Advanced Metallurgical Group (AMG)
TIP
Re: Advanced Metallurgical Group (AMG)
Volgens mij pakken mensen hun winst uit angst voor de invloed van de beslissingen van het ECB.
In de algemeenheid word er nooit niet verder gekeken dan de neus lang is.. :p
trouwens, die trade war is positief voor AMG maar ik vraag mij af hoeveel % van het gros AMG beleggers hiervan op de hoogte is. Niet iedereen luisterd naar die conf. call, die Stijn Demeester zou beter AMG wat meer in de positieve aandacht leggen, de ontwetenheid van de AMG beleggers is te groot mijn inziens om een logische koersbeweging te maken.
nuja, zijn ook allemaal maar veronderstellingen om wat duidelijkheid te scheppen in mijn hoofd :p
trouwens, die trade war is positief voor AMG maar ik vraag mij af hoeveel % van het gros AMG beleggers hiervan op de hoogte is. Niet iedereen luisterd naar die conf. call, die Stijn Demeester zou beter AMG wat meer in de positieve aandacht leggen, de ontwetenheid van de AMG beleggers is te groot mijn inziens om een logische koersbeweging te maken.
nuja, zijn ook allemaal maar veronderstellingen om wat duidelijkheid te scheppen in mijn hoofd :p
Laatst gewijzigd door Rys op 8 maart 2018, 15:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Voor de ECB zal het niet zijn, dan eerder voor een trade war. Denk eerder aan een grote partij die aan het afbouwen is & gebruikt maakt van het hoge volume. (ofwel wat algoritmes die men op de koers loslaatRys schreef: ↑8 maart 2018, 15:40 Volgens mij pakken mensen hun winst uit angst voor de invloed van de beslissingen van het ECB.
Op LT zou dit zich toch echt moeten vertalen in groene cijfers!
mja zoals Heinz in het verleden al zei; "In a well informed market, we see a strong correlation between share price & FCF generation"... maar is de markt goed geïnformeerd? Zou toch moeten? met het Q4 rapport & bijgevoegde outlook heb je toch voldoende info?
Voor de conference call is het inbellen naar een vast lijn! Oldskool heet dat
Deze avond staat het audiofragment wss op de AMG website.
Ik heb vandaag nog een mailtje gestuurd naar IR, maar vrees dat ik niet veel losgepeuterd ga krijgen... (oa ivm hoge maintenance capex & lagere volumes Vanadium).
Die analisten stellen trouwens soms ook domme vragen & daar antwoord men dan wel op
Metaalsector staat wat onder druk vandaag & men deelt AMG daar blijkbaar verkeerdelijk bij in (daalt vaak wanneer oa Aperam & Arcelor in het rood staan. & recent mee met Lithiumstocks)...
itt de Europese metaalsector heeft AMG geen(of weinig) last van de nakende 'trade war'. Enkel weten de algoritmes dat niet...
(die sectordalingen die je bvb. in de media/reclame/lithium/... ziet, is ook via algoritmes volgens mij).
Niet dat we alles op algoritmes moeten steken, maar ze beïnvloeden wel de dagelijkse koers. Op LT zou dat effect minimaal moeten zijn.
Ik ga er nogmaals eens mijn voordeel mee trachten te doen door maar wederom een order in te leggen tegen een lagere prijs.
Koers zal ooit omhoog moeten gaan.
Koers zal ooit omhoog moeten gaan.
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Raar koersverloop - Umi zou wel eens gelijk kunnen hebben.
Ik stel me soms wel een, wellicht domme, vraag: stel nu eens dat de wereld fundamenteel verkeerd is gaan denken en dat een elektrische wagen, met huidige technologie en batterij, een vergissing van formaat blijkt te zijn
Ik stel me soms wel een, wellicht domme, vraag: stel nu eens dat de wereld fundamenteel verkeerd is gaan denken en dat een elektrische wagen, met huidige technologie en batterij, een vergissing van formaat blijkt te zijn
Ik was ook blij met mijn stop loss, uiteindelijk toch een 25% winst kunnen halen, mooi meegenomen.
Zou het kunnen zijn wat ze beweren op andere forums? 'koers naar beneden duwen om dan overname bod te plaatsen' ik heb er mijn twijfels over. Maar AMG is geen groot bedrijf dus best wel mogelijk.Umi schreef: ↑8 maart 2018, 16:22Voor de ECB zal het niet zijn, dan eerder voor een trade war. Denk eerder aan een grote partij die aan het afbouwen is & gebruikt maakt van het hoge volume. (ofwel wat algoritmes die men op de koers loslaatRys schreef: ↑8 maart 2018, 15:40 Volgens mij pakken mensen hun winst uit angst voor de invloed van de beslissingen van het ECB.
nuja, zijn ook allemaal maar veronderstellingen om wat duidelijkheid te scheppen in mijn hoofd :p)
Op LT zou dit zich toch echt moeten vertalen in groene cijfers!
mja zoals Heinz in het verleden al zei; "In a well informed market, we see a strong correlation between share price & FCF generation"... maar is de markt goed geïnformeerd? Zou toch moeten? met het Q4 rapport & bijgevoegde outlook heb je toch voldoende info?
Voor de conference call is het inbellen naar een vast lijn! Oldskool heet dat![]()
Deze avond staat het audiofragment wss op de AMG website.
Ik heb vandaag nog een mailtje gestuurd naar IR, maar vrees dat ik niet veel losgepeuterd ga krijgen... (oa ivm hoge maintenance capex & lagere volumes Vanadium).
Die analisten stellen trouwens soms ook domme vragen & daar antwoord men dan wel op![]()
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Nee, daar geloof ik niet in.
Ik geloof wel dat men met algoritmes de koers 'met momenten' beïnvloedt (zoals oa stoplosses triggeren), maar niet voor een overname.
Mogelijks was de daling te wijten aan een grote partij die -god weet waarom- snel wou afbouwen om Cash te hebben? (met zicht op de Trade War mogelijks)
Nee dat is teveel speculeren naar mijn zin dan speel ik liever roulette
De Tijd publiceert: “Trump belast import staal en aluminium”
https://www.tijd.be/politiek-economie/i ... 90237.html
Dit kan alle kanten opgaan, maar na wat ik vandaag heb gezien ben ik niet te bijster enthousiast.
https://www.tijd.be/politiek-economie/i ... 90237.html
Dit kan alle kanten opgaan, maar na wat ik vandaag heb gezien ben ik niet te bijster enthousiast.
om aan te tonen hoe conservatief men bij AMG is!
outlook voor 2018 kunt ge u vanalles bij voorstellen.. Q1; "it's gonna be HUGE" !!! op 2mei weten we meer.
2 november 2017 Q3 Results;
AMG expects full year 2017 EBITDA to improve by 10%, or more, relative to 2016.
8maart 2018 Q4 results;
On a full year basis, EBITDA in 2017 increased by 25% to $125.5 million, from $100.7 million in the prior year
outlook voor 2018 kunt ge u vanalles bij voorstellen.. Q1; "it's gonna be HUGE" !!! op 2mei weten we meer.
2018 has started very well. For the year, we expect our financial performance to show significant improvement compared to 2017, on route to this long term strategic guidance.
andere kijk op de Lithium markt door CEO van Lithium Americas
https://www.bnn.ca/video/lithium-americ ... na~1341262
https://www.bnn.ca/video/lithium-americ ... na~1341262
-4% ondertussen... Ze drukken de prijs wel hard. Kan niet anders dan dat er een partij stevig aan het afbouwen is.