Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

advies Keyplan a la carte ...

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
38 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
ellentje135
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer ellentje135
Verstuur privébericht

advies Keyplan a la carte ...

• Citeer

Bericht door ellentje135 » 20 februari 2022, 20:01

hoi,
We zoeken een beleggingsvorm om wat bij te sparen voor onze kids. Beleggingshorizon is > 10 j . We zijn beginnende beleggers, nog veel te leren dus.
Ik ging eerst kiezen voor een keyplan 'gedurfde stijl' maar van wat dichterbij bekeken zag ik dat ik via de a la carte versie betere fondsen kan selecteren. Ik hoop dat ik het goed voor heb :-) Als gevolg wat zitten puzzelen en kwam tot deze samenstelling. Iemand hier met wat ervaring die deze samenstelling even wil nakijken? Ik voegde de gekozen fondsen toe in Morningstar XRay en kwam tot het volgende:
- regio
Groot Europa 48,40%
Amerika 40,15%
Groot Azië 11,42%

- verdeling
Aandelen 83,56%
Obligaties 14,25%
Kas/ geldmarkt 4,99 %

-De geselecteerde fondsen:
BGF Sustainable Energy A2 EUR (20%)
Capital Group GlobHiInc (LUX) B (15%)
DNCA Invest SRI Europe Gr A EUR (20%)
Pictet-Global Megatrend Sel P EUR (23%)
Robeco Global Consumer Trends D (10%)
Schroder ISF Emerging Asia A Acc (3%)
Schroder ISF Glb Clmt Chg Eq A Acc EUR (9%)

-rendement

Portefeuille Index
3 Maanden -8,00 4,34
6 Maanden -3,93 9,56
1 jaar 7,31 31,78
3 jr gean. 16,71 13,89
5 jr gean. 11,87 9,22
YTD -9,78 -1,01

Wat denken jullie hiervan ?
Ik twijfel een beetje over de regioverdeling en vroeg me af of ik mij beter niet wat meer richt op Amerika. Ik heb iets te weinig ervaring om uit te maken of de verdeling evenwichtig genoeg is . ik vond ook niet direct veel goed presterende fondsen (vs gemiddeld of benedengemiddeld risico) terug bij Keytrade die mij zou kunnen helpen om de percentages in Amerika wat op te krikken .
ik wil wel wat risico nemen. Sluit een aandelenpercentage van 83.5 % hier bij aan?

alvast superbedankt!

Yaris
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Yaris
Verstuur privébericht

Re: advies Keyplan a la carte ...

• Citeer

Bericht door Yaris » 21 februari 2022, 14:56

ellentje135 schreef: ↑20 februari 2022, 20:01 Groot Europa 48,40%
Amerika 40,15%
Groot Azië 11,42%
Amerikaanse aandelen doen het in het algemeen beter dan Europese. Een betere verdeling lijkt me:
Europa 30%
VS 50%
Azië 20% (waarvan de helft Japan)

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
platin
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer platin
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door platin » 21 februari 2022, 18:00

ellentje135 schreef: ↑20 februari 2022, 20:01 hoi,
We zoeken een beleggingsvorm om wat bij te sparen voor onze kids. Beleggingshorizon is > 10 j . We zijn beginnende beleggers, nog veel te leren dus.

alvast superbedankt!

Als starter heel dynamische ?
Lees uw pb eens.
Estate Guru believer.

Yaris
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Yaris
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Yaris » 21 februari 2022, 18:10

@platin: als iedereen op vragen zou antwoorden via pb's zou er op dit forum niet veel te lezen en te leren vallen.

platin
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer platin
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door platin » 21 februari 2022, 18:35

Yaris schreef: ↑21 februari 2022, 18:10 @platin: als iedereen op vragen zou antwoorden via pb's zou er op dit forum niet veel te lezen en te leren vallen.
Gezien sommige afbrekers hier met diverse nick names raar he.
Als topic starters zich eerst moesten inlezen op forum zou men het al weten. Mijn..
Estate Guru believer.

annetje
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer annetje
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door annetje » 22 februari 2022, 13:51

