Ageas
TIP
Re: Ageas
Ageas heeft vorige week van de koerszwakte gebruikt gemaakt om meer dan 4 maal zoveel eigen aandelen in te kopen als gebruikelijk.
Normaal koopt Ageas 50000 eigen aandelen in per week. Vorige week kochten zij > 240000 eigen aandelen in.
Normaal koopt Ageas 50000 eigen aandelen in per week. Vorige week kochten zij > 240000 eigen aandelen in.
Monrose, up and down horen nu eenmaal bij de beurzen.
Ageas is een stevige waarde en een absolute basiswaarde in elke portefeuille.
Straks (in mei) volgt het dividend van 3,40% netto!
Ageas is een stevige waarde en een absolute basiswaarde in elke portefeuille.
Straks (in mei) volgt het dividend van 3,40% netto!
Denken jullie dat ageas er 'bovenop' zal komen?
Ik heb ageas aangekocht aan 32.58 €
dus -4.65%
Komt dit nog in orde denken jullie?
Groetjes !
Ik heb ageas aangekocht aan 32.58 €
dus -4.65%
Komt dit nog in orde denken jullie?
Groetjes !
Phineke, ik sta met Ageas (als historische aandeelhouder van Fortis) op een verlies van 38 % !!!!
We zullen wel nog heel wat geduld moeten hebben, maar ik heb alle vertrouwen in Ageas !
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140426_036" onclick="window.open(this.href);return false;
We zullen wel nog heel wat geduld moeten hebben, maar ik heb alle vertrouwen in Ageas !
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140426_036" onclick="window.open(this.href);return false;
Het blijft een beetje 'vreemd', dat terugvallen van Ageas. Stevig dividendrendement (daarvoor houd ik ze aan), goede balans, hopen cash (slechts een klein deeltje wordt gebruikt voor het inkoopprogramma). En toch...
Persoonlijk ben ik niet zo gelukkig met dat inkoopprogramma. Dat werkt koersondersteunend, of zou moeten, maar een hele klasse 'traders' blijft nu weg van Ageas wegens onvoldoende koersbeweging. Die traders, als groep, zouden normaliter ook een heel pak aandelen aanhouden, en dat is op het einde van de dag ook koersondersteunend - wel volatieler. Ik denk dat met die traders hogere pieken zouden bereikt worden, waar ook kleine beleggers van zouden kunnen profiteren.
Komt het goed? Ik denk het wel, maar veel trager dan ik verwachtte.
Persoonlijk ben ik niet zo gelukkig met dat inkoopprogramma. Dat werkt koersondersteunend, of zou moeten, maar een hele klasse 'traders' blijft nu weg van Ageas wegens onvoldoende koersbeweging. Die traders, als groep, zouden normaliter ook een heel pak aandelen aanhouden, en dat is op het einde van de dag ook koersondersteunend - wel volatieler. Ik denk dat met die traders hogere pieken zouden bereikt worden, waar ook kleine beleggers van zouden kunnen profiteren.
Komt het goed? Ik denk het wel, maar veel trager dan ik verwachtte.
Ik deel de mening van onze Pierre grotendeels; ik heb nl. 3 van zijn 5 favorieten in portefeuille: EVS, Ageas en Sofina...evita schreef:Phineke, ik sta met Ageas (als historische aandeelhouder van Fortis) op een verlies van 38 % !!!!
Hopen cash die niets of zeer weinig opbrengen. Ze moeten die cash op een andere manier aan het werk zetten en dan heb ik het niet over uitkeringen aan de aandeelhouders.
't is inderdaad ironisch, maar het zijn goede tijden voor bedrijven die nuttig schulden maken nu.jens_dev schreef:Hopen cash die niets of zeer weinig opbrengen. Ze moeten die cash op een andere manier aan het werk zetten en dan heb ik het niet over uitkeringen aan de aandeelhouders.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
De Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders van Ageas heeft vandaag haar goedkeuring gehecht aan de vernietiging van 2.489.921 aandelen (resultaat van de inkoop van aandelen tussen 12 augustus 2013 en 31 december 2013). Met ingang van vandaag is het totale aantal uitstaande aandelen gedaald tot 230.996.192. Dit aantal (de noemer) zal gehanteerd worden in de berekeningen van aandelenbelangen in procenten.
bron: http://hugin.info/134212/R/1781765/609713.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
bron: http://hugin.info/134212/R/1781765/609713.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex-dividend, bruto 1.40 netto 1.05, uitbetaling 13 mei. Koers valt terug tot net boven de 30.
