niet ontvangen.
Tot nu toe is het alvast geen success en had het beter afgesloten want als je de review over keytrade leest…. bijna enkel rampzalige commentaren op google....
Tot nu toe is het alvast geen success en had het beter afgesloten want als je de review over keytrade leest…. bijna enkel rampzalige commentaren op google....
Een andere Belgische bank lost dat op met een beveiligingsniveau in stappen.Jiraisking schreef: ↑21 november 2019, 10:35 Een login en paswoord is oké voor een bank die enkel spaarproducten aanbiedt met een gekoppelde tegenrekening, maar eerlijk gezegd lijkt me deze login-methode compleet achterhaald en zeer onveilig wanneer we spreken over de toegang tot een bank-beursplatform.
Naargelang welke producten je hebt, gebruik je een andere identificatiemethode.
Wat houdt Keytrade tegen om een oplossing te maken waarbij je voorlopig toch al het saldo van je rekeningen kan raadplegen of waar je nog de eerste tijd geld kan overschrijven naar de referterekening ?
Ze hebben de overstap lang kunnen voorbereiden.. Had dat echt niet vlotter gekund ?
M.i. wel..
Ik sluit me alleszins aan bij de negatieve posts over de bank. Blij dat je op Google wel nog negatieve berichten ziet. Hier krijgt Keytrade veel meer lof dan ze verdienen, maar dat is mijn persoonlijke mening.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Keytrade doet dingen goed/slecht, maar qua accesmogelijkheden zie ik toch niet in wat ze slechter doen dan alle andere banken. Ze hebben exact dezelfde methodes die KBC gebruikt en die gewoon de regelgeving volgt. Mijn Moneyou rekening is netjes verhuisd naar Keytrade, geen enkel probleem gekend.
Er is gewoon een gigantische mismatch tussen wat mensen denken te mogen/kunnen en wat de regelgeving de banken oplegt. Hoe de bank in kwestie hiermee omspringt is hun zaak, maar ik zou niet graag mijn bank zien failliet gaan door torenhoge compliance boetes
Vergeet niet dat je bij Keytrade een trading rekening hebt, de vereisten hiervoor zijn ook verschillend met dagelijks bankieren. Als ik lees dat hier mensen zijn die nog altijd niet snappen waarom hun bank hun vraagt vanwaar ze met 10k€ cash komen, dan zegt dat voor mij genoeg.
Er is gewoon een gigantische mismatch tussen wat mensen denken te mogen/kunnen en wat de regelgeving de banken oplegt. Hoe de bank in kwestie hiermee omspringt is hun zaak, maar ik zou niet graag mijn bank zien failliet gaan door torenhoge compliance boetes

Toen Fortuneo fusioneerde met Keytrade (eigenlijk: Fortuneo nam Keytrade over, maar in België werd het platform van Fortuneo vervangen door dat van Keytrade), werd er op voorhand in lyrische bewoordingen gesproken over de superieure service van Keytrade.
De trieste werkelijkheid was: 17 van mijn 21 beleggingsfondsen van Fortuneo waren niet verhandelbaar via Keytrade. Gedurende meer dan een maand kon ik de koers niet raadplegen, kon ik niet verkopen, kon ik zelfs de ISIN code van de fondsen niet zien.
Ik kon dus zelfs niet controleren of de overdracht goed gebeurd was.
En de ironie: ik had bijna al mijn beleggingen van Keytrade naar Fortuneo overgebracht omwille van de abominabele service van Keytrade.
Bijvoorbeeld: Keytrade heeft me meerdere malen geen dividend uitgekeerd. Na een vraag van mijn kant, dan de reactie: "We hebben net het dividend binnengekregen, we hebben het op uw rekening gestort".
Ook al was dit maanden later, toen ik het controleerde: steeds hadden ze het "toevallig" net ontvangen.
Andere voorbeelden: plots beleggingsfondsen waarvan ik niets meer kon raadplegen, geen koers, geen waarde, geen ISIN. Steeds was het omdat Keytrade niet in orde was en daarom had de FSMA hen verboden om die fondsen nog te verkopen in België.