Als ervaren Keyplangebruiker (sinds medio 2015) kan ik je wel wat tips meegeven.
(poging 2 - want er waren daarjuist problemen met Spaargids, en voor 1 keer had ik het rechtstreeks in het systeem getypt ipv eerst in Notepad).
- Kies voor pure aandelenfondsen. De maandelijkse aankopen zorgen er al voor dat je risico sowieso lager is. Wil je toch ook mixfondsen, open dan een 2e keyplan waar je op die manier wat extra geld aan het werk zet. Dat laatste is iets wat ik 2 jaar geleden zelf ook gedaan heb.
- Obligatiefondsen zou ik voorlopig niet meer nemen. Die zakken ook als de beurzen dalen (hebben we mooi gezien met de coronadip), maar de kans op herstel is kleiner.
- Begin niet met een startbedrag. De beurzen staan momenteel nog vrij hoog, en de kans op verlies is dan veel groter dan dat je maandelijks met een vast bedrag de eerste stappen op de beurs zet.
- 3% toekennen aan een fonds heeft geen zin. Ga voor een +/- gelijke verdeling. Zelf heb ik 7 fondsen, allemaal 14%, op 2 na (15%). De ervaring in het verleden heeft me geleerd dat dit het beste is op lange termijn.
- Zelf zou ik meer de nadruk leggen op Europa dan op Amerika. In veel webinars hoor je dat de switch van growth en tech naar value een blijver is de eerste maanden en langer, dus vandaar dat bij mij Europa ook het grootst is.

Op welke manier heb je deze fondsencombinatie gekomen ? Heb je de mosterd elders gehaald ? Of heb je zelf alle fondseninfo doorgenomen ? Iemand anders de schuld geven als je op verlies staat, is makkelijk. Het is heel belangrijk dat je zelf 100% achter je fondsenkeuze staat !
Heb je toch een fonds dat een slecht keuze bleek (na 1 jaar of langer), weet dan dat Keyplan flexibel is en je wijzigingen kan aanbrengen.

Persoonlijk vind ik Keyplan een fantastisch systeem voor leken om te leren omgaan met winst en verlies. En neem van me aan dat dat laatste het allermoeilijkste is. Want stel, je koopt de 1e maand voor 100 euro, en 1 of meerdere fondsen zakken en staan plots op -9%. In geld is dit (bij een +/- gelijke verdeling) minder dan 1 euro verlies per fonds, maar de percentages spreken anders. Wat ga je doen ? Panikeren ? Stoppen ? Of denken: volgende maand kan ik hopelijk goedkoper bijkopen ?
Een familielid heeft me ooit eens in volle paniek gebeld omdat ze met een verlies zat van 23 eurocent ??? ! En dit is geen grap !

Als je nog vragen hebt, mag je me altijd contacteren.

annetje
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer annetje
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door annetje » 22 februari 2022, 14:56

Ooit, in 2015 ben ik begonnen met een heel defensief Keyplan. Begin 2016 daalde ook zowat alles, en ik zag dat obligatiefondsen toen al amper terug boven water kwamen. Toen alles omgegooid, met herbalanceren, en voor pure aandelenfonsden gekozen.
Daarvan ondertussen (begin 2021) een deel naar mijn beursrekening laten transfereren. Op sommigen had ik meer dan 80% winst, anderen deden het niet slecht (50-60% winst), maar wilde ik niet houden. Maar aangezien ik 1 fonds uit de oude samenstelling wel wou houden, kon ik niet alles verkopen en van scratch beginnen. En door de transfer naar mijn beursrekening, moest het geld ook niet onmiddellijk terug in Keyplan geinvesteerd worden maar kon ik dat erbuiten houden. Begin 2022 heb ik die fondsen verkocht op mijn gewone beursrekening, en dat kon ook op een moment dat ik zelf koos (binnen Keyplan is dat de 15e van de maand).
Ondertussen heb ik enkele fondsen van de nieuwe samenstelling toegevoegd, en de maandelijkse bedragen ook terug wat verhoogd. Herbalanceren met ik nog wel eens doen, want de verhoudingen zijn nu serieus scheef getrokken, maar daarvoor zal alles toch eerst veel harder moeten zakken...

De reden van het 2e keyplan, met mixfondsen, had niets met herbalanceren te maken. Ik vond gewoon dat er teveel geld op mijn spaarrekening stond, wou wat meer aan het werk zetten, maar het risico mocht minder zijn. M.a.w. beter doen dan een spaarboekje was mijn doel. Vandaar dus 5 mixfondsen, elks 20%, die elke maand voor een vast bedrag gekocht worden.a

ellentje135
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer ellentje135
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ellentje135 » 24 februari 2022, 21:10

platin schreef: ↑21 februari 2022, 18:00
ellentje135 schreef: ↑20 februari 2022, 20:01 hoi,

alvast superbedankt!