Lijkt erop dat de financials (zie ook Kbc) uit de gratie zijn, na de stevige remonte van 2013. Blijft wel een stevige uitbetaler, en heeft een goede onderliggende waarde (38€?). Of dat voldoende is voor u en ik moet iedereen zelf beslissen. Zelf houd ik meer van groeibedrijven. Ageas houd ik (voorlopig) omwille van het hoge uitbetalingsritme. Als dat zou veranderen komen ze wel op mijn verkooplijstje.
Nog eens over dat inkoopprogramma, waar ik dus niet blij mee ben. Toen ageas daaraan begon stegen de financials nog stevig. Dus aandelen ingekocht aan 24 bvb., nu 30, goed ingekocht. Maar sinds een half jaar koopt ageas aandelen op de beurs >30€, koers nu 30 (even abstractie gemaakt van de niet uit te keren kv en dividend), dus waar is de ECHTE winst voor de aandeelhouder dan? Nada, nougabollen. Winst te verdelen over minder aandelen, oké, maar op die geïnvesteerde bedragen wordt geen enkele winst gemaakt (slechts het verschil tussen te ontvangen rente en het dividend van Ageas). Imo de grootste reden waarom ze niet stijgen.
Lijkt erop dat de financials (zie ook Kbc) uit de gratie zijn, na de stevige remonte van 2013. Blijft wel een stevige uitbetaler, en heeft een goede onderliggende waarde (38€?). Of dat voldoende is voor u en ik moet iedereen zelf beslissen. Zelf houd ik meer van groeibedrijven. Ageas houd ik (voorlopig) omwille van het hoge uitbetalingsritme. Als dat zou veranderen komen ze wel op mijn verkooplijstje.
Nog eens over dat inkoopprogramma, waar ik dus niet blij mee ben. Toen ageas daaraan begon stegen de financials nog stevig. Dus aandelen ingekocht aan 24 bvb., nu 30, goed ingekocht. Maar sinds een half jaar koopt ageas aandelen op de beurs >30€, koers nu 30 (even abstractie gemaakt van de niet uit te keren kv en dividend), dus waar is de ECHTE winst voor de aandeelhouder dan? Nada, nougabollen. Winst te verdelen over minder aandelen, oké, maar op die geïnvesteerde bedragen wordt geen enkele winst gemaakt (slechts het verschil tussen te ontvangen rente en het dividend van Ageas). Imo de grootste reden waarom ze niet stijgen.
Ageas heeft wel stevig de wind in de zeilen. En om dat te illustreren herhaalt Mattias De Wit van KBC securities zijn koopadvies met een koersdoel van €42. (zie De Tijd woensdag 30 april, blz 27). Hij wijst ook op de goede zaken die Ageas in Azië doet. Daar zit dan ook het grootste marktpotentieel. Kijk hier wat Bloomberg hierover te vertellen heeft: http://www.themalaysianinsider.com/busi ... .2-million" onclick="window.open(this.href);return false;
Als Ageas aandelen blijft inkopen aan 30€ dan moet het zijn dat ze op dit ogenblik geen betere opportuniteiten zien. Wel graag een overname maar niet tegen om het even welke prijs is het Leitmotif. En daar kan ik mee leven (en genieten van het dividend)
Als Ageas aandelen blijft inkopen aan 30€ dan moet het zijn dat ze op dit ogenblik geen betere opportuniteiten zien. Wel graag een overname maar niet tegen om het even welke prijs is het Leitmotif. En daar kan ik mee leven (en genieten van het dividend)
Heb toch een verkoopsorder ingegeven aan hoge koers, na die euro en het dividend, heb ik er toch al iets aan verdiend.
Als ik het kwijt raak aan dat opportunistisch bod ben ik alvast content.
Mocht er nog schot inkomen kan ik nog altijd cancellen.
Als ik het kwijt raak aan dat opportunistisch bod ben ik alvast content.
Mocht er nog schot inkomen kan ik nog altijd cancellen.
Ik zie niet in waarom je Ageas zou willen verkopen. Ageas zal ook in de toekomst gul zijn voor haar aandeelhouders. Wat zou je trouwens met de vrijgekomen cash doen?
Dat is altijd de vraag: what is next.
Misschien moet ik nog wat leren geduldig te zijn.
Aan de andere kant een vlakke koers met enkele dividend, is ook niet dat!
Ageas is mijn grootste positie. Dus hou ik het goed in de gaten.
Misschien moet ik nog wat leren geduldig te zijn.
Aan de andere kant een vlakke koers met enkele dividend, is ook niet dat!
Ageas is mijn grootste positie. Dus hou ik het goed in de gaten.