advies: variabel @1.8 (10/5/5) of vast @2.17 ?
TIP
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Re: advies: variabel @1.8 (10/5/5) of vast @2.17 ?
Ik heb wel al gehoord dat je voor Crelan beter langs gaat bij een kantoor dat destijds via Landbouwkrediet samengevloeid is naar Crelan. De kantoren die oorspronkelijk Centea (zuivere spaarbank) waren zouden minder ver gaan. Een collega had zo al enkele zaken gehoord...
Blijkbaar kunnen de ex-Centeamedewerkers zich moeilijker vinden in het 'afpingel'-werk omdat ze daar in het verleden niet (of zelden) vertrouwd mee waren.
Persoonlijk zou ik voor 'vast' gaan.
Blijkbaar kunnen de ex-Centeamedewerkers zich moeilijker vinden in het 'afpingel'-werk omdat ze daar in het verleden niet (of zelden) vertrouwd mee waren.
Persoonlijk zou ik voor 'vast' gaan.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
- VIP member
- Contacteer:
Tot ze de wet veranderen en die maximum verdubbeling afschaffen, stijgt je rentevoet naar 6,8% in het ergste gevalkopjekoffie schreef:Wettelijk zou die idd maximum naar het dubbele mogen gaan vertelde de bankier me(dus ik neem aan dat die +5/-5 evengoed als +1.8/-1.8 geformuleerd kunnen worden?
Banken zijn resp record en belfius.

Zoals Spruitekop zei, Crelan is dikwijls ook bij de goedkoopste.
KBC ging voor ons ook een heel eind mee, die mankeert nog op uw lijstje.

-
- Newbie
- Contacteer:
iddTNTim schreef:Zoals Spruitekop zei, Crelan is dikwijls ook bij de goedkoopste.

In hoeverre is het kantoor eigenlijk van belang, ik vermoed dat veel afhangt van kantoor tot kantoor en de goede wil van de bankier (zelfs binnen dezelfde bank)...? Ben ik eigenlijk van verrast dat de meeste banken je steeds terug naar de concurrentie sturen tot je met een beter voorstel komt vooraleer ze hun tarief kunnen verlagen...
Absoluut!kopjekoffie schreef:ik vermoed dat veel afhangt van kantoor tot kantoor en de goede wil van de bankier (zelfs binnen dezelfde bank)...?
De voorstellen die je nu hebt lijken me al vrij scherp; 1.75% is voor de 10/5/5 formule een zeer mooie rentevoet. Heel veel zal je er waarschijnlijk niet meer af krijgen (al kan Crelan inderdaad wel scherp uit de hoek komen). Het zal waarschijnlijk aankomen op de verschillen tussen schuldsaldoverzekering, brandverzekering, ... Zorg er ook voor dat die dossierkosten kwijtgescholden worden, de meeste banken doen dat zonder verpinken

Je tarieven zijn inderdaad scherp.
Ik zou de voorkeur geven voor die variabele. Zeker omdat je de vrijheid hebt om uw brandverzekering te kiezen.
Bel naar de bank met die variabele en zeg dat je binnen een uur komt tekenen, als ze de dossierkosten laten vallen.
Veel kans dat ze toezeggen!
Ik zou de voorkeur geven voor die variabele. Zeker omdat je de vrijheid hebt om uw brandverzekering te kiezen.
Bel naar de bank met die variabele en zeg dat je binnen een uur komt tekenen, als ze de dossierkosten laten vallen.
Veel kans dat ze toezeggen!
-
- Newbie
- Contacteer:
Denk niet dat dat zomaar met terugwerkende kracht kan?Sebastiaan1985 schreef:Tot ze de wet veranderen en die maximum verdubbeling afschaffen, stijgt je rentevoet naar 6,8% in het ergste geval
-
- VIP member
- Contacteer:
@kopjekoffie.
En al die mensen dan die een paar jaar geleden aan een roerende voorheffing van 15% termijnrekeningen geopend hebben? Die betalen nu ook 27% dankzij onze "rechtse" vrienden. Mijn kan inderdaad niet retroactief innen, maar men kan wel de voorwaarden veranderen (afschaffen van de maximum verdubbeling). En dan kan er in dit geval maximum vijf procent bij
En al die mensen dan die een paar jaar geleden aan een roerende voorheffing van 15% termijnrekeningen geopend hebben? Die betalen nu ook 27% dankzij onze "rechtse" vrienden. Mijn kan inderdaad niet retroactief innen, maar men kan wel de voorwaarden veranderen (afschaffen van de maximum verdubbeling). En dan kan er in dit geval maximum vijf procent bij

-
- Newbie
- Contacteer:
Voor de zekerheid een Cap +2/-2 vragen dan. Volgens de huidige wet kan het nu worst case verdubbelen ( dus 1.75 -> 3.50), als die zou wegvallen dan wordt het worst case 1.75 -> 3.75... Is dit een correcte veronderstelling?Sebastiaan1985 schreef:En dan kan er in dit geval maximum vijf procent bij
ik was eergisteren bij Crelan en kreeg als voorste (lening op 15 jaar)l:
variabel 3/3/3 : 1,18
vast: 1,77
maar het scheen belangrijk dat de looptijd beperkt is tot 15 jaar....
Hmmmm....Nirak schreef:ik was eergisteren bij Crelan en kreeg als voorste (lening op 15 jaar)l:
De 1,18% kan maximaal stijgen naar 2,36%.
Ik denk dat ik persoonlijk voor de variabele zou gaan.