Ageas
TIP
Re: Ageas
Al bij al niets verontrustends.
Een deal tussen de VS en China zou ook hier goed doen.
Een deal tussen de VS en China zou ook hier goed doen.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Q1 zullen er ook weer meerwaarden zijn door de Chinese beurs. Dat slingert ook maar alle kanten op.
Pay out ratio gaat wel omhoog voor het dividend, dus de CAGR van 12% lijkt me verleden tijd voor de dividendgroei. Zal eerder met €0,1 omhoog gaan elk jaar nu.
Pay out ratio gaat wel omhoog voor het dividend, dus de CAGR van 12% lijkt me verleden tijd voor de dividendgroei. Zal eerder met €0,1 omhoog gaan elk jaar nu.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Kan ik wel mee leven.
Mooi dividend, goede leiding, goed gepositioneerd in opkomende markten. Houbik nog wel even bij
Mooi dividend, goede leiding, goed gepositioneerd in opkomende markten. Houbik nog wel even bij
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Hoger dividend en inkoop eigen aandelen, indien er geen overname komt, goed nieuws toch?
Stevig bijhouden zou ik denken.
Stevig bijhouden zou ik denken.
Jup draait daar lekker.
Wat betreft overgenomen worden, dit is natuurlijk moeilijk te voorzien. Het afronden van het fortis verleden en wat andere rechtzaken maakt ageas wel een aantrekelijkere prooi.
Van zijn kant uit lijkt ageas ook klaar voor overnames, onlangs werd nog een portugese speler genoemd.
Wat betreft overgenomen worden, dit is natuurlijk moeilijk te voorzien. Het afronden van het fortis verleden en wat andere rechtzaken maakt ageas wel een aantrekelijkere prooi.
Van zijn kant uit lijkt ageas ook klaar voor overnames, onlangs werd nog een portugese speler genoemd.
Ja, dit is wat ik bedoelde indien ze een overname doen zal er geen ruimte meer zijn of althans minder ruimte zijn voor het inkopen van eigen aandelen.Van zijn kant uit lijkt ageas ook klaar voor overnames, onlangs werd nog een portugese speler genoemd.
Dividendverhoging komt er hoe dan ook.
Mogelijk, geen idee in welke grootorde we de overnames moeten zien en welke reserve er is. Eens na te kijken
Indien men een overname doet die op langere termijn goed bijdraagt kan ik wel leven met wzt minder inkoop. Hou deze voor de lange termijn bij en heb de indruk dat men bij ageas ook op lange termijn durft denken.
Indien men een overname doet die op langere termijn goed bijdraagt kan ik wel leven met wzt minder inkoop. Hou deze voor de lange termijn bij en heb de indruk dat men bij ageas ook op lange termijn durft denken.
Dat wordt ook expliciet zo vooropgesteld: jaarlijks inkoopprogramma van minstens 150M tenzij M&A.
Het dividend komt daarentegen puur uit de verzekeringsresultaten, dus staat los van acquisities.
Het dividend komt daarentegen puur uit de verzekeringsresultaten, dus staat los van acquisities.
Sinds 2014 in port gehad maar gisteren zijn ze volledig de deur uit gevlogen.
CAGR 14,77 %
CAGR 14,77 %
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Koers Ageas piekt
Hallo,
Ik heb wat Ageas aandelen sinds mijn Fortis-avontuur. Staat dan wel op 'rendement -50%' maar met de huidige koers van 48,50 euro is dat wel de hoogste koers sinds de ramp van 2008.
Weet iemand of er iets speciaals gaande is wat de koers nu doet stijgen?
Ik heb wat Ageas aandelen sinds mijn Fortis-avontuur. Staat dan wel op 'rendement -50%' maar met de huidige koers van 48,50 euro is dat wel de hoogste koers sinds de ramp van 2008.
Weet iemand of er iets speciaals gaande is wat de koers nu doet stijgen?