ABN Amro wordt MoneYou
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
pattataolivia
- Sr. Member

ABN Amro wordt MoneYou
Dag beste forumleden,
Vanmorgen kreeg ik een brief van ABN-Amro in de bus. Blijkbaar worden alle lopende rekeningen automatisch overgedragen in nieuwe MoneYou rekeningen. Dat was het eerste wat ik daarvan hoorde. Nu is mijn vraag. Nu zit ik met een aantal vragen:
1) Er zijn twee MoneYou rekeningen, Plus (2,65% intrest) en Flex (2,35% intrest). Mag je zelf kiezen tussen een Plus of Flex rekening. Of wordt standaard 1 van de 2 genomen.
2) Waarom deze twee nieuwe rekeningen. Het huidige rendement berdaagt 1,90%. Waarom in godsnaam nieuwe producten aanbieden met een hogere opbrengst. Waar zit het addertje? Of ben ik onterecht wantrouwing?
Vanmorgen kreeg ik een brief van ABN-Amro in de bus. Blijkbaar worden alle lopende rekeningen automatisch overgedragen in nieuwe MoneYou rekeningen. Dat was het eerste wat ik daarvan hoorde. Nu is mijn vraag. Nu zit ik met een aantal vragen:
1) Er zijn twee MoneYou rekeningen, Plus (2,65% intrest) en Flex (2,35% intrest). Mag je zelf kiezen tussen een Plus of Flex rekening. Of wordt standaard 1 van de 2 genomen.
2) Waarom deze twee nieuwe rekeningen. Het huidige rendement berdaagt 1,90%. Waarom in godsnaam nieuwe producten aanbieden met een hogere opbrengst. Waar zit het addertje? Of ben ik onterecht wantrouwing?
'United in diversity' - E.U.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Re: ABN Amro wordt MoneYou
Ik denk dat het in eerste instantie kostenbesparend is om met geen 2 verschillende entiteiten te werken.
Je zou tevens de voorwaarden van de ABN Amro en de MoneYou-rekeningen naast elkaar moeten leggen.
Je zou tevens de voorwaarden van de ABN Amro en de MoneYou-rekeningen naast elkaar moeten leggen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Anderzijds gaat dan de link weer verloren naar staatssteun.
ABN Amro kreeg Nederlandse staatssteun, MoneYou niet.
ABN Amro kreeg Nederlandse staatssteun, MoneYou niet.
+1, ABN AMRO klinkt mij in de oren als een grote NL bank, MoneYou daarentegen... Schoner logo ook bij ABNYaris schreef:Ik heb het altijd stom gevonden dat MoneYou niet gewoon op de Belgische markt is gekomen onder de naam ABN Amro. ABN Amro geniet een zekere bekendheid, ook hier in Vlaanderen, terwijl MoneYou totaal vreemd klinkt.
ABN AMRO was en is trouwens nog steeds op de (Belgische) markt. Hun spaarrente bengelde echter ergens onderaan. Ik denk dat ze gewoon een volledig nieuw publiek wilden aanboren (inpikken van oa NIBC) door gebruik te maken van een totaal nieuwe naam.Yaris schreef:Ik heb het altijd stom gevonden dat MoneYou niet gewoon op de Belgische markt is gekomen onder de naam ABN Amro. ABN Amro geniet een zekere bekendheid, ook hier in Vlaanderen, terwijl MoneYou totaal vreemd klinkt.
Die naam vind ik overigens heel slecht gekozen (bedenkelijk soort engels bovendien).
Wat mij er aan doet denken eens op mijn oude en saldoloze ABN AMRO-rekening in te loggen. Misschien vind ik daar wat reclame voor Moneyou?
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
-
anonymous
ABN Amro is niet gelijk aan MoneYou, en MoneYou is niet de Belgische variant van het Nederlandse ABN Amro.Yaris schreef:Ik heb het altijd stom gevonden dat MoneYou niet gewoon op de Belgische markt is gekomen onder de naam ABN Amro. ABN Amro geniet een zekere bekendheid, ook hier in Vlaanderen, terwijl MoneYou totaal vreemd klinkt.
Beide banken bestaan ook in Nederland naast elkaar.
Je moet het eerder zien als ING en RecordBank, Fortis en Fintro, en ...
PS: Webmaster: Moet dat nu echt al die links in elk bericht? Eigenlijk is dat best irritant.