Afspraak met je bankier?
TIP
Afspraak met je bankier?
Hoeveel keer per jaar hebben jullie onderhoud met jullie bankier om jullie dossier te bespreken? En vinden jullie dit voldoende of liever wat frequenter?
Re: Afspraak met je bankier?
Alleen als wij erom vragen en dat vind ik genoeg zo. 

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
+1. Die praatjes op initiatief van de bank dienen meestal om dingen aan te smeren. Op zich heb ik daar geen probleem mee - banken moeten ook winst maken - maar ik heb mijn bankier vrij snel duidelijk gemaakt dat dat in mijn geval vooral tijdverlies betekende, zowel voor hem als voor ik
En ik denk dat dat min of meer geldt voor elke spaargidser. Die weten wel wat ze willen en vooral wat ze niet willen

En ik denk dat dat min of meer geldt voor elke spaargidser. Die weten wel wat ze willen en vooral wat ze niet willen

leuke vraag, poll toegevoegd
Enkel wanneer ik om een afspraak vraag, dus wanneer ik specifiek iets nodig heb. Telefoontjes van de bank om eens wat zaken te bekijken daar moeten ze bij mij niet met afkomen.
Helaas zijn er banken waar men van hogerhand verplicht wordt om de klanten daar jaarlijks met lastig te vallen. In dezelfde lijn vind ik ook Bpost verschrikkelijk, bijna telkens wanneer ik het plaatselijke kantoor binnenstap probeert de bediende mij daar een prepaid kredietkaart aan te smeren.
Helaas zijn er banken waar men van hogerhand verplicht wordt om de klanten daar jaarlijks met lastig te vallen. In dezelfde lijn vind ik ook Bpost verschrikkelijk, bijna telkens wanneer ik het plaatselijke kantoor binnenstap probeert de bediende mij daar een prepaid kredietkaart aan te smeren.
Laatst gewijzigd door ThomasDM op 7 augustus 2015, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ga ook alleen maar als het echt nodig is. Fondsen laat ik mij niet meer aansmeren!
Zo moeten ze mij ook niet meer opbellen om mijn portefeuille op punt te stellen
.
Zo moeten ze mij ook niet meer opbellen om mijn portefeuille op punt te stellen

Laatst gewijzigd door evita op 7 augustus 2015, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Net zoals bovenstaande reacties kom ik enkel op kantoor als ik er zelf achter vraag. Heb ze dat meteen duidelijk gemaakt toen ik enkele jaren terug de overstap van Fortis naar Argenta gezet heb. Ze waren meteen mee. Bij Fortis was het er links in en rechts uit. 

Is al een paar jaar geleden.
Ik vertelde 'mijn relatiemanager' dat ik nog wat geld verwachtte dat ik langere tijd kon missen. Hij stelde voor om het op een spaarboekje te zetten.
Nu vraag ik iedere keer ze contact opnemen of ze ook fondsen van andere fondshuizen dan henzelf kunnen aanbieden aan realistische instapkosten. Dan zegt hij dat er juist een tijdelijke promotie is waar ik in plaats van 5% slechts 2,5% moet betalen.
En dan vraag ik hem wat hij dan doet voor die 2,5%, en dan is het gesprek over.
Ik vertelde 'mijn relatiemanager' dat ik nog wat geld verwachtte dat ik langere tijd kon missen. Hij stelde voor om het op een spaarboekje te zetten.
Nu vraag ik iedere keer ze contact opnemen of ze ook fondsen van andere fondshuizen dan henzelf kunnen aanbieden aan realistische instapkosten. Dan zegt hij dat er juist een tijdelijke promotie is waar ik in plaats van 5% slechts 2,5% moet betalen.
En dan vraag ik hem wat hij dan doet voor die 2,5%, en dan is het gesprek over.
-
- VIP member
- Contacteer:
Nooit, ben een zeer slechte klant voor mijn huisbank. +-95% van mijn inkomen dat op de laatste dag van de maand wordt gestort is de 1e (nou laten we eerlijk zijn de 2e) weggesluisd en die 5% die blijft plakken is de kool niet waard.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Blackbelt, je weet toch dat de banken ieder jaar op uw fondsen 0,7 % cashen via de fondsbeheerders. Waarom moeten zij dan nog instapkosten vragen ??
Uiteraard, daarom koop ik enkel fondsen bij mijn internet bank. Betaal ik geen of bijna geen instapkosten.
Zo denk ik er ook over !
Zoals anderen al aanhaalden : het zijn meestal afspraken die je duur te staan komen.
Anders verwoord : wie gaat elke paar maand naar de garage met de vraag of ze nog een leuke wagen "die perfect bij je past" in aanbieding hebben. Kassaaaaaaa...
Carl
Anders verwoord : wie gaat elke paar maand naar de garage met de vraag of ze nog een leuke wagen "die perfect bij je past" in aanbieding hebben. Kassaaaaaaa...
Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn private banker van bnpp heeft zelf aangeboden niet meer te komen.Hij zei dat ik als klant het beter wist dan hem.
en hoe zit het met de verzekeringen ?
Misschien ook eens een pol lanceren om de hoeveel jaar de volledige verzekeringsportefeuille wordt herbekeken.
Ik kom geregeld mensen tegen waarvan de brandverzekering al meer dan 10 jaar loopt zonder dat er werd naar gekeken. Dan betaal je sowieso teveel.
Misschien ook eens een pol lanceren om de hoeveel jaar de volledige verzekeringsportefeuille wordt herbekeken.
Ik kom geregeld mensen tegen waarvan de brandverzekering al meer dan 10 jaar loopt zonder dat er werd naar gekeken. Dan betaal je sowieso teveel.