Actie Rabobank
Actie Rabobank
Beste Rabobank,
Op de site kwam ik de actie tegen waarbij men bij het openen van een rekening een startgeld van 10 euro krijgt.
Zie http://www.rabobank.be/nl/landingpages/print-bon.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Gelet op volgend principe uit de eerste Garantie van de Transparantiegarantie op jullie site (http://www.rabobank.be/nl/wie_zijn_wij/ ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;)
"Wij behandelen onze klanten liever gelijkwaardig, nieuwe én bestaande. "
Vroeg ik mij af hoe ik van deze actie kan genieten als bestaande klant.
Vriendelijke groet,
Op de site kwam ik de actie tegen waarbij men bij het openen van een rekening een startgeld van 10 euro krijgt.
Zie http://www.rabobank.be/nl/landingpages/print-bon.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Gelet op volgend principe uit de eerste Garantie van de Transparantiegarantie op jullie site (http://www.rabobank.be/nl/wie_zijn_wij/ ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;)
Vriendelijke groet,
Re: Actie Rabobank
+1Qotsa schreef:Beste Rabobank,
Vriendelijke groet,
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
+2
Benieuwd naar het antwoord.
Benieuwd naar het antwoord.
- OpelZafira
- Full Member

- Contacteer:
Ik ben een dikke maand geleden voor het eerst klant geworden van Rabobank. Graag 10 euro op mijn rekening aub! Hallo Rabo?
-
freetotax2005
- Sr. Member

- Contacteer:
Als ik me niet vergis heb ik jaren geleden 10,00€ gekregen van Rabo .... 
- Rabobank.be
- Woordvoerder

- Contacteer:
Wij vinden niet dat wij nieuwe klanten extra bevoordelen ten opzichte van bestaande klanten bij Rabobank.be.Qotsa schreef:Beste Rabobank,
Vriendelijke groet,
Elke speciale actie die wij voeren heeft uiteraard een doel: onze doelstelling van de 10 EUR actie is om mensen die nog geen klant zijn bij Rabobank.be een steuntje in de rug te geven door hen een kleine compensatie te geven om de kosten te dekken die met het openen van een rekening gepaard gaan (jammer genoeg moeten daarvoor nog steeds papieren verstuurd worden). Het is niet onze bedoeling om met deze 10 EUR het rendement van een Rabo Spaarrekening te gaan verhogen, dat doen wij immers met onze uiterst competitieve rentevoeten.
Het toekennen van 10 EUR aan al onze klanten zou bovendien niet alleen zo goed als geen positieve gevolgen hebben voor de bank, het zou er eveneens voor kunnen zorgen dat er minder budget overblijft om te gaan spenderen aan het aanhouden van goede rentevoorwaarden. Wij zijn eveneens van mening dat loyaliteit niet gekocht kan worden, maar verdiend moet worden.
Ook voor bestaande klanten worden acties georganiseerd die enkel en alleen voor hen van toepassing zijn.
Enkele voorbeelden:
-Momenteel loopt er nog een actie waarbij nog niet-beleggende klanten op hun verjaardag 20 EUR cadeau krijgen om te beleggen in een fonds naar keuze. Deze actie loopt al bijna een jaar.
-De recente beslissing om een valutacorrectie uit te voeren voor klanten die op 1 januari hun geld van hun bestaande spaarrekening naar een nieuwe Plus Account willen overboeken omvat eveneens een financieel duwtje in de rug, enkel voor bestaande klanten
-en als laatste voorbeeld: als u bij Rabobank.be al een gezamenlijke of individuele rekening heeft, dan kan u nog gerust van de actie gebruik maken door een bijkomende gezamenlijke of individuele rekening (voor zover u deze nog niet had bij Rabobank.be) te openen
Wat onze transparantie betreft, als wij zeggen dat we geen onderscheid maken tussen oude en nieuwe klanten dan slaat dit uiteraard op onze voorwaarden. Bij ons vindt u geen hoge rentes die bij nader inzien enkel gelden voor nieuw geld of nieuwe klanten, onze hoge rentes gelden voor iedereen en altijd!
