Accumulerende Dividend Aristocrat ETF?
TIP
Accumulerende Dividend Aristocrat ETF?
Zijn er dergelijke etf's die hun dividenden terug herbeleggen? Een tegenhanger eventueel van de SDY of DVY?
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
- troglodytes
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Accumulerende Dividend Aristocrat ETF?
Dat zou een heel bizar product zijn…
Als je per sé in dividendaandelen wil beleggen, is dat wellicht om… dividenden te *ontvangen*. Voor de rest is er niets bijzonders aan bedrijven die dividend uitbetalen: er zijn er goede en slechte. Net als bij bedrijven die met de letter ‘K’ beginnen. Daar bestaat toch ook geen tracker van?
Als je per sé in dividendaandelen wil beleggen, is dat wellicht om… dividenden te *ontvangen*. Voor de rest is er niets bijzonders aan bedrijven die dividend uitbetalen: er zijn er goede en slechte. Net als bij bedrijven die met de letter ‘K’ beginnen. Daar bestaat toch ook geen tracker van?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Tja, en om je er blauw aan te betalen aan belastingen in België....troglodytes schreef: ↑7 april 2022, 14:58 Dat zou een heel bizar product zijn…
Als je per sé in dividendaandelen wil beleggen, is dat wellicht om… dividenden te *ontvangen*. Voor de rest is er niets bijzonders aan bedrijven die dividend uitbetalen: er zijn er goede en slechte. Net als bij bedrijven die met de letter ‘K’ beginnen.
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Zie hier eens: https://www.justetf.com/en/find-etf.htm ... cumulating
Specifiek "aristocrat" zie ik er niet direct tussen staat, maar wel een aantal "quality" ...
Ja klopt, eerste lijkt me het interessants maar niet bij Bolero te koop. Ben naar daar gestapt wegens de hoogste garantie. En heb daar geen dollarrekening.EarthNvstr1 schreef: ↑7 april 2022, 15:50Zie hier eens: https://www.justetf.com/en/find-etf.htm ... cumulating
Specifiek "aristocrat" zie ik er niet direct tussen staat, maar wel een aantal "quality" ...
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Huh, de eerste bij mij is LU1615090864 - BNP Paribas Easy Equity Dividend Europe UCITS ETFIndalo schreef: ↑7 april 2022, 16:04Ja klopt, eerste lijkt me het interessants maar niet bij Bolero te koop. Ben naar daar gestapt wegens de hoogste garantie. En heb daar geen dollarrekening.EarthNvstr1 schreef: ↑7 april 2022, 15:50
Zie hier eens: https://www.justetf.com/en/find-etf.htm ... cumulating
Ik neem aan dat je die niet bedoelt.
Wat bedoel je met "naar Bolero gestapt wegens de hoogste garantie" ?
Bolero lijkt mij niet direct een geschikte broker voor ETFs.
Eventueel (als je de Bolero TK op Xetra niet erg vind): IE00BL25JL35 - Xtrackers MSCI World Quality Factor UCITS ETF 1C
Nee, klopt was volgens mij de eerste in euro die niet synthetisch maar fysiek is, maar ga er mee wachten.EarthNvstr1 schreef: ↑8 april 2022, 18:51
Huh, de eerste bij mij is LU1615090864 - BNP Paribas Easy Equity Dividend Europe UCITS ETF
Ik neem aan dat je die niet bedoelt.
Wat bedoel je met "naar Bolero gestapt wegens de hoogste garantie" ?
Bolero lijkt mij niet direct een geschikte broker voor ETFs.
Eventueel (als je de Bolero TK op Xetra niet erg vind): IE00BL25JL35 - Xtrackers MSCI World Quality Factor UCITS ETF 1C
Waarom zou Bolero niet goed zijn voor bepaalde trackers?? Heb er wat op Amsterdamse beurs en zover ik weet rekenen ze geen negatieve rente. Cash gewaarborgd tot 100.000€. 200.000 per koppel dus. Bij Saxo en Lynx heb je negatieve rente wel, en bij De Giro is het nog erger. Bovendien vertrouw ik die laatste al helemaal niet. I
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Voor *bepaalde* ETFs eventueel wel, ja.
Ik heb zelf bij Bolero bv. IE00B3YLTY66 - SPDR MSCI ACWI IMI UCITS ETF
De meeste ETFs verhandelen op Xetra en Milaan.
Daarvoor vind ik de TK bij Bolero te hoog t.o.v. de alternatieven (zoals Saxo of Lynx).
Ik heb typisch niet veel cash bij een broker staan. Maar dat kan idd. een belangrijk aspect zijn voor iemands specifieke situatie.Indalo schreef: ↑8 april 2022, 19:26 Heb er wat op Amsterdamse beurs en zover ik weet rekenen ze geen negatieve rente. Cash gewaarborgd tot 100.000€. 200.000 per koppel dus. Bij Saxo en Lynx heb je negatieve rente wel, en bij De Giro is het nog erger. Bovendien vertrouw ik die laatste al helemaal niet. I
DeGiro ben ik ook niet direct van plan iets mee te doen.
Voor een beperkt deel (en waarmee ik wat actiever wil handelen) van mijn totaliteit overweeg ik wel Mexem..
Dat is misschien weer een andere discussie, maar Mexem valt onder Cyprus en valt dus niet onder de Nederlandse wet. Goedkoper dan Lynx, dat wel, maar Cyprus vind ik dan weer een groot risico wanneer het fout mocht lopen.EarthNvstr1 schreef: ↑8 april 2022, 19:39
Voor een beperkt deel (en waarmee ik wat actiever wil handelen) van mijn totaliteit overweeg ik wel Mexem..
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Idd., vandaar "voor een beperkt deel (en waarmee ik wat actiever wil handelen)".
Waarom is de Nederlandse wet hier van belang ?
Ik zit bij Saxo, maar denk dat ik gedeeltelijk naar DeGiro ga gaan om daar het gedeelte wat ik in ETFs beleg te doen.
Accumulerende (om niet in problemen te komen met belastingsaangiftes en ook omdat het interessanter is natuurlijk) & via de kernselectie (gratis handelen)
Accumulerende (om niet in problemen te komen met belastingsaangiftes en ook omdat het interessanter is natuurlijk) & via de kernselectie (gratis handelen)