Advanced Metallurgical Group (AMG)
TIP
Re: Advanced Metallurgical Group (AMG)
Ok, maar volgend jaar verwacht men terug > $ 200M. & binnen 5 jaar is het doel $ 350M. Ik veronderstel dat het MGMT die bedragen niet uit de lucht heeft geplukt... De vraag is natuurlijk of ze het waar kunnen maken.
Ramp up kosten voor SP1 die wegvallen volgend jaar + draaien dan winstgevend over het hele jaar ipv maar een half jaar.
=> zo'n 20M extra Ebitda
Ramp up van LEAP engines is nog volop bezig, dus bij AMG Technologies verwacht ik nog stevige resultaten. (vooral bij Titanium Alloys)
On verra, helaas momenteel wel een drag op m'n rendement.
Hoog tijd voor Chinese inspecties of men daar de nieuwe REBAR regelgeving wel opvolgt. Als het 2trillion infrastructure plan erdoor komt in de USA zal de vraag naar vanadium ook weer fors stijgen. Soit, niet dat AMG die hoge prijzen echt nodig heeft. Vooral stabiele prijzen. Recycling fee's zitten ook in stijgende lijn & dat is de belangrijkste inkomstenbron voor AMG Vanadium.
Akkoord over de langere termijn en heb dan ook een schijfje bijgekocht aan €24.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Eerste kleine positie hier.
Koers stijgt 5,5% na bekendmaking dat AMG een beursgang onderzoekt van haar divisie AMG Technologies.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Indien dit doorgaat, op hoeveel wordt die AMG Technologies geschat? Is er al meer 'nieuws' waarom ze dit zouden willen apart naar de beurs brengen? (Verkoop?)
Meer aandeelhouderswaarde creëren, mss?
Verkoop zie ik niet direct gebeuren.
Sommigen hebben het over tot 40% extra potentiële beurswaarde door deze aparte notering.
Verkoop zie ik niet direct gebeuren.
Sommigen hebben het over tot 40% extra potentiële beurswaarde door deze aparte notering.
-
Groeiaandelenfavoriet2014
- Hero Member

- Contacteer:
Lijkt me toch logisch dat als een aparte divisie meer waard is door hogere multiples maar dat niet tot uiting komt in de beurskoers (althans volgens ING en andere analisten) dat het MGMT een afsplitsing als mogelijkheid ziet om waarde te creëren?
AMG stond al, volgens mij, goedkoop genoteerd. Indien dit volgens sommigen 40% extra potentiële beurswaarde creëert, dan weerspiegelt dit misschien nog altijd niet de juiste beurswaarde? Of tot hoe hoog kan/zal de koers gaan volgens die personen?
Waar heb je die info kunnen lezen? Op Bolero stond niets van informatie, enkel dat ze kijken om dit afzonderlijk naar de beurs te brengen.
Share buyback van AMG momenteel voor ongeveer 80% compleet, terwijl de vanadiumprijs nog verder wegzakt. bon, AMG staat zeker niet duur gewaardeerd, maar geeft de positieve trend geen vertekend beeld. Kunstmatige ondersteuning? De kans om ook de nieuwe LT-doelstellingen te halen verkleint volgens mij wel degelijk.
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
De spinoff zal er ook wel mee te maken hebben.
De aandeelhouders hier kunnen vandaag misschien tegen een groene koers aankijken:
08-Jul-2019 08:21:44 - AMG ADVANCED METALLURGICAL GROUP NV AMG.AS: BOFA MERRILL INITIATES WITH BUY RATING; EUR 42 PRICE OBJECTIVE
(Reuters)
08-Jul-2019 08:21:44 - AMG ADVANCED METALLURGICAL GROUP NV AMG.AS: BOFA MERRILL INITIATES WITH BUY RATING; EUR 42 PRICE OBJECTIVE
(Reuters)
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Ze hadden beter even gewacht met hun buy back programma...
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Een gesel voor mijn port, werk van lange adem .....
Komt wel goed.
Vanadiumprijs is te zwaar gedaald. Ik vermoed dat die Handelsoorlog er serieus inhakt en met de tweet van Trump deze nacht wordt alles er natuurlijk niet beter op