Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Lenen Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Aflossing haalbaar

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
27 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
TIP
Gebruik de spaargids tools rentevoeten vergelijken - Lening simuleren - Lening delen
maashar
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer maashar
Verstuur privébericht

Aflossing haalbaar

• Citeer

Bericht door maashar » 17 maart 2019, 23:44

Beste,

We hebben zelf al heel wat opgezocht en hier gelezen, waardoor we veel info hebben opgedaan. We staan echter op het punt om een bod uit te brengen op onze droomwoning, maar zitten met wat twijfels of het al dan niet realistisch is.

Momenteel zijn we met 3 in ons gezin, waarbij het de bedoeling was/is dat er de komende 1 à 2 jaar een tweede kindje bijkomt. We hebben een gezamelijk netto-inkomen van ongeveer €4300, 1 firmawagen met tankkaart en 1 eigen wagen. Daarnaast nog heel wat andere voordelen van de werkgever(s) (GSM + abo, internet thuis, maaltijdcheques €160/m, hospitalisatieverzekering, 13de maand, vakantiegeld en jaarlijkse premie) Als ik die premies en vakantiegelden verreken in 2018, komen we daarmee rond een maandelijks inkomen van ongeveer €5100 netto per maand.

Op vandaag hebben we ongeveer €2100 vaste kosten, waaronder een huidige lening van €1100/maand. Hierin zit echter nog niks vervat van voeding. Voor onze huidige woning hebben we nog een openstaande lening van €187000, terwijl deze woning geschat wordt rond de €300000. Laten we er nu vanuit gaan dat we onze woning kunnen verkopen rond de €287000, zodat we €100000 eigen inbreng hebben voor de nieuwe woning.

Voor deze nieuwe woning zouden we een bod uitbrengen van €400000, excl kosten. Met alle kosten erbij zal dat een totaalbedrag zijn rond de €435000. Rekening houdende met die eigen inbreng van €100000, wordt het een lening rond de €335000. Bij onze huidige bank KBC heb ik al enkele simulaties uitgevoerd en daar kom ik aan een mensualiteit van €1389. (1.71% vast op 25j) Eveneens belangrijk om weten is het feit dat er geen grote werken meer zijn aan de nieuwe woning, dus grote kosten zie ik niet meteen de eerste jaren.

Heel vaak lees ik de 1/3de regel waaraan we toch voldoen, maar hebben we toch twijfels om een mensualiteit richting de €1400 aan te gaan. Hierbij hoop ik van jullie wat advies te verkrijgen of wat feedback te krijgen waarbij de financiële situatie gelijkaardig is aan die van ons.

Bedankt!

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

Re: Aflossing haalbaar

• Citeer

Bericht door B7H4long » 18 maart 2019, 07:04

Hoeveel spaar je vandaag per maand?
Je nieuwe aflossing is 300 euro meer dan je vorige.

Indien je vandaag minder dan 300 euro per maand spaart dan zullen je op je andere uitgaven moeten besparen om je nieuwe woning te kunnen bekostigen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
voodoo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer voodoo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door voodoo » 18 maart 2019, 07:48

Heel belangrijk in deze is ook, "wat denk je zelf?"
Zoals eerder gezegd, kan je nu sparen? Wat met een 2e kind,. Ga je dan nog kunnen sparen?
Je spreekt niets over sparen, maar dat kan een logische reden hebben. Gaan jullie nu vaak op vakantie? Zien jullie het zitten op dat te minderen, quod restaurant bezoeken, ....

jensus
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer jensus
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door jensus » 18 maart 2019, 07:54

Het is natuurlijk allemaal "eigen keuze" tot hoe veel jullie willen gaan afbetalen. Maar als ik jullie totale loonpakket zie (zkr die bedrijfswagen) dan denk ik dat dit zeker aanvaardbaar is. Mentaal is 1400 idd wat veel, maar jullie zijn ook geen kleinverdieners.

Indien jullie echter ook "big spenders" en zoals hierboven aangegeven nu niet voldoende overhouden voor die extra last, dan is het de vraag of je dit wil/kan aanpassen.

NS2SN
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer NS2SN
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door NS2SN » 18 maart 2019, 10:39

Heb je een idee hoe je vaste kosten zullen evolueren indien je je nieuwe woning zou betrekken? Misschien compenseer je een deel van je hogere lening door een energiezuinigere woning, lager KI,... ?

