Ageas
TIP
Re: Ageas
- Groeipoot in aziewes808 schreef: ↑15 mei 2020, 11:10 Kan iemand me eens toelichten wat er zo aantrekkelijk is aan verzekeringsbedrijven om voor lange termijn in te stappen?
Miscchien heb ik teveel met mijn hoofd in the "economic moat" artikelen gezeten.
Ik zie niet hoe verzekeringen zich kunnen onderscheiden van de concurrentie anders dan prijs.
Met andere woorden een "race to the bottom"
Heb 10+ jaar brandverzekering bij AXA gehad nu bleek Ethias goedkoper te zijn 100+ euro verschil zelfde voorwaarden.
Verzekeringen hebben geen "merkgetrouwheid" onder consumenten. De laagste prijs gaat 90% met de klanten lopen.
Nu mag Ageas wel een titaan zijn in klein België op internationaal vlak is het een dwerg.
Ik stel mij diezelfde vraag bij banken maar das Off topic.
- Riante kaspositie (overnames / stootkussen)
- Inkoopprogramma’s
- 6 jaar fors stijgend dividend
- fors afgestrafte koers
That’s it for me
@BRT
- Groeipoot in azie
Leuk maar nogmaals waar is het "competitive advantage"?
Als er morgen een internationale gigant een prijzenoorlog begint om ageas uit Azië weg te jagen is de oorlog al verloren voor het begint.
stootkussen OK, kwaliteit overnames zullen de aandacht trekken van wederom de giganten. Wie gaat het meest bieden? Weeral een oorlog verloren voor het begint.
- Inkoopprogramma’s
Zoals er zovelen doen.
Afhankelijk van onstabiele inkomsten.
- fors afgestrafte koers
Akkoord
Nogmaals ik zie hier mensen wat Ageas kopen voor lange termijn 5-10-15 jaar en ik durf dit niet.
- Groeipoot in azie
Leuk maar nogmaals waar is het "competitive advantage"?
Als er morgen een internationale gigant een prijzenoorlog begint om ageas uit Azië weg te jagen is de oorlog al verloren voor het begint.
stootkussen OK, kwaliteit overnames zullen de aandacht trekken van wederom de giganten. Wie gaat het meest bieden? Weeral een oorlog verloren voor het begint.
- Inkoopprogramma’s
Zoals er zovelen doen.
Afhankelijk van onstabiele inkomsten.
- fors afgestrafte koers
Akkoord
Nogmaals ik zie hier mensen wat Ageas kopen voor lange termijn 5-10-15 jaar en ik durf dit niet.
Koers is juist onder 30 euro gezakt. Mooie prijs om te kopen.
Wou dat ik ook had gedaan toen ik aan 33 euro kocht
Wou dat ik ook had gedaan toen ik aan 33 euro kocht
Ik vermoed dat er hier enkele gelukkige spaargidsers zitten met de recente stijging 
Heb er vandaag 168 verkocht.
Ik heb het gevoel alsof ik op een kermismolen zit 
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
zeer goede cijfers en toch een interim dividend, Jipi!
wel (voorlopig) geen aankoop van eigen aandelen
the only way is UP!
wel (voorlopig) geen aankoop van eigen aandelen
the only way is UP!
Inkoopprogramma on hold, maar de koers krijgt genoeg stuwing door goede cijfers!
Ageas is een aandeel waar je op geregelde tijden wat lager kan van bijkopen met een meer dan goed dividend.
Ageas is een aandeel waar je op geregelde tijden wat lager kan van bijkopen met een meer dan goed dividend.
Ageas wijst Belgisch overnamebod af
de tijd:
Verzekeraar Ageas bevestigt in een persbericht dat een groep Belgische investeerders een voorwaardelijk overnamebod heeft gedaan. Dat werd afgewezen omdat het als onrealistisch werd beschouwd.
Uitgerekend op de dag dat Ageas de laatste belangrijke Fortis-pagina kon omdraaien, meldde het financiële persagentschap Bloomberg vrijdag dat een groep Belgische investeerders enkele weken geleden geprobeerd hebben de verzekeraar in te lijven.
https://www.tijd.be/ondernemen/financie ... 49544.html
de tijd:
Verzekeraar Ageas bevestigt in een persbericht dat een groep Belgische investeerders een voorwaardelijk overnamebod heeft gedaan. Dat werd afgewezen omdat het als onrealistisch werd beschouwd.
Uitgerekend op de dag dat Ageas de laatste belangrijke Fortis-pagina kon omdraaien, meldde het financiële persagentschap Bloomberg vrijdag dat een groep Belgische investeerders enkele weken geleden geprobeerd hebben de verzekeraar in te lijven.
https://www.tijd.be/ondernemen/financie ... 49544.html
Het viel mij vandaag op dat de koers van Ageas op zijn 1Y top staat!
Woensdag cijfers, gaan die goed zijn?
Veel dividend?
Woensdag cijfers, gaan die goed zijn?
Veel dividend?
Maar in tegenstelling tot niet-leven zal dat tijdelijk effect de komende jaren gecompenseerd worden.