AG Insurance Top Rendement verschil in rendement
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
AG Insurance Top Rendement verschil in rendement
Dit is de situatie die zich voordoet.
Ik & mijn vrouw doen beiden aan pensioensparen bij AG, hetzelfde contract/zelfde voorwaarden.
Ik ben al enkele jaren bezig met pensioensparen, mijn vrouw is vorig jaar (maart/april 2010) begonnen.
We hebben voor haar een volledige premie betaald/gespaard in 2010.
Deze week heb ik me eens bezig gehouden met alles op een lijntje te zetten, alles wat met sparen te maken heeft.
Wat blijkt, beiden hebben we de gewaarborgde rente van 2,5% ontvangen MAAR zij heeft een winstdeelname 0,9% & ik een winstdeelname 0,0%.
Na controle op deze site & van AG gezien dat het totale rendement 3,4% is (2,5% + 0,9%).
Ondertussen al contact opgenomen met mijn makelaar, die begreep er niets van.
Hij heeft verhaal proberen te halen bij AG en ze konden tot nog toe geen antwoord/reactie geven.
Dit weekend op bezoek geweest bij mijn ouders en die hebben net dezelfde formule. (AG Insurance Top Rendement)
Ook zij hebben geen winstdeelname gehad in het jaar 2010!
Zijn er nog lotgenoten?
Heeft er iemand een idee wat er zou kunnen misgelopen zijn?
Welke rechtzetting kan/mag ik eisen?
Ik & mijn vrouw doen beiden aan pensioensparen bij AG, hetzelfde contract/zelfde voorwaarden.
Ik ben al enkele jaren bezig met pensioensparen, mijn vrouw is vorig jaar (maart/april 2010) begonnen.
We hebben voor haar een volledige premie betaald/gespaard in 2010.
Deze week heb ik me eens bezig gehouden met alles op een lijntje te zetten, alles wat met sparen te maken heeft.
Wat blijkt, beiden hebben we de gewaarborgde rente van 2,5% ontvangen MAAR zij heeft een winstdeelname 0,9% & ik een winstdeelname 0,0%.
Na controle op deze site & van AG gezien dat het totale rendement 3,4% is (2,5% + 0,9%).
Ondertussen al contact opgenomen met mijn makelaar, die begreep er niets van.
Hij heeft verhaal proberen te halen bij AG en ze konden tot nog toe geen antwoord/reactie geven.
Dit weekend op bezoek geweest bij mijn ouders en die hebben net dezelfde formule. (AG Insurance Top Rendement)
Ook zij hebben geen winstdeelname gehad in het jaar 2010!
Zijn er nog lotgenoten?
Heeft er iemand een idee wat er zou kunnen misgelopen zijn?
Welke rechtzetting kan/mag ik eisen?
Re: AG Insurance Top Rendement
Ik lees in de infofiche, bij het rendement van 2010 = 3,40% , de kleine lettertjes:
*** De premies van contracten gesloten vanaf 01/02/2009, met een gegarandeerde rentevoet van 2,50%, worden belegd in het afgezonderd Fonds Top Life 99. In alle andere gevallen worden de premies belegd in het afgezonderd Fonds Rendement. Het hier vermelde rendement betreft enkel de contracten, gesloten vanaf 01/02/2009 met een gegarandeerde rentevoet van 2,50%
Blijkbaar maakt men onderscheid tussen oude en nieuwe contracten en krijgen oude contracten minder dan de 3,40%. Ook wie 3,25% gegarandeerd rendement heeft, krijgt geen 3,40% maar slechts 3,25%.
Dus goed oppassen voor wie aan het vergelijken slaat.
*** De premies van contracten gesloten vanaf 01/02/2009, met een gegarandeerde rentevoet van 2,50%, worden belegd in het afgezonderd Fonds Top Life 99. In alle andere gevallen worden de premies belegd in het afgezonderd Fonds Rendement. Het hier vermelde rendement betreft enkel de contracten, gesloten vanaf 01/02/2009 met een gegarandeerde rentevoet van 2,50%
Blijkbaar maakt men onderscheid tussen oude en nieuwe contracten en krijgen oude contracten minder dan de 3,40%. Ook wie 3,25% gegarandeerd rendement heeft, krijgt geen 3,40% maar slechts 3,25%.
Dus goed oppassen voor wie aan het vergelijken slaat.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: AG Insurance Top Rendement verschil in rendement
@Koala,
klopt inderdaad wat je neerschrijft maar toch stel ik me enkele vragen.
Waarom wist mijn makelaar dat dan niet als ik het hem vroeg?
Oké, hij kan daarover lezen...
Maar hij heeft AG gecontacteerd en zij wisten het ook niet direct te vertellen...