OpelZafira schreef:Ik ben een dikke maand geleden voor het eerst klant geworden van Rabobank. Graag 10 euro op mijn rekening aub! Hallo Rabo?
Normaal als je de bon opstuurt ontvang bij je eerste storting je 10 euro !!!
- OpelZafira
- Full Member

- Contacteer:
Ik heb al gestort en doorgestort op mijn rabo plus account, maw ik heb mijn papieren al enige tijd geleden opgestuurd.
@Rabobank:
Kan ik mijn bon alsnog opsturen?
@Rabobank:
Laat mij er eerst op wijzen dat het mij uiteraard helemaal niet te doen is om die tien euro. Ik hoef die helemaal niet, maar wat u zegt klopt niet.
Bij wijze van voorbeeld:
Scenario 1: De nieuwe klant die € 2 000 inlegt gedurende een jaar krijgt een totale rente van 3% (daar waar bestaande raboklanten 2,5% krijgen). Zijn voordeel zou 10 euro zijn (2000*(0.03-0.025)). Dit gaat evenwel in tegen de transparantiegarantie.
Scenario 2: De nieuwe klant krijgt 10 euro bij het openen van zijn rekening. Dit gaat niet in tegen de transparantiegarantie.
Zo uw instelling wenst kan het haar eigen transparantiegarantie omzeilen door het voordeel te kwalificeren als een 'compensatie' ipv het op te nemen in de voorwaarden.
Nu goed, zoals ik zei, ik hoef die tien euro niet. Maar niemand is heiliger dan de paus en deze actie is niet conform de eigen transparantiegarantie.
Toch vriendelijk dat u mij (/ons hier) van antwoord dient.
Vriendelijke groet,
Ik vind van wel. Nieuwe klanten krijgen een voordeel van tien euro, dit voordeel krijgen bestaande klanten niet. Lijkt mij nogal wiedes.Rabobank.be schreef:Wij vinden niet dat wij nieuwe klanten extra bevoordelen ten opzichte van bestaande klanten bij Rabobank.be.
Wat de bedoeling is van uw instelling, is niet relevant voor de vraag omtrent het bestaan van een voordeel. Het rendement van een nieuwe klant met gelijk vermogen als een bestaande klant is weldegelijk hoger (op jaarbasis = 0.025*10)Rabobank.be schreef:Elke speciale actie die wij voeren heeft uiteraard een doel: onze doelstelling van de 10 EUR actie is om mensen die nog geen klant zijn bij Rabobank.be een steuntje in de rug te geven door hen een kleine compensatie te geven om de kosten te dekken die met het openen van een rekening gepaard gaan (jammer genoeg moeten daarvoor nog steeds papieren verstuurd worden). Het is niet onze bedoeling om met deze 10 EUR het rendement van een Rabo Spaarrekening te gaan verhogen, dat doen wij immers met onze uiterst competitieve rentevoeten.
Helemaal gelijk, maar wederom doet dit niets af aan het ontzeggen van een bepaald voordeel aan bestaande klanten.Rabobank.be schreef:Het toekennen van 10 EUR aan al onze klanten zou bovendien niet alleen zo goed als geen positieve gevolgen hebben voor de bank, het zou er eveneens voor kunnen zorgen dat er minder budget overblijft om te gaan spenderen aan het aanhouden van goede rentevoorwaarden. Wij zijn eveneens van mening dat loyaliteit niet gekocht kan worden, maar verdiend moet worden.
