Ageas
TIP
Re: Ageas
De laatste weken gaat het goed vooruit met de inkoop van eigen aandelen bij Ageas.
De vorige twee weken respectievelijk 141 000 en 208 000 aandelen ingekocht.
De vorige twee weken respectievelijk 141 000 en 208 000 aandelen ingekocht.
Ablynx, Ageas, ArcelorMittal, CFE, Euronav, Exmar, IBA, KBC Ancora, Montea, RealDolmen, Sanofi, Sofina, Ter Beke, Tessenderlo, Texaf
Als ze de aandelen vernietigen gaan we flink stijgen denk ik. Koersdoel ligt op €38.
Petercam verwacht de aankondiging van een nieuw inkoopprogramma bij de bekendmaking van q2 resultaten (6 aug)Kevva schreef:Als ze de aandelen vernietigen gaan we flink stijgen denk ik. Koersdoel ligt op €38.
Verwacht ook een dividend verhoging met 0.10€ pa (bruto rendement ~5%)
Koersdoel idd 38€
De Tijd woensdag 28 mei blz 27
Zit er zelf nog maar heel beperkt in, ga wss iets anders verkopen om positie in Ageas uit te breiden.
Interessant aandeeltje voor wie iets meer rendement wil dan een spaarrekening. 30% winst op 1 jaar tijd is utopisch maar 5% is mogelijk.
Kevva, daar moet je ook nog het dividend bijtellen.
Dus het zal zeker ietsje meer worden dan een gewoon spaarboekje... mag zelfs een e-spaarboekje zijn
Dus het zal zeker ietsje meer worden dan een gewoon spaarboekje... mag zelfs een e-spaarboekje zijn
Ik ben van plan om mijn posititie in ageas ook nog op te drijven
. Een solide bedrijf dat goedkoop noteert.
Mvg,
Geblin
Mvg,
Geblin
Matthias De Wit van KBC securities plaatst het koersdoel zelfs op €42, niettegenstaande hij vragen heeft bij de prijs die Ageas betaald heeft voor de Portugese overname: er wordt 2 x de boekwaarde van het bedrijf op tafel gelegd.
Maar toch een interessante diversificatie naar niet-leven activiteiten
Aanbeveling blijft kopen en aandeel blijft in de Bolero Top Pick Selectie
Maar toch een interessante diversificatie naar niet-leven activiteiten
Aanbeveling blijft kopen en aandeel blijft in de Bolero Top Pick Selectie
Momenteel koopt Ageas nog steeds eigen aandelen in, wat met de koers als ze er mee stoppen ?
Dan worden de aangekochte aandelen vernietigd en stijgt de koers per aandeel.AMA schreef:Momenteel koopt Ageas nog steeds eigen aandelen in, wat met de koers als ze er mee stoppen ?
Maar daarna is het koffie dik kijken, ik heb eerder de indruk dat na de vernietiging gigantisch veel mensen gaan verkopen.
Waarom zou je verkopen met zo'n dividendenrendement? Wat is het alternatief?Kevva schreef:... ik heb eerder de indruk dat na de vernietiging gigantisch veel mensen gaan verkopen.
Het zou idd kunnen dat er op dat ogenblik een psychologische shock is bij kleine en angstige beleggers. Een ideaal instap moment.
Winst per aandeel stijgt wanneer ze vernietigd worden.Kevva schreef:Dan worden de aangekochte aandelen vernietigd en stijgt de koers per aandeel.AMA schreef:Momenteel koopt Ageas nog steeds eigen aandelen in, wat met de koers als ze er mee stoppen ?
Maar daarna is het koffie dik kijken, ik heb eerder de indruk dat na de vernietiging gigantisch veel mensen gaan verkopen.
Dat ze vernietigd worden, is geen nieuws.
Zeker mogelijk dat Ageas binnenkort, bij gebrek aan andere opportuniteiten, een nieuw inkoopprogramma aankondigt.
Aandelen vernietigen, meerwaarde, correct, maar ze kopen bijna alle verhandelde aandelen zelf op, als dat stopt ? is de meerwaarde door vernietiging dan niet snel verdwenen.
Ik heb zelfs een redelijk sterk vermoeden dat er een nieuw inkoopprogramma zal volgen. Jozef De Mey zei op de aandeelhoudersvergadering zei dat ze al meerdere programma's hebben gehad en dat de aandeelhouders dus weten wat te verwachten.