Klachten bij de FSMA halen niets uit. Keytrade is een bijhuis van een Franse Bank en de FSMA is daarom niet bevoegd. Meerdere keren heb ik klacht neergelegd omwille van de praktijken van Keytrade. Telkens heeft de FSMA mij bevestigd: u heeft gelijk, maar we kunnen niets doen.
Daarom meerdere keren klacht neergelegd bij de Franse toezichthouder. Geen enkele reactie. Ze houden zich niet bezig met het Belgische bijhuis van een Franse bank.
Ik heb al dikwijls proberen Keytrade te verlaten. Helaas komt alles automatisch terug: PSA Bank, Rabobank, Fortuneo, MoneYou.
Misschien is Keytrade goed als bank voor betalingen en VISA kaarten (alhoewel: volgens de reactie hier is dit ook niet altijd in orde), maar als belegger ben je veel beter af in een andere bank.
De trieste werkelijkheid was: 17 van mijn 21 beleggingsfondsen van Fortuneo waren niet verhandelbaar via Keytrade. Gedurende meer dan een maand kon ik de koers niet raadplegen, kon ik niet verkopen, kon ik zelfs de ISIN code van de fondsen niet zien.
Ik kon dus zelfs niet controleren of de overdracht goed gebeurd was.
En de ironie: ik had bijna al mijn beleggingen van Keytrade naar Fortuneo overgebracht omwille van de abominabele service van Keytrade.
Bijvoorbeeld: Keytrade heeft me meerdere malen geen dividend uitgekeerd. Na een vraag van mijn kant, dan de reactie: "We hebben net het dividend binnengekregen, we hebben het op uw rekening gestort".
Ook al was dit maanden later, toen ik het controleerde: steeds hadden ze het "toevallig" net ontvangen.
Andere voorbeelden: plots beleggingsfondsen waarvan ik niets meer kon raadplegen, geen koers, geen waarde, geen ISIN. Steeds was het omdat Keytrade niet in orde was en daarom had de FSMA hen verboden om die fondsen nog te verkopen in België.
Klachten bij de FSMA halen niets uit. Keytrade is een bijhuis van een Franse Bank en de FSMA is daarom niet bevoegd. Meerdere keren heb ik klacht neergelegd omwille van de praktijken van Keytrade. Telkens heeft de FSMA mij bevestigd: u heeft gelijk, maar we kunnen niets doen.
Daarom meerdere keren klacht neergelegd bij de Franse toezichthouder. Geen enkele reactie. Ze houden zich niet bezig met het Belgische bijhuis van een Franse bank.
Ik heb al dikwijls proberen Keytrade te verlaten. Helaas komt alles automatisch terug: PSA Bank, Rabobank, Fortuneo, MoneYou.
Misschien is Keytrade goed als bank voor betalingen en VISA kaarten (alhoewel: volgens de reactie hier is dit ook niet altijd in orde), maar als belegger ben je veel beter af in een andere bank.
Laatst gewijzigd door NTO op 26 november 2019, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Een interestcalculator moeten banken wettelijk wel hebben. Het is niet uit vriendelijkheid dat ze dat ineens allemaal zijn gaan voorzien. En ik zou zo vermetel zijn om te denken dat die er niet alleen moet zijn, maar dat die ook nog moet werken. En hoeveel geduld moeten wij daarvoor hebben ? Keytrade heeft inderdaad tijd genoeg gehad om de hele overdracht voor te bereiden. Met de fiche voor de Flex rekening als uitleg onder "Direct rekening" bij de overdracht stijgt ook niet bepaald het vertrouwen. Hoe moeten wij weten of we nu echt dezelfde voorwaarden krijgen voor de Direct rekening als vroeger ?
Ik heb dat van op de zijlijn een beetje gevolgd;heeft monyou niet tijdig verwittigd dat keytrade ze ginen overpakken?je heb toch tijd genoeg gehad om je geld over te zetten naar een andere bank ofniet?
