Ageas
TIP
Re: Ageas
De enige echte winnaars aan het hele Fortis-Ageas gevecht zijn de advocaten. Hoe langer de procedure aansleept, hoe meer geld ze zullen vangen (ook al verliezen ze uiteindelijk de veldslag). Persoonlijk ga ik mij niet moe maken voor een paar eurocenten die er te verdienen vallen in the best case scenario.... we zullen zien wat het wordt, maar ik verwacht er niet veel van.
Vandaag in de fact sheet van Value Square Fund Equity World (een op en top Belgische fonds):
Bij Ageas was er ook