Letwel, ik heb de vraag aan mijn makelaar gesteld afgelopen vrijdag (2/dec).
Tot nog toe geen nieuws meer daarover ontvangen.
Ik ben met het pensioensparen gestart in 2007.
Dus wat zouden die kleine lettertjes dan juist beteken voor mij?
Verder heb ik nog iets dieper zitten zoeken en wat blijkt, ik heb nog een fout gevonden.
2007 klopt bij mij 2,5% + 1,5%
2008 klopt bij mij 2,5% + 0,0%
2009 klopt niet, ik heb 2,5% + 0,5% en hier staat vermeld 3,5% (2,5% + 1%)
2010 klopt niet, ik heb 2,5% + 0% en hier staa vermeld 3,4% (2,5% + 0,9%)
klopt inderdaad wat je neerschrijft maar toch stel ik me enkele vragen.
Waarom wist mijn makelaar dat dan niet als ik het hem vroeg?
Oké, hij kan daarover lezen...
Maar hij heeft AG gecontacteerd en zij wisten het ook niet direct te vertellen...
Letwel, ik heb de vraag aan mijn makelaar gesteld afgelopen vrijdag (2/dec).
Tot nog toe geen nieuws meer daarover ontvangen.
Ik ben met het pensioensparen gestart in 2007.
Dus wat zouden die kleine lettertjes dan juist beteken voor mij?
Verder heb ik nog iets dieper zitten zoeken en wat blijkt, ik heb nog een fout gevonden.
2007 klopt bij mij 2,5% + 1,5%
2008 klopt bij mij 2,5% + 0,0%
2009 klopt niet, ik heb 2,5% + 0,5% en hier staat vermeld 3,5% (2,5% + 1%)
2010 klopt niet, ik heb 2,5% + 0% en hier staa vermeld 3,4% (2,5% + 0,9%)
Bij 2009 staan dezelfde (***) die er op wijzen dat je dan blijkbaar geen recht hebt op winstdeelname.
Over de kwaliteiten van je makelaar kan ik natuurlijk geen oordeel vellen, maar wie kan lezen kan dit inderdaad zelf uit de infofiche halen.
Over de kwaliteiten van je makelaar kan ik natuurlijk geen oordeel vellen, maar wie kan lezen kan dit inderdaad zelf uit de infofiche halen.
Vandaag eindelijk antwoord gekregen.
Het is dus inderdaad zo, zoals hierboven al beschreven is door Koala.
Verder heb ik mijn makelaar de vraag gesteld als het enigzins mogelijk zou zijn om het om te zetten naar die nieuwe fondsen/contracten.
Indien moest blijken dat er in 2011 ook een groot verschil heerst.
Met 2009 & 2010 opgeteld hebk toch wel 1,4% winstdeelname 'gemist'...
Of wat zijn jullie reactie's/meningen?
Het is dus inderdaad zo, zoals hierboven al beschreven is door Koala.
Verder heb ik mijn makelaar de vraag gesteld als het enigzins mogelijk zou zijn om het om te zetten naar die nieuwe fondsen/contracten.
Indien moest blijken dat er in 2011 ook een groot verschil heerst.
Met 2009 & 2010 opgeteld hebk toch wel 1,4% winstdeelname 'gemist'...
Of wat zijn jullie reactie's/meningen?
Wees blij dat je die info gevonden hebt, ik heb ook geen winstdeelname gekregen bij ERGO maar hier zijn er geen kleine lettertjes om te lezen. Nergens kan lezen hoe "de pot" wordt verdeeld (als er al een pot is); dus kunnen ze foefelen tot en met.
Langs de telefoon weet men van niets, de adviseur weet van niks....
Amateurs.
Langs de telefoon weet men van niets, de adviseur weet van niks....
Amateurs.
We hebben contact genomen met AG Insurance om meer duidelijkheid te krijgen over de rendementen.
Op basis hiervan hebben we onze geafficheerde rendementen aangepast & verduidelijkt.
Groeten,
Kristof
Webmaster
Op basis hiervan hebben we onze geafficheerde rendementen aangepast & verduidelijkt.
Groeten,
Kristof
Webmaster
Ik heb jarenlang bij een grote verzekeringsmaatschappij gewerkt. De verdeling van de winstdeelname heb ik altijd ervaren als één van de grootste bedrijfsgeheimen van een verzekeringsmaatschappij. Het gaat niet alleen over het percentage maar dikwijls ook over het bedrag waarop dat percentage wordt berekend.
Ook een goeie kok zal nooit zijn keukengeheimen prijs geven, tot spijt van wie het benijdt...
Ook een goeie kok zal nooit zijn keukengeheimen prijs geven, tot spijt van wie het benijdt...