-
- Newbie
- Contacteer:
natuurlijk is dat op tijd aangekondigt maar als je nog geen klant bent ne je leest je mail waarin staat dat je niks moet doen en alles van zelf gebeurd ga je er van uit dat het ook zo is...
hoop alleen dat het niet bij iemand anders terecht komt want begrijp ook al niet waarom het minstens 3 dagen duurt voor het toekomt. Als ik een brief post komt die normal de dag erna aan...
hoop alleen dat het niet bij iemand anders terecht komt want begrijp ook al niet waarom het minstens 3 dagen duurt voor het toekomt. Als ik een brief post komt die normal de dag erna aan...
Volgens mij zijn er banken in overvloed en heb je keuze zat,dus niet treuren als je miserie hebt bij een bepaalde bank,gewoon een andere pakken
Wel, dan zijn jou brieven een heel grote uitzondering.
Lees deze recente steekproef er maar eens op na : https://radio2.be/de-inspecteur/steekpr ... laat-in-de
Je mag tegenwoordig al blij zijn als een brief na 1 week toekomt...
Lees deze recente steekproef er maar eens op na : https://radio2.be/de-inspecteur/steekpr ... laat-in-de
Je mag tegenwoordig al blij zijn als een brief na 1 week toekomt...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik snap ook heel moeilijk dat mensen bij een bank blijven waar ze niet tevreden zijn ... Zeker in geval van Moneyou, ik kan mij voorstellen dat héél veel klanten al bij beide klant waren. Toch tijd genoeg gehad om een andere "spaarbank" te kiezen?
Ja, maar het wordt zeer iritant, telkens overstappen naar een andere bank.Jiraisking schreef: ↑26 november 2019, 14:00 Ik snap ook heel moeilijk dat mensen bij een bank blijven waar ze niet tevreden zijn ... Zeker in geval van Moneyou, ik kan mij voorstellen dat héél veel klanten al bij beide klant waren. Toch tijd genoeg gehad om een andere "spaarbank" te kiezen?
Kauphting: rekeningen overgenomen door Keytrade.
PSA: rekening overgenomen door Keytrade.
Rabobank: alle beleggingen overgenomen door Keytrade.
Fortuneo: alle rekeningen en beleggingen overgenomen door Keytrade.
MoneYou: alle rekeningen overgenomen door Keytrade.
Ik doe mijn best, ik doe echt mijn best, maar Keytrade is een pest in het Belgische bankenlandschap.
Door het feit dat ze een bijhuis zijn van een Franse bank, kunnen de Belgische toezichthouders niets doen.
En de Franse toezichthouders trekken zich geen fluit aan van wat een Belgisch bijhuis van een Franse bank doet.
En zoals ik al zei: regelmatig geen dividenden betalen, want de meeste klanten controleren dit niet. Indien je het toch ziet "we hebben het dividend toevallig net ontvangen", ook al meldt je dit maanden later. Toeval, allemaal toeval.
FSMA, toen ze nog een Belgische Bank waren: al meerdere keren aan Keytrade verboden om bepaalde fondsen nog te verkopen.
Een paar jaar geleden: van de meer dan 1000 fondsen die ze toen verkochten, verdween plots meer dan 3 vierden plots uit de etatage, zonder enige communicatie. Van al die verdwenen fondsen die je in portefeuille had, kon je van de ene op de andere dag niets meer zien: geen waarde, geen ISIN, geen koers, ...
Alle keren dat ik van een fonds een dividend moest krijgen, is dit steeds correct verlopen.
Het is wel zo, dat bij fondsen van JP Morgan (bij anderen is me dat nog niet echt opgevallen), er een groot verschil zit van weken tussen de ex-dividend date en de betaaldag. Maar dat kon ik altijd netjes op de site van De Tijd terugvinden, waardoor ik ook kon verifiëren dat de betaling correct gebeurde.
Handhaaft Keytrade voorlopig nog steeds de rentevergoeding van MoneYou (0,35+0,01) voor nieuwe stortingen of hebben ze de rente al laten zakken?