Als starter heel dynamische ?
Lees uw pb eens.
Merci voor je pb ! :-) Ik kan niet rechtstreeks op je bericht antwoorden. Wij zijn al klant bij medirect. We zijn voorzichtjes wat fondsjes aan het kiezen. Ik vind het super om op dergelijke manier te werken. Het nadeel, vind ik , dat je direct 100 euro moet inleggen per fonds. In een keyplan vind ik het een voordeel dat de inleg over meerdere fondsen kan gebeuren . Daarom kiezen we er voor met beide (Medirect en keyplan) te werken. Superbedankt voor je feedback alvast en altijd leuk om nieuwe goede fondsen te leren kennen ;-)

ellentje135
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer ellentje135
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ellentje135 » 24 februari 2022, 21:36

annetje schreef: ↑22 februari 2022, 13:51 Als ervaren Keyplangebruiker (sinds medio 2015) kan ik je wel wat tips meegeven.
(poging 2 - want er waren daarjuist problemen met Spaargids, en voor 1 keer had ik het rechtstreeks in het systeem getypt ipv eerst in Notepad).
- Kies voor pure aandelenfondsen. De maandelijkse aankopen zorgen er al voor dat je risico sowieso lager is. Wil je toch ook mixfondsen, open dan een 2e keyplan waar je op die manier wat extra geld aan het werk zet. Dat laatste is iets wat ik 2 jaar geleden zelf ook gedaan heb.
- Obligatiefondsen zou ik voorlopig niet meer nemen. Die zakken ook als de beurzen dalen (hebben we mooi gezien met de coronadip), maar de kans op herstel is kleiner.
- Begin niet met een startbedrag. De beurzen staan momenteel nog vrij hoog, en de kans op verlies is dan veel groter dan dat je maandelijks met een vast bedrag de eerste stappen op de beurs zet.
- 3% toekennen aan een fonds heeft geen zin. Ga voor een +/- gelijke verdeling. Zelf heb ik 7 fondsen, allemaal 14%, op 2 na (15%). De ervaring in het verleden heeft me geleerd dat dit het beste is op lange termijn.
- Zelf zou ik meer de nadruk leggen op Europa dan op Amerika. In veel webinars hoor je dat de switch van growth en tech naar value een blijver is de eerste maanden en langer, dus vandaar dat bij mij Europa ook het grootst is.

Op welke manier heb je deze fondsencombinatie gekomen ? Heb je de mosterd elders gehaald ? Of heb je zelf alle fondseninfo doorgenomen ? Iemand anders de schuld geven als je op verlies staat, is makkelijk. Het is heel belangrijk dat je zelf 100% achter je fondsenkeuze staat !
Heb je toch een fonds dat een slecht keuze bleek (na 1 jaar of langer), weet dan dat Keyplan flexibel is en je wijzigingen kan aanbrengen.

Persoonlijk vind ik Keyplan een fantastisch systeem voor leken om te leren omgaan met winst en verlies. En neem van me aan dat dat laatste het allermoeilijkste is. Want stel, je koopt de 1e maand voor 100 euro, en 1 of meerdere fondsen zakken en staan plots op -9%. In geld is dit (bij een +/- gelijke verdeling) minder dan 1 euro verlies per fonds, maar de percentages spreken anders. Wat ga je doen ? Panikeren ? Stoppen ? Of denken: volgende maand kan ik hopelijk goedkoper bijkopen ?
Een familielid heeft me ooit eens in volle paniek gebeld omdat ze met een verlies zat van 23 eurocent ??? ! En dit is geen grap !

Als je nog vragen hebt, mag je me altijd contacteren.
Ik wil je eerst en vooral super bedanken dat je de moeite nam om , ondanks de storing , jouw feedback nog eens uit te typen. Vooral de tip om een 2e keyplan aan te leggen vind ik top! OOk de tip van de obligatiefondsen neem ik mee. ik dacht altijd dat je het best mixfondsen nam omwille van het mindere risico (hoewel ik weet dat het altijd een risico is ;-))' . Wij hebben nu een aantal pure aandelenfondsen lopen en we steken daar alleen geld in waavan we denken: als we het kwijt zijn, zullen we het niet missen. Dat sluit ook een beetje aan bij onze algemene visie. We beleggen enkel geld dat we kunnen missen op langere termijn. We schrikken ook niet als onze huidige fondsen het heel slecht doen. zoals nu bvb . We vertrouwen er in dat zich dat terug herstelt.
Momenteel kiezen we fonden na een check op Morningstar. we kijken ook steeds naar de spreiding (geografisch, verdeling aandelen - oblidgaties,...) en naar welke bedrijven er in zitten. Als beginner is het ook vaak buikgevoel. De fonden die ik koos voor het keyplan zijn de fondsen met de hoogste Morningstarrating , maar ook rekening houdend met een mix aandelen/obligaties, een mooie geografisch spreiding en een gemiddeld risico. Dat stelde ik zelf samen.

Ik vind een mix tussen het investeren in 1 fonds via medirect of zo en een keyplan ideaal. In een keyplan voel ik mij ook veiliger omdat de maandelijke bijdrage over zoveel fondsen gespreid wordt. investeren in 1 bepaald fonds vind ik ook wel iets hebben maar het is vervelend dat je steeds min 100 euro moet inleggen. Ik vind dat veel geld . Zeker als je meerdere fondsen kiest via Medirect.

Eigenlijk is het onze bedoeling om de inflatie te verslaan. We zouden al content zijn als dat lukt.

Merci ook om het even te hebben over de procentuele verdeling van de fondsen in het keyplan. Ik ga u raad volgen en een 7-tal uitkiezen en deze gelijk verdelen. En zoals u schrijft... we kunnen ze na een zekere termijn ook nog wijzigen.

bedankt! Ik kan hier zeker mee verder !
gr, ellen

ellentje135
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer ellentje135
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ellentje135 » 24 februari 2022, 21:48

annetje schreef: ↑22 februari 2022, 14:56 Ooit, in 2015 ben ik begonnen met een heel defensief Keyplan. Begin 2016 daalde ook zowat alles, en ik zag dat obligatiefondsen toen al amper terug boven water kwamen. Toen alles omgegooid, met herbalanceren, en voor pure aandelenfonsden gekozen.
Daarvan ondertussen (begin 2021) een deel naar mijn beursrekening laten transfereren. Op sommigen had ik meer dan 80% winst, anderen deden het niet slecht (50-60% winst), maar wilde ik niet houden. Maar aangezien ik 1 fonds uit de oude samenstelling wel wou houden, kon ik niet alles verkopen en van scratch beginnen. En door de transfer naar mijn beursrekening, moest het geld ook niet onmiddellijk terug in Keyplan geinvesteerd worden maar kon ik dat erbuiten houden. Begin 2022 heb ik die fondsen verkocht op mijn gewone beursrekening, en dat kon ook op een moment dat ik zelf koos (binnen Keyplan is dat de 15e van de maand).
Ondertussen heb ik enkele fondsen van de nieuwe samenstelling toegevoegd, en de maandelijkse bedragen ook terug wat verhoogd. Herbalanceren met ik nog wel eens doen, want de verhoudingen zijn nu serieus scheef getrokken, maar daarvoor zal alles toch eerst veel harder moeten zakken...

De reden van het 2e keyplan, met mixfondsen, had niets met herbalanceren te maken. Ik vond gewoon dat er teveel geld op mijn spaarrekening stond, wou wat meer aan het werk zetten, maar het risico mocht minder zijn. M.a.w. beter doen dan een spaarboekje was mijn doel. Vandaar dus 5 mixfondsen, elks 20%, die elke maand voor een vast bedrag gekocht worden.a
dank je voor je reactie en om je ervaringen te delen! Ik neem de tip van het 2e plan met mixfondser zeker mee.
gr,ellen

Dione
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer Dione
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Dione » 25 februari 2022, 06:46

annetje schreef: ↑22 februari 2022, 14:56 Daarvan ondertussen (begin 2021) een deel naar mijn beursrekening laten transfereren.
Sorry beetje offtopic, maar verliep dat vlot of kon je dat zelf online doen?

annetje
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer annetje
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door annetje » 25 februari 2022, 09:44

Heel vlot, papieren invullen (transfer binnen KT, alle documenten toevoegen, ook een scan van je ID), alles naar juiste e-mail adres sturen en 1 of 2 dagen later is het in orde.
De laatste keer kreeg ik wel geen bevestigingsmail, maar de transfer was wel gebeurd.

Dione
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer Dione
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Dione » 25 februari 2022, 14:15

Dank je, een geruststelling voor als ik dit binnenkort ook plan te doen.

thy
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer thy
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door thy » 27 februari 2022, 08:37

Waarom zou je de markt trachten te verslaan met veel selectie en opzoekwerk in specifiek fondsen? Kijk eens naar een globale etf, de beheerskosten hiervan zijn veel lager (factor 10) wat op dergelijke lange beleggingshorizon een zeer groot verschil zal betekenen in eind resultaat (rente op rente effect).

Yaris
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Yaris
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Yaris » 27 februari 2022, 13:37

Een reden kan zijn dat je niet in "alle" aandelen wil beleggen. Want als je alles al in portefeuille hebt, wat blijft er dan nog over als je eens iets anders wil?

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

38 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy