Ageas
TIP
Re: Ageas
Piper schreef:De koers van Ageas blijft voor mij toch voorlopig een ontgoocheling.
Sinds de zomer van 2013 nog weinig stijging gezien.
Maar ik heb meer dan voldoende geduld.
We hebben toch niet zo veel geduld moeten hebben
Als jobrapport wat meezitten kunnen we zelfs door de 33 denk ik.
Als je zoals ik terug in Ageas ingestapt bent, kort voor de kv, dan is het toch wel erg snel gegaan. Vandaag terug voor 1/3de uitgestapt, winstneming heet zoiets. Buy and hold werkt soms wel beter, maar wat cash om van mini-crashes (type EVS) te profiteren is ook niet slecht. Vandaar, een derde weg, de rest wordt later terug bekeken. Ik geloof niet zo in een grafieklijn die schuin naar boven recht doorloopt. Af en toe zal er nog wel eens een €tje afgaan denk ik.
Klopt, maar wanneer? Kan je de markt timen?
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Ik verwacht volgende week nieuws ivm bod op die Italiaanse verzekeraar.
Ik blijf dus zeker nog zitten. Maar natuurlijk nooit slecht om eens een keer winst (of verlies als nodig) te nemen.
Ik blijf dus zeker nog zitten. Maar natuurlijk nooit slecht om eens een keer winst (of verlies als nodig) te nemen.
Helaas niet. Maar dat is beleggen. Kopen kan iedereen, is ook gemakkelijk. 't Is het verkopen waar het meestal misloopt, en waar je later van denkt: te vroeg, of te laat. In 't algemeen zie ik het nu zo: verkopen als dat gemakkelijk gaat, dat is dus bij stijgende koersen. Een dikke maand, netto, incl. kv >11%. En 2/3de heb ik nog. Begin december wilde niemand ze, en nu loopt men er storm voor. Nochtans is er op die maand zo goed als niets veranderd. Behalve het beurssentiment.jens_dev schreef:Klopt, maar wanneer? Kan je de markt timen?
Hebben is hebben, en krijgen is de kunst, zeggen ze in Antwerpen.
Vele hebben begin december geprofiteerd om (bij) te kopen, hier en op andere fora. Het is inderdaad snel gegaan.
http://12alle12.it/unipolsai-le-cession ... rta-ageas/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb het artikel eens door google translate gehaald.
Het belangrijkste is dat er op 15 januari een vergadering is van de raad van bestuur en dan zal er waarschijnlijk. bekend geraken of ze het bod al dan niet aanvaarden. Logischerwijs probeert Ageas de mogelijke overname zo goedkoop mogelijk te doen omdat UnipolSai t verplicht is zijn marktaandeel in niet-leven af te bouwen tot 30%. En deze afbouw moest eigenlijk al gebeurd zijn tegen december 2013. Indien ze dit niet doen kan dit leiden tot een boete tussen 1 en 10% van de omzet.
De 15de zal dus genoteerd staan in mijn agenda:)
Ik heb het artikel eens door google translate gehaald.
Het belangrijkste is dat er op 15 januari een vergadering is van de raad van bestuur en dan zal er waarschijnlijk. bekend geraken of ze het bod al dan niet aanvaarden. Logischerwijs probeert Ageas de mogelijke overname zo goedkoop mogelijk te doen omdat UnipolSai t verplicht is zijn marktaandeel in niet-leven af te bouwen tot 30%. En deze afbouw moest eigenlijk al gebeurd zijn tegen december 2013. Indien ze dit niet doen kan dit leiden tot een boete tussen 1 en 10% van de omzet.
De 15de zal dus genoteerd staan in mijn agenda:)
Geen copyright voor die post Geblin? 
Merci voor de info Geblin!
Goed nieuws voor Ageas aandeelhouders?
... Almaci maakte gisteren melding van een nieuwe brief van het Brusselse parket in dat dossier, gericht aan een gedupeerde Fortis-aandeelhouder. Daarin schrijft het parket, zoals al eerder gebeurde, dat het 'een strategische keuze' was om het aantal vervolgde partijen te beperken, om de strafzaak 'zo veel mogelijk te kunnen verlichten'. Met name de deep pockets Ageas en BNP Paribas Fortis, die de gedupeerden zouden kunnen vergoeden, worden niet vervolgd...
De Tijd, zaterdag 11 januari 2014, blz 17 ofwel http://www.tijd.be/nieuws/archief/Almac ... ight=ageas" onclick="window.open(this.href);return false;
... Almaci maakte gisteren melding van een nieuwe brief van het Brusselse parket in dat dossier, gericht aan een gedupeerde Fortis-aandeelhouder. Daarin schrijft het parket, zoals al eerder gebeurde, dat het 'een strategische keuze' was om het aantal vervolgde partijen te beperken, om de strafzaak 'zo veel mogelijk te kunnen verlichten'. Met name de deep pockets Ageas en BNP Paribas Fortis, die de gedupeerden zouden kunnen vergoeden, worden niet vervolgd...
De Tijd, zaterdag 11 januari 2014, blz 17 ofwel http://www.tijd.be/nieuws/archief/Almac ... ight=ageas" onclick="window.open(this.href);return false;
Je moet een onderscheid maken tussen de strafzaak en de burgerlijke. De burgerlijke gaat over schadevergoedingen.Belca2 schreef:Goed nieuws voor Ageas aandeelhouders?
Juist, maar had het parket anders beslist dan zou ik mij meer ongemakkelijk gevoeld hebben.Fientje schreef:Je moet een onderscheid maken tussen de strafzaak en de burgerlijke. De burgerlijke gaat over schadevergoedingen.
Als je dat (een beetje) cynisch bekijkt: Bois Sauvage kocht de strafzaak van een van zijn bestuurders af en steeg daarna nogal wat.... Een gemiste kans voor Ageas?Belca2 schreef:Juist, maar had het parket anders beslist dan zou ik mij meer ongemakkelijk gevoeld hebben.Fientje schreef:Je moet een onderscheid maken tussen de strafzaak en de burgerlijke. De burgerlijke gaat over schadevergoedingen.
Als het over Belgisch gerecht gaat kan je er sowieso geen touw aan vastknopen.
Ageas: JP Morgan raises price target to 40.61 euros from 37.84 euros; rating overweight
Ageas AGES.BR : Citigroup raises target price to 33 euros from 30.9 euros
Ageas AGES.BR : Citigroup raises target price to 33 euros from 30.9 euros
Ben benieuwd of we vandaag iets te horen gaan krijgen.
Koers zit nu in een range tussen 32.5 en 32.7 de voorbije twee dagen
Koers zit nu in een range tussen 32.5 en 32.7 de voorbije twee dagen