ABN AMRO verkoopt spaarportefeuille Moneyou
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: ABN AMRO verkoopt spaarportefeuille Moneyou
Heb alles gelezen in dit forum. Op de een of andere manier is er iets wat niet juist is bij Keytrade toch? Een ieder die ''lid'' was van Moneyou kan nog zijn geld terugtrekken. Wat doen jullie?haelewyn schreef: ↑23 oktober 2019, 11:58 Ik heb er een tijdje over getwijfeld...
Mijn spaargeld was op het einde van de getrouwheidsperiode gekomen deze maand.
Ik overwoog om het geld naar Keytrade te laten overgaan en daar nog een jaar de 0,36 % op te rapen maar ik heb toch het gevoel laten overheersen.
Naar Keytrade gaan met het spaargeld wil zeggen dat ik zedelijk verplicht ben om opnieuw een zichtrekening te hebben daar (?) want ze zullen wel niet met tegenrekening meer werken (?)..
In ieder geval : rekening afgesloten. Geen Keytrade.
Voor één keer eens niet het 'gewin' laten beslissen. Waarschijnlijk kost me dat op een jaar enkele tientallen euro's maar het zij zo.![]()
Waarom twijfelen jullie over Keytrade? Ik zit momenteel ook bij Moneyou en heb zelfs wat bijgestort zodat ik nog een jaar de rente vastklik. Ik verwacht immers dat KT zeer snel de rente zal laten zakken. Ik overweeg zelfs de gratis kaarten bij KT te nemen nu Deutsche Bank mij met hun nieuwe prijsaanpassing serieus in de steek laat. Wat denken jullie?
Ik denk dat KT veilig is. Ik wil er alleen geen klant meer zijn.
Ben het eerder geweest en was niet tevreden. Gewoon consequent zijn..
Hou met mijn gevoel daarover geen rekening. Ik heb nu eenmaal vaak een hekel aan dingen, zaken, mensen en bedrijven die anderen geweldig vinden.
Ben het eerder geweest en was niet tevreden. Gewoon consequent zijn..
Hou met mijn gevoel daarover geen rekening. Ik heb nu eenmaal vaak een hekel aan dingen, zaken, mensen en bedrijven die anderen geweldig vinden.
Ik zit zowel bij MoneYou als bij Keytrade.
Om eerlijk te zijn verwacht ik ook dat Keytrade de rente binnen korte tijd zal doen dalen naar 0.11%, die ze sinds kort zelf hanteren.
Maar dat neemt niet weg dat ik altijd tevreden ben geweest van Keytrade. Ik ben er al (offline) klant (alleen een spaarboekje) van 1 van hun voorgangers (dus van voor 2005). Pas in 2015 ben ik online klant geworden, en heb een Keyplan geopend, en later ook wat aandelen gekocht.
Kaarten heb ik momenteel nog niet.
Om eerlijk te zijn verwacht ik ook dat Keytrade de rente binnen korte tijd zal doen dalen naar 0.11%, die ze sinds kort zelf hanteren.
Maar dat neemt niet weg dat ik altijd tevreden ben geweest van Keytrade. Ik ben er al (offline) klant (alleen een spaarboekje) van 1 van hun voorgangers (dus van voor 2005). Pas in 2015 ben ik online klant geworden, en heb een Keyplan geopend, en later ook wat aandelen gekocht.
Kaarten heb ik momenteel nog niet.
Hallo,
Deze week gaat de "migratie" in van Moneyou naar KT.
Nu heb ik een vraag omdat ik twijfel.
In de communicatie vanuit Moneyou staat :
Vanaf 12 november tot 18 november kan je geen uitgaande overboekingen meer doen.
Vandaag 11/11 is uiteraard een feestdag, maar als ik vandaag mijn rekeningen leegmaak, dus terugstort op mijn tegenrekening, gaan deze dan nog gewoon door of zullen deze overschrijvingen niet doorgaan en het geheel aan rekeningen en bedragen overgaan in een KT rekening?
Deze week gaat de "migratie" in van Moneyou naar KT.
Nu heb ik een vraag omdat ik twijfel.
In de communicatie vanuit Moneyou staat :
Vanaf 12 november tot 18 november kan je geen uitgaande overboekingen meer doen.