In welk opzicht zijn deze acties enkel en alleen voor bestaande klanten van toepassing en niet voor nieuwe klanten? Deze retorische vraag geeft het antwoord: in deze is het onderscheid tussen nieuwe klanten en bestaande klanten zinloos. Eenmaal de 'nieuwe klant' klant is, geniet hij de voorwaarden van de bestaande klant, gezien hij een bestaande klant is.Rabobank.be schreef:Ook voor bestaande klanten worden acties georganiseerd die enkel en alleen voor hen van toepassing zijn.
Enkele voorbeelden:
-Momenteel loopt er nog een actie waarbij nog niet-beleggende klanten op hun verjaardag 20 EUR cadeau krijgen om te beleggen in een fonds naar keuze. Deze actie loopt al bijna een jaar.
-De recente beslissing om een valutacorrectie uit te voeren voor klanten die op 1 januari hun geld van hun bestaande spaarrekening naar een nieuwe Plus Account willen overboeken omvat eveneens een financieel duwtje in de rug, enkel voor bestaande klanten
-en als laatste voorbeeld: als u bij Rabobank.be al een gezamenlijke of individuele rekening heeft, dan kan u nog gerust van de actie gebruik maken door een bijkomende gezamenlijke of individuele rekening (voor zover u deze nog niet had bij Rabobank.be) te openen
Dat de transparantiegarantie enkel van toepassing is op de voorwaarden vind ik behoorlijk ontransparant. Overigens maakt het uw garantie volledig inhoudsloos.Rabobank.be schreef:Wat onze transparantie betreft, als wij zeggen dat we geen onderscheid maken tussen oude en nieuwe klanten dan slaat dit uiteraard op onze voorwaarden. Bij ons vindt u geen hoge rentes die bij nader inzien enkel gelden voor nieuw geld of nieuwe klanten, onze hoge rentes gelden voor iedereen en altijd!
Bij wijze van voorbeeld:
Scenario 1: De nieuwe klant die € 2 000 inlegt gedurende een jaar krijgt een totale rente van 3% (daar waar bestaande raboklanten 2,5% krijgen). Zijn voordeel zou 10 euro zijn (2000*(0.03-0.025)). Dit gaat evenwel in tegen de transparantiegarantie.
Scenario 2: De nieuwe klant krijgt 10 euro bij het openen van zijn rekening. Dit gaat niet in tegen de transparantiegarantie.
Zo uw instelling wenst kan het haar eigen transparantiegarantie omzeilen door het voordeel te kwalificeren als een 'compensatie' ipv het op te nemen in de voorwaarden.
Nu goed, zoals ik zei, ik hoef die tien euro niet. Maar niemand is heiliger dan de paus en deze actie is niet conform de eigen transparantiegarantie.
Vriendelijke groet,
Waar kan ik deze actie op de website vinden aub ?Rabobank.be schreef: -Momenteel loopt er nog een actie waarbij nog niet-beleggende klanten op hun verjaardag 20 EUR cadeau krijgen om te beleggen in een fonds naar keuze. Deze actie loopt al bijna een jaar.
- Rabobank.be
- Woordvoerder

- Contacteer:
Dat is niet mogelijk. Een goeie maand geleden was de actie nog niet van start gegaan. De 10 EUR wordt gestort op de rekening als bij de aanvraag voor opening van de rekening de bon werd toegevoegd. Rekeningen die al geopend werden vóór de start van de actie komen niet meer in aanmerking.OpelZafira schreef:Ik heb al gestort en doorgestort op mijn rabo plus account, maw ik heb mijn papieren al enige tijd geleden opgestuurd.
@Rabobank:
- Rabobank.be
- Woordvoerder

- Contacteer:
U heeft toelichting gekregen bij onze standpunten en u heeft hier een mening over. Dat is positief en we respecteren uw mening, al staat deze haaks op onze mening op de zaken die u aankaart. We denken niet dat er aan ons standpunt nog zaken toe te voegen zijn, buiten misschien een misvatting die er bestaat over de aangehaalde voorbeelden van acties voor onze bestaande klanten:Qotsa schreef:Laat mij er eerst op wijzen dat het mij uiteraard helemaal niet te doen is om die tien euro. Ik hoef die helemaal niet, maar wat u zegt klopt niet.