TNTim
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer TNTim
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door TNTim » 18 maart 2019, 12:34

Persoonlijk zou ik het niet doen, 25 jaar is lang. Als er één zijn/haar werk verliest, komen jullie in de problemen om maandelijks rond te komen. Een langdurige ziekte en het wordt een gigantisch probleem.

Met een tweede kind komen er meer kosten en willen jullie misschien ook wat minder werken, is dat dan nog haalbaar met een lening van 1.400€?

Wij zitten in een vergelijkbare situatie qua maandelijks nettoloon (mocht mijn partner voltijds werken ipv 4/5e, wat ze niet meer doet sinds er kinderen zijn) en hebben recent ook de afweging gemaakt. Ofwel een ander/moderner huis kopen/bouwen/renoveren en zo een strop rond onze nek trekken voor de komende 20 à 25 jaar, ofwel ons huidig huis vanbinnen en vanbuiten 100% naar onze zin zetten. Het zal bij ons het laatste worden. (ondertussen blijft er nog ruimte over om aandelen te kopen en uit te kijken voor de aankoop van een huis om te verhuren, wat er hopelijk voor zal zorgen dat werken tot 67 geen noodzaak meer is)

Edit: Kan je trouwens uw berekening eens uitschrijven in reply van het volgende:
"Voor deze nieuwe woning zouden we een bod uitbrengen van €400000, excl kosten. Met alle kosten erbij zal dat een totaalbedrag zijn rond de €435000."
Lijkt me aan de lage kant.

jensus
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer jensus
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door jensus » 18 maart 2019, 15:06

TNTim schreef: ↑18 maart 2019, 12:34 Persoonlijk zou ik het niet doen, 25 jaar is lang. Als er één zijn/haar werk verliest, komen jullie in de problemen om maandelijks rond te komen. Een langdurige ziekte en het wordt een gigantisch probleem.

Met een tweede kind komen er meer kosten en willen jullie misschien ook wat minder werken, is dat dan nog haalbaar met een lening van 1.400€?

Wij zitten in een vergelijkbare situatie qua maandelijks nettoloon (mocht mijn partner voltijds werken ipv 4/5e, wat ze niet meer doet sinds er kinderen zijn) en hebben recent ook de afweging gemaakt. Ofwel een ander/moderner huis kopen/bouwen/renoveren en zo een strop rond onze nek trekken voor de komende 20 à 25 jaar, ofwel ons huidig huis vanbinnen en vanbuiten 100% naar onze zin zetten. Het zal bij ons het laatste worden. (ondertussen blijft er nog ruimte over om aandelen te kopen en uit te kijken voor de aankoop van een huis om te verhuren, wat er hopelijk voor zal zorgen dat werken tot 67 geen noodzaak meer is)

Edit: Kan je trouwens uw berekening eens uitschrijven in reply van het volgende:
"Voor deze nieuwe woning zouden we een bod uitbrengen van €400000, excl kosten. Met alle kosten erbij zal dat een totaalbedrag zijn rond de €435000."
Lijkt me aan de lage kant.
Dat 1e luik geldt toch voor iedereen die een hypo lening aangaat op 20/25 jaar.
Als 1 van de 2 ontlener plots naar 'geen inkomen' (of dop) gaat, dan zal het inderdaad niet meer evident zijn, maar dat is volgens mij van toepassing bij elk koppel.

Maar ik volg zeker je 'afweging' (keuze maximaal/best haalbare huis t.o.v. 20/25 jaar slaaf van je hypotheek zijn). Zelf ben ik daar ook nog niet uit.

Ik woon nu in een eerder klein (volgens wat ik gewoon ben van vroeger) huis. Ik kocht het ook met het idee van 'een starterswoning'. Binnen 2 à 3 jaar zal ik samen met mijn partner 'ons echt' huis kopen, en wij zijn ook aan het afwegen of we dat 'droomhuis' (elk vult dit in naar eigen wensen wat dit dan precies is: een loft/herenhuis in de stad of villa op het platteland) wel nodig hebben om gelukkig te zijn.

In mijn omgeving zijn er mensen die volgens mij 'te ver' springen (volgens wat ik van hun maandaflossing/inkomen weet), maar zijn er ook mensen die eerst jarenlang droomden van 'de landelijke woning op 1000 m2', die dan bewust toch kiezen om kleiner te gaan wonen, om meer levenskwaliteit (zonder financiële strop/reserve hebben/meer reisjes/financieel minder zorgen/) te hebben.

Ik ben er nog niet uit :)

Wouter18
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Wouter18
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Wouter18 » 18 maart 2019, 20:05

Bod van 400 000 euro en alle kosten inclusief 435 000 lijkt me ver van correct te zijn. Registratiekosten alleen al zijn 10% op de woning, komen nog notariskosten, hypotheekkosten enz bij..?
Gemiddeld per aankoop toch 16% bij rekenen hoor.

Registratierechten zijn hervormd, kan de bal volledig misslaan, maar naar wat ik lees...zijn de registratierechten alleen al 40k op een woning van 400k.

Buiten dit, zijn jullie goed bezig. Verdienen goed, leuke plannen. Aangezien jullie er al over nadenken en berekenen betekent dat jullie dit aankunnen.

Succes!

Frederic
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Frederic
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Frederic » 18 maart 2019, 20:22

maashar schreef: ↑17 maart 2019, 23:44 Beste,

We hebben zelf al heel wat opgezocht en hier gelezen, waardoor we veel info hebben opgedaan. We staan echter op het punt om een bod uit te brengen op onze droomwoning, maar zitten met wat twijfels of het al dan niet realistisch is.

Momenteel zijn we met 3 in ons gezin, waarbij het de bedoeling was/is dat er de komende 1 à 2 jaar een tweede kindje bijkomt. We hebben een gezamelijk netto-inkomen van ongeveer €4300, 1 firmawagen met tankkaart en 1 eigen wagen. Daarnaast nog heel wat andere voordelen van de werkgever(s) (GSM + abo, internet thuis, maaltijdcheques €160/m, hospitalisatieverzekering, 13de maand, vakantiegeld en jaarlijkse premie) Als ik die premies en vakantiegelden verreken in 2018, komen we daarmee rond een maandelijks inkomen van ongeveer €5100 netto per maand.

Op vandaag hebben we ongeveer €2100 vaste kosten, waaronder een huidige lening van €1100/maand. Hierin zit echter nog niks vervat van voeding. Voor onze huidige woning hebben we nog een openstaande lening van €187000, terwijl deze woning geschat wordt rond de €300000. Laten we er nu vanuit gaan dat we onze woning kunnen verkopen rond de €287000, zodat we €100000 eigen inbreng hebben voor de nieuwe woning.

Voor deze nieuwe woning zouden we een bod uitbrengen van €400000, excl kosten. Met alle kosten erbij zal dat een totaalbedrag zijn rond de €435000. Rekening houdende met die eigen inbreng van €100000, wordt het een lening rond de €335000. Bij onze huidige bank KBC heb ik al enkele simulaties uitgevoerd en daar kom ik aan een mensualiteit van €1389. (1.71% vast op 25j) Eveneens belangrijk om weten is het feit dat er geen grote werken meer zijn aan de nieuwe woning, dus grote kosten zie ik niet meteen de eerste jaren.

Heel vaak lees ik de 1/3de regel waaraan we toch voldoen, maar hebben we toch twijfels om een mensualiteit richting de €1400 aan te gaan. Hierbij hoop ik van jullie wat advies te verkrijgen of wat feedback te krijgen waarbij de financiële situatie gelijkaardig is aan die van ons.

Bedankt!
435000 is +- een correcte berekening na aftrek meeneembaarheid. RR zijn slechts 7%; +- 3% notaris; + - 6000 aktekosten.

Ik kan mij vinden in jullie situatie, goed loon + voordeel bw. Geen bezwaar tegen deze aflossing. Go for it!

TNTim
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer TNTim
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door TNTim » 18 maart 2019, 20:31

Frederic schreef: ↑18 maart 2019, 20:22Ik kan mij vinden in jullie situatie, goed loon + voordeel bw. Geen bezwaar tegen deze aflossing. Go for it!
Als hypotheekverstrekker zou ik net hetzelfde adviseren. ;)

Frederic
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Frederic
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Frederic » 18 maart 2019, 20:36

TNTim schreef: ↑18 maart 2019, 20:31
Frederic schreef: ↑18 maart 2019, 20:22Ik kan mij vinden in jullie situatie, goed loon + voordeel bw. Geen bezwaar tegen deze aflossing. Go for it!
Als hypotheekverstrekker zou ik net hetzelfde adviseren. ;)
Ik denk niet dat hypotheekverstrekkers tijd hebben om na hun uren nog advies te geven ;)

TNTim
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer TNTim
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door TNTim » 18 maart 2019, 20:38

jensus schreef: ↑18 maart 2019, 15:06Dat 1e luik geldt toch voor iedereen die een hypo lening aangaat op 20/25 jaar.
Als 1 van de 2 ontlener plots naar 'geen inkomen' (of dop) gaat, dan zal het inderdaad niet meer evident zijn, maar dat is volgens mij van toepassing bij elk koppel.
Een lagere aflossing loopt minder snel op. En wij hebben toch een hypotheek genomen zodanig dat het nog steeds aflosbaar is met 1x wedde en 1x dop, maar dit zal waarschijnlijk niet iedereen doen.
(Een kostelijke, langdurige ziekte is idd voor elk een probleem.)

@Frederic
Verkoop je geen hypotheken meer?

Frederic
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Frederic
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Frederic » 18 maart 2019, 21:28

TNTim schreef: ↑18 maart 2019, 20:38
jensus schreef: ↑18 maart 2019, 15:06Dat 1e luik geldt toch voor iedereen die een hypo lening aangaat op 20/25 jaar.
Een lagere aflossing loopt minder snel op. En wij hebben toch een hypotheek genomen zodanig dat het nog steeds aflosbaar is met 1x wedde en 1x dop, maar dit zal waarschijnlijk niet iedereen doen.
(Een kostelijke, langdurige ziekte is idd voor elk een probleem.)

@Frederic
Verkoop je geen hypotheken meer?
Er is geen enkel probleem met die aflossing, ik begrijp niet waarom jij hier bezwaar in ziet. Zo'n inkomen en dan nog eens met bedrijfswagen en tankkaart. Het is nog geen derde van hun loon!

Bovendien na bv enkele jaren is loon opnieuw gestegen tov last. En als het slecht gaat kan er altijd termijnaanpassing gebeuren. Ik zie hier geen enkel probleem. Geen enkele bank zal dit dossier weigeren, je zou moeten weten hoever ze de mensen tegenwoordig laten gaan.

MP1980
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer MP1980
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door MP1980 » 18 maart 2019, 22:47

TNTim schreef: ↑18 maart 2019, 12:34 Ofwel een ander/moderner huis kopen/bouwen/renoveren en zo een strop rond onze nek trekken voor de komende 20 à 25 jaar, ofwel ons huidig huis vanbinnen en vanbuiten 100% naar onze zin zetten. Het zal bij ons het laatste worden.
En dat vanbinnen en buiten op orde zetten is ook gratis? met een paar 1000 euro doe je tegenwoordig niks meer.

Wij hebben een 4400 samen incluis vakantiegelden en eindejaarspremies en betalen ook 1270€ per maand af.

Is idd veel geld maar zitten nog perfect bij onze 1/3e regel en dat er iemand zwaar ziek wordt tja dat zien we dan wel weer uw spaarpotje is tegen dan ook groter moest er iets gebeuren en je zou uw nest (noodgedwongen)moeten verkopen.

Het leven is ook aan de durvers eh 8)

TNTim
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer TNTim
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door TNTim » 19 maart 2019, 07:46

MP1980 schreef: ↑18 maart 2019, 22:47En dat vanbinnen en buiten op orde zetten is ook gratis? met een paar 1000 euro doe je tegenwoordig niks meer.
Geschatte kost van alles op orde zetten: +- 75.000€.
Geschatte kost van een 'upgrade' inclusief het ook volledig in orde zetten: minstens 200.000€ en eerder 250.000€.
MP1980 schreef: ↑18 maart 2019, 22:47Het leven is ook aan de durvers eh 8)
Kan wel kloppen. :D
Maar OP vroeg de mening van de forumleden en ik zou me ongemakkelijk voelen bij maandelijks 1.400€ aflossing.
Met zo'n aflossing moet je je werk behouden en kan je het moeilijk rustiger aan doen. Het zal waarschijnlijk in de loop der jaren iets makkelijker worden, zoals hierboven aangehaald. Alé, hopelijk dan toch. :P
Frederic schreef: ↑18 maart 2019, 21:28Geen enkele bank zal dit dossier weigeren, je zou moeten weten hoever ze de mensen tegenwoordig laten gaan.
Dat is wat onlangs nog in de media kwam, banken lenen tegenwoordig té makkelijk... :-\

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

27 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Woonleningen / Hypothecaire leningen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy