afschaffen woonbonus - heropname lening
TIP
afschaffen woonbonus - heropname lening
Goedemorgen allemaal,
In 2011 heb ik een hypothecaire lening aangegaan voor 15 jaar.
Het was mijn bedoeling om na deze 15 jaar een heropname te doen zodat ik mijn keuken en badkamer volledig kan renoveren (dus stel : ik doe een heropname van 20000 euro).
Nu de Vlaamse regering de woonbonus wil/zal afschaffen, vraag ik mij af als ik deze heropname niet beter nu zou doen (wij zitten aan onze maximale fiscale aftrek, zoals u weet verminderd dit bedrag na 10 jaar, dus volgend jaar).
Bedank voor de suggesties.
In 2011 heb ik een hypothecaire lening aangegaan voor 15 jaar.
Het was mijn bedoeling om na deze 15 jaar een heropname te doen zodat ik mijn keuken en badkamer volledig kan renoveren (dus stel : ik doe een heropname van 20000 euro).
Nu de Vlaamse regering de woonbonus wil/zal afschaffen, vraag ik mij af als ik deze heropname niet beter nu zou doen (wij zitten aan onze maximale fiscale aftrek, zoals u weet verminderd dit bedrag na 10 jaar, dus volgend jaar).
Bedank voor de suggesties.
-
anonymous
Re: afschaffen woonbonus - heropname lening
Het afschaffen van de woonbonus is nog steeds niet beslist. Het is een voorstel, maar moet nog verder uitgewerkt worden. Of het er effectief doorkomt, is de vraag.
Vooraleer je een heropname doet, zou ik eens eerst bekijken:
* Wat is je rentetarief dat je hebt?
* Misschien interessanter om het huidige openstaande saldo + heropname gewoon te herfinancieren?
* Dit bij uw huidige bank of een andere bank.
* Of een deel via een interessantere renovatie lening?
Ik zou zeggen:
ga eens langs je huidige en enkele andere banken en vraag achter enkele mogelijkheden.
Daarna kan je nog steeds beslissen of je er nu al mee start, of toch nog uitstelt.
Vooraleer je een heropname doet, zou ik eens eerst bekijken:
* Wat is je rentetarief dat je hebt?
* Misschien interessanter om het huidige openstaande saldo + heropname gewoon te herfinancieren?
* Dit bij uw huidige bank of een andere bank.
* Of een deel via een interessantere renovatie lening?
Ik zou zeggen:
ga eens langs je huidige en enkele andere banken en vraag achter enkele mogelijkheden.
Daarna kan je nog steeds beslissen of je er nu al mee start, of toch nog uitstelt.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
sofienemie
- Full Member

- Berichten: 213
- Lid geworden op: 23 mei 2012
- Contacteer:
Re: afschaffen woonbonus - heropname lening
9/10 komt dit er wel door denk ik
Maar je fiscale pot is vol dus heeft het zin om
Nu nog snel in orde te brengen?
Maar je fiscale pot is vol dus heeft het zin om
Nu nog snel in orde te brengen?