Advanced Metallurgical Group (AMG)
TIP
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Advanced Metallurgical Group (AMG)
Enkel vandaag nog om bij te kopen dan 
Turboke zetten
Of morgenvroeg? Eer de gemiddelde belegger door heeft of het goede of slechte resultaten zijn, is het al 10uur gepasseerd...
Turbo's kan je soms ook om 8u al kopen, al zit er dan een hogere spread op.
De vraag is natuurlijk of de markt de resultaten gaat waarderen...
Ik twijfel nog want indien ik AMG waardeer zoals ik andere bedrijven waardeer, is de huidige waarde ongeveer fair gewaardeerd. Alleen moet ik nog eens de toekomst erbij betrekken om te kijken hoe de onderliggende waarde evolueert.Umi schreef: ↑7 maart 2018, 10:16Of morgenvroeg? Eer de gemiddelde belegger door heeft of het goede of slechte resultaten zijn, is het al 10uur gepasseerd...
Turbo's kan je soms ook om 8u al kopen, al zit er dan een hogere spread op.
De vraag is natuurlijk of de markt de resultaten gaat waarderen...
Wat zijn de verwachtingen voor morgen?
FCF van +- 70M.
Afwachten wat de effecten zijn van de taxhervorming voor de 'nettoresultaten'. Op LT zéér gunstig gezien Vanadium business in USA ligt & dit een gigantische cashcow is (uitbreiding met 30% vanaf 2020).
Hopelijk wat uitleg over de status van het lithiumproject, uitbreiding fase 2/ downstream LCE, uitbreiding FeV, hun visie voor Vanadiumprijzen ... Mss ook wat info ivm de rechtszaak tegen GAM omtrent Tantalumcontract.
Al zal het meeste daarvan tijdens de conference call behandeld worden.
ps Ik was vorige week nog vergeten te vermelden; Tantalumproductie verdubbeld ook begin 2020 (door fase2 lithium). Extra FCF van $ 5M à 10M schat ik.
Afwachten wat de effecten zijn van de taxhervorming voor de 'nettoresultaten'. Op LT zéér gunstig gezien Vanadium business in USA ligt & dit een gigantische cashcow is (uitbreiding met 30% vanaf 2020).
Hopelijk wat uitleg over de status van het lithiumproject, uitbreiding fase 2/ downstream LCE, uitbreiding FeV, hun visie voor Vanadiumprijzen ... Mss ook wat info ivm de rechtszaak tegen GAM omtrent Tantalumcontract.
ps Ik was vorige week nog vergeten te vermelden; Tantalumproductie verdubbeld ook begin 2020 (door fase2 lithium). Extra FCF van $ 5M à 10M schat ik.
Die zaken moet ik nog eens bekijken. Zal misschien morgen nog eens afwachten en misschien morgenochtend inpikken. Al twijfel ik of ik dit met een turbo moet doen.Umi schreef: ↑7 maart 2018, 11:13 FCF van +- 70M.
Niemand zegt dat je dat met een Turbo moet doen... Dividendbelasting in Nederland valt normaal weg in 2019, dus dan zit je al niet meer met de dubbele RV! Daarnaast blijft een turbo zeer risicovol!
& uiteraard is de waardering hier toekomstgericht. Gezien de lucratieve uitbreidingen waar ik een extra FCF tussen $ 45& 110M verwacht. (70M in base case)
Dit zijn 'geplande' uitbreidingen die voor 99% zeker doorgaan & die men kan financieren uit hun vrije kasstroom.
Dus ze hebben nog geld genoeg op de balans voor andere uitbreidingen & ook in hun huidige activiteiten is er organische groei.
Ik zou iig eerst een degelijke analyse maken eer je iets beslist.
Ja, dat ging ik doen. Ik volg ze al een lange tijd op. Maar toen ze 25 EUR stonden, kwam ik uit op een faire waarde van 23-24 EUR. Koers stijgt, maar faire waarde is mee gestegen en hierdoor nooit een instap gedaan. Ik probeer altijd aan te kopen aan een korting tov huidige koers/faire waarde. Alleen in mijn berekeningen nooit de toekomst ingevoerd. Indien ik dit afwerk, kom ik eventueel uit op een koers dat interessant genoeg is om aan te kopen.Umi schreef: ↑7 maart 2018, 11:31Niemand zegt dat je dat met een Turbo moet doen... Dividendbelasting in Nederland valt normaal weg in 2019, dus dan zit je al niet meer met de dubbele RV! Daarnaast blijft een turbo zeer risicovol!
& uiteraard is de waardering hier toekomstgericht. Gezien de lucratieve uitbreidingen waar ik een extra FCF tussen $ 45& 110M verwacht. (70M in base case)
Dit zijn 'geplande' uitbreidingen die voor 99% zeker doorgaan & die men kan financieren uit hun vrije kasstroom.
Dus ze hebben nog geld genoeg op de balans voor andere uitbreidingen & ook in hun huidige activiteiten is er organische groei.
Ik zou iig eerst een degelijke analyse maken eer je iets beslist.
Jammer genoeg deze berekening met toekomst nooit gedaan toen koers aan 25 EUR stond
Mooi slot alvast 
Heeft wss ook met volgend persbericht van doen (met dank aan Umi):
Een mens vraagt zich dan wel af waarom de koers vorige week zo sterk moest terugvallen, ach ja een doorsnee belegger blijft toch iets wispelturig.Metaalbedrijf komt donderdag met resultaten.
(ABM FN-Dow Jones)AMG Advanced Metallurgical heeft vermoedelijk een sterke winststijging gerealiseerd in 2017, zo bleek uit de analistenconsensus.
De analisten rekenen gemiddeld op een omzetgroei in het vierde kwartaal van dik 10 procent tot 262 miljoen dollar. Daarmee komt de consensus voor het volledige jaar uit op 1.041 miljoen dollar, een omzetstijging van ruim 7 procent.
Sinds circa twee jaar is AMG begonnen met in te zetten op de productie van lithium. Dit wordt gebruikt voor oplaadbare batterijen in bijvoorbeeld elektrische auto's en omdat hierin flinke groei wordt voorzien, zijn de lithiumprijzen ook flink gestegen. Beleggers waren optimistisch over het groeipotentieel en vorig jaar steeg de koers van AMG met maar liefst 184 procent. Dit jaar is daar tot nog toe weer ruim 10 procent vanaf gegaan.
Analist Stijn Demeester van ING deelt het optimisme over de lithium ambities van AMG. Deze activiteiten kunnen volgens hem in de komende vier jaren een operationele winst (EBITDA) van 200 miljoen dollar opleveren. Zelfs na de sterke koersstijging is er nog opwaarts potentieel. Demeester heeft dan ook een koopadvies op het aandeel dat bovendien op de favorietenlijst van ING staat.
De EBITDA is volgens de consensus in het afgelopen kwartaal uitgekomen op 29,1 miljoen dollar. Voor heel 2017 wordt een stijging voorzien van 100,7 miljoen naar 121,5 miljoen dollar.
Bij de presentatie van de resultaten over het derde kwartaal liet AMG weten in 2017 te rekenen op een stijging van de EBITDA met 10 procent of meer. De onderneming verwacht voor het lopende jaar een verdere verbetering van de winstgevendheid.
De nettowinst zou volgens de consensus zijn gestegen van 40,6 miljoen dollar in 2016 naar 56,6 miljoen dollar in het afgelopen jaar. Voor 2018 mikken de analisten op 76,3 miljoen dollar winst.
Het aandeel AMG noteerde woensdag 1,2 procent lager op 37,32 euro. Donderdag voorbeurs worden de resultaten gepubliceerd.
Door: ABM Financial News.
Denk je dat dat doorsnee beleggers zijn die verkocht hebben? Ik denk dan eerder aan institutionelen.. Heb wel geluk gehad met de timing van mijn turbo aangezien de koers deze morgen nog -1,4 ofzoiets stond. Hopelijk morgen meer goed nieuws.
Achja the market giveth away the market taketh away
Nog een vraag over zo een turbo kan ik dat laten staan en laten lopen of beter om de paar dagen verhandelen?
Achja the market giveth away the market taketh away
Nog een vraag over zo een turbo kan ik dat laten staan en laten lopen of beter om de paar dagen verhandelen?
Hangt er van af hoeveel risico je genomen hebt (hefboom stoploss). De rente op het financieringsniveau zal ergens rond de 2 procent op jaarbasis liggen, niet meteen een kost om snel snel weer te verkopen. Heb zelf sprinters op Shell met een lage 1,3 hefboom en 1,63% financieringsrente, in principe heb ik die voor de heel lange termijn. Is natuurlijk iets helemaal anders dan speculeren op een koersstijging met heel hoge hefboom, dan kan je beter voor jezelf een koersdoel bepalen en meteen verkopen indien bereikt denk ik.
Hefboom is 4,61 met stoploss op 34,94..
Maar kan ik niet gewoon een limiet order plaatsen zodat moest het snel omlaag gaan er nog op tijd verkocht kan worden jawel toch? Heb op dit moment een notificatie ingesteld maar toch liever een stoploss voordat ik in de min ga.
Zou het mogelijk zijn om in functie van een stoploss en een koersdoel 2 orders in te leggen?
Maar kan ik niet gewoon een limiet order plaatsen zodat moest het snel omlaag gaan er nog op tijd verkocht kan worden jawel toch? Heb op dit moment een notificatie ingesteld maar toch liever een stoploss voordat ik in de min ga.
Zou het mogelijk zijn om in functie van een stoploss en een koersdoel 2 orders in te leggen?
Nabeurs een nieuwsbrief ontvangen dat men de CEO voor een extra termijn van 2 jaar wenst aan te houden.
Daarnaast een andere nieuwsbrief waarin de verschuiving naar AMX bevestigd wordt.
Vooral het eerste bericht zou een goed voorteken kunnen betekenen voor de jaarcijfers morgen.
Daarnaast een andere nieuwsbrief waarin de verschuiving naar AMX bevestigd wordt.
Vooral het eerste bericht zou een goed voorteken kunnen betekenen voor de jaarcijfers morgen.
Nu de volatiliteit terug is (en blijkbaar is AMG nogal gevoelig daaraan) & met die 'computerhandel' die op zoek gaat naar 'stoplosses' (zie vorige week) is het toch uitkijken..Tiziano schreef: ↑7 maart 2018, 19:09 Hefboom is 4,61 met stoploss op 34,94..
Ge kunt ook de inleg eruit halen bij een bepaald bedrag & de winst laten staan.
Soit, eerst goede resultaten natuurlijk...