Vandaag 11/11 is uiteraard een feestdag, maar als ik vandaag mijn rekeningen leegmaak, dus terugstort op mijn tegenrekening, gaan deze dan nog gewoon door of zullen deze overschrijvingen niet doorgaan en het geheel aan rekeningen en bedragen overgaan in een KT rekening?
Ik gok erop dat het doorgaat maar het lijkt me niet zeker.
Als je letterlijk neemt wat ze aankondigen maak je de boeking vandaag en wordt die morgen uitgevoerd.
Als je letterlijk neemt wat ze aankondigen maak je de boeking vandaag en wordt die morgen uitgevoerd.
Volgens mij gaat het lukken tot en met vandaag. Het geld zal vandaag van je rekening verdwijnen en ten laatste overmorgen op je tegenrekening verschijnen.
Om het echt zeker te zijn, moet je het proberen natuurlijk. Succes!
Om het echt zeker te zijn, moet je het proberen natuurlijk. Succes!
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
Ik heb het gisterennamiddag even met €1 euro geprobeerd en deze bleek zelfs binnen een paar uur op mijn tegenrekening te staan.
Vervolgens heb ik alle andere rekeningen leeggemaakt, maar tot nu net zie ik de bedragen nog niet op de tegenrekening staan...
Ik ga er even vanuit dat het goedkomt.
Als je alle bedragen hebt overgemaakt en de rekeningen zijn leeg, heb je nog altijd tegoeden bij die bank, namelijk de rente die op de rekening nog tegoed was.
Eigenlijk, als je wou dat er niets overging naar keytrade, had je de rekening moeten afsluiten, eerder al. Dan maakt Moneyou de berekening voor de intrest, stort die naar jou door en dan pas is het einde verhaal.
Probeer misschien vandaag nog je rekening af te sluiten als dat is wat je wil.
Dat kan in hetzelfde menu als een overschrijving aanvragen.
Eigenlijk, als je wou dat er niets overging naar keytrade, had je de rekening moeten afsluiten, eerder al. Dan maakt Moneyou de berekening voor de intrest, stort die naar jou door en dan pas is het einde verhaal.
Probeer misschien vandaag nog je rekening af te sluiten als dat is wat je wil.
Dat kan in hetzelfde menu als een overschrijving aanvragen.
Klopt niet helemaal, er werd gecommuniceerd dat een rekening waarop geen geld staat, automatisch afgesloten wordt en niet wordt overgedragen naar Keytrade, ook al moeten er nog intresten betaald worden... Zie op volgende link onder de rubriek 'Ik heb een rekening zonder saldo. Wat moet ik doen?':
https://www.moneyou.be/nl-BE/klant
https://www.moneyou.be/nl-BE/klant
Je hebt gelijk. Er staat in hun tekst "Rekeningen zonder saldo, ook als er nog rente wordt op geboekt, dragen we niet over...."
Dat detail (in het vet) zat niet meer in mijn geheugen.
Dat detail (in het vet) zat niet meer in mijn geheugen.
--EDIT mod: het is onnodig om een volledig bericht te quoten dat er net boven staat!--
Zou rente dan niet meteen geboekt worden op de tegenrekening, net zoals je een rekening afsluit? Dus wanneer Keytrade de rekening die op nul staat afsluit?
Op zich ben ik wel tevreden over Keytrade. Maakte de overstap van PSA mee en dat verliep toen zonder problemen. Hopelijk nu ook zo vlot.
Zou rente dan niet meteen geboekt worden op de tegenrekening, net zoals je een rekening afsluit? Dus wanneer Keytrade de rekening die op nul staat afsluit?
Op zich ben ik wel tevreden over Keytrade. Maakte de overstap van PSA mee en dat verliep toen zonder problemen. Hopelijk nu ook zo vlot.
Inmiddels heb ik zonet alles binnengekregen op mijn tegenrekening.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Lap, het begint al... vandaag zouden de rekeningen toch moeten getransfereerd zijn naar keytrade?
Ik meldde zonet aan in Keytrade, kreeg een scherm dat ik nog 1 stap verwijderd was van de transfer... gegevens ingevuld en gehandtekend met de digipass... en niets terug te vinden van mijn moneyourekening
Hoe zit het bij jullie?
Ik meldde zonet aan in Keytrade, kreeg een scherm dat ik nog 1 stap verwijderd was van de transfer... gegevens ingevuld en gehandtekend met de digipass... en niets terug te vinden van mijn moneyourekening

Hoe zit het bij jullie?