Ik vind van wel. Nieuwe klanten krijgen een voordeel van tien euro, dit voordeel krijgen bestaande klanten niet. Lijkt mij nogal wiedes.Rabobank.be schreef:Wij vinden niet dat wij nieuwe klanten extra bevoordelen ten opzichte van bestaande klanten bij Rabobank.be.
Wat de bedoeling is van uw instelling, is niet relevant voor de vraag omtrent het bestaan van een voordeel. Het rendement van een nieuwe klant met gelijk vermogen als een bestaande klant is weldegelijk hoger (op jaarbasis = 0.025*10)Rabobank.be schreef:Elke speciale actie die wij voeren heeft uiteraard een doel: onze doelstelling van de 10 EUR actie is om mensen die nog geen klant zijn bij Rabobank.be een steuntje in de rug te geven door hen een kleine compensatie te geven om de kosten te dekken die met het openen van een rekening gepaard gaan (jammer genoeg moeten daarvoor nog steeds papieren verstuurd worden). Het is niet onze bedoeling om met deze 10 EUR het rendement van een Rabo Spaarrekening te gaan verhogen, dat doen wij immers met onze uiterst competitieve rentevoeten.
Helemaal gelijk, maar wederom doet dit niets af aan het ontzeggen van een bepaald voordeel aan bestaande klanten.Rabobank.be schreef:Het toekennen van 10 EUR aan al onze klanten zou bovendien niet alleen zo goed als geen positieve gevolgen hebben voor de bank, het zou er eveneens voor kunnen zorgen dat er minder budget overblijft om te gaan spenderen aan het aanhouden van goede rentevoorwaarden. Wij zijn eveneens van mening dat loyaliteit niet gekocht kan worden, maar verdiend moet worden.
In welk opzicht zijn deze acties enkel en alleen voor bestaande klanten van toepassing en niet voor nieuwe klanten? Deze retorische vraag geeft het antwoord: in deze is het onderscheid tussen nieuwe klanten en bestaande klanten zinloos. Eenmaal de 'nieuwe klant' klant is, geniet hij de voorwaarden van de bestaande klant, gezien hij een bestaande klant is.Rabobank.be schreef:Ook voor bestaande klanten worden acties georganiseerd die enkel en alleen voor hen van toepassing zijn.
Enkele voorbeelden:
Dat de transparantiegarantie enkel van toepassing is op de voorwaarden vind ik behoorlijk ontransparant. Overigens maakt het uw garantie volledig inhoudsloos.Rabobank.be schreef:Wat onze transparantie betreft, als wij zeggen dat we geen onderscheid maken tussen oude en nieuwe klanten dan slaat dit uiteraard op onze voorwaarden. Bij ons vindt u geen hoge rentes die bij nader inzien enkel gelden voor nieuw geld of nieuwe klanten, onze hoge rentes gelden voor iedereen en altijd!
Bij wijze van voorbeeld:
Vriendelijke groet,
-20 EUR cadeau in een beleggingsfonds naar keuze op de verjaardag van niet-beleggende klanten: deze actie is énkel voor bestaande klanten en bestaat erin dat u van Rabobank.be, op uw verjaardag een mail krijgt met een unieke code waarmee gratis voor 20 EUR belegd kan worden in een fonds naar keuze. Personen die géén klant zijn, krijgen deze mail simpelweg niet.
-Valutacorrectie voor overboeking van Rabo Spaarrekening naar Rabo Plus Account: dit is ook énkel voor bestaande klanten. Voor nieuwe klanten geldt dit niet of heeft het geen enkele nut. De actie is immers bedoeld voor bestaande klanten van wie de huidige getrouwheidspremie afloopt op 1 januari en die m.a.w. al bijna minstens een jaar klant moeten zijn bij Rabobank.be
- Rabobank.be
- Woordvoerder

- Contacteer:
Deze actie kan u niet op onze website terugvinden. Ze komt zelf naar u toe: Als u een actieve rekening heeft en u bent nog geen beleggende klant bij Rabobank.be dan krijgt u op uw verjaardag van ons een mail met daarin een unieke code waarmee u gratis en zonder voorwaarden voor 20 EUR in een beleggingsfonds naar keuze kan instappen.fdgroote schreef:Waar kan ik deze actie op de website vinden aub ?Rabobank.be schreef: -Momenteel loopt er nog een actie waarbij nog niet-beleggende klanten op hun verjaardag 20 EUR cadeau krijgen om te beleggen in een fonds naar keuze. Deze actie loopt al bijna een jaar.
Bedankt voor uw antwoord. Daar ik al beleggingen heb lopen bij Rabobank heb ik die mail dus niet toegestuurd gekregen.Rabobank.be schreef:Deze actie kan u niet op onze website terugvinden. Ze komt zelf naar u toe: Als u een actieve rekening heeft en u bent nog geen beleggende klant bij Rabobank.be dan krijgt u op uw verjaardag van ons een mail met daarin een unieke code waarmee u gratis en zonder voorwaarden voor 20 EUR in een beleggingsfonds naar keuze kan instappen.fdgroote schreef:
Waar kan ik deze actie op de website vinden aub ?
Nu nog enkele familieleden informeren die hun aanvraag voor het openen van een rekening vrijdag hebben opgestuurd, zonder bon. Kunnen zij die 10€ bon vanop hun aangegeven emailadres alsnog nasturen ?
Zoveel geslijm hoeft niet hoorRabobank.be schreef:U heeft toelichting gekregen bij onze standpunten en u heeft hier een mening over. Dat is positief en we respecteren uw mening, al staat deze haaks op onze mening op de zaken die u aankaart. We denken niet dat er aan ons standpunt nog zaken toe te voegen zijn, buiten misschien een misvatting die er bestaat over de aangehaalde voorbeelden van acties voor onze bestaande klanten
Mocht er werkelijk respect zijn voor mijn 'mening' dan had u er zich niet zo gemakkelijk van afgemaakt als "uw heeft uw mening, wij de onze". Want laat mij op mijn beurt een misvatting ophelderen:
Wat ik geschreven heb in mijn tweede post in dit topic is helemaal geen 'mening', maar een simpele analyse, zonder evenwel de pretentie 100% objectief of accuraat te zijn.
De kritieke punten, te weten
-het bestaan van een voordeel
-voor nieuwe klanten maar niet voor bestaande klanten
-op een wijze die m.i. zelf niet naar de letter in overeenstemming is met uw garantie, laat staan de geest
-het inhoudsloos worden van uw garantie als men door strikte interpretatie van 'voorwaarden' voordelen aan nieuwe klanten kan geven buiten de transparantiegarantie, onder de noemer 'compensatie'
Worden niet geadresseerd
En kwestie van volledig te zijn: uw voordelen enkel en alleen voor bestaande klanten zijn dit niet. Het te hanteren criterium lijkt mij 'al dan niet klant zijn voorafgaand aan de bekendmaking van de actie'. In casu mag men geen klant zijn om van de €10 actie te genieten, daar waar men daarentegen (vandaag) ook geen klant hoeft te zijn om te genieten van de voordelen door u aangehaald en zogezegd voorbehouden enkel en alleen voor bestaande klanten, quod non. Een nieuwe klant die vandaag een rekening opent kan net als klanten die dit gisteren al waren van al deze voordelen genieten.
Nu goed, zoals ik zei, niemand is heiliger dan de paus en van banken verwacht ik dat zeker niet (en zij niet van ons), maar laten we een koe een koe noemen hé.
Vriendelijke groet,