advies gevraagd ivm (herbalancering) aandelenportefeuille
TIP
Re: advies gevraagd ivm (herbalancering) aandelenportefeuille
Ik vind het vreemd dat jullie hem toch blijven adviseren om te beleggen, in welke vorm dan ook. Lijkt mij heel onverstandig en onverantwoord ... ook een IWDA kan halveren en 10 jaar nodig hebben om terug naar dit niveau te geraken.
Het is net wanneer je jong bent dat je - het principe van samengestelde interest indachtig - moet beleggen. En wat is tien jaar voor iemand die nog jong is? Hou de termijnrekeningen en kasbons voor je pensioen, wanneer de kans dat je nog herstelt van een crash eerder klein is en je je kapitaal waarschijnlijk wenst te gebruiken voor een cruise en/of bejaardentehuis.
Uiteraard wel vanuit het basisprincipe dat men, ongeacht iemands leeftijd, enkel geld moet beleggen dat men langere tijd kan missen. De TS geeft aan over redelijk wat spaargeld te beschikken en indien nodig meer te kunnen te kunnen lenen voor de woning. In die situatie zou ik dan ook absoluut niet aanraden om weg te blijven van aandelen, tenzij de persoon bijzonder risico-avers is.
-
LaCucaracha
- Sr. Member

- Contacteer:
Ter info: ik heb ondertussen al mijn recente aankopen die positief stonden verkocht met nettowinst en zit dus weer met een heleboel cash... Zit enkel nog met Bekaert, Bpost, Acacia, Recticel, QRF en AB Inbev... Ik ga het nu even bekijken en indien er eventueel een echt diepe crash komt, dan koop ik bij.
Wanneer Inbev en (in mindere mate) Bekaert en Bpost terug positief zouden komen ( hopelijk niet te lang op wachten), ga ik deze ook serieus afbouwen...
Wanneer Inbev en (in mindere mate) Bekaert en Bpost terug positief zouden komen ( hopelijk niet te lang op wachten), ga ik deze ook serieus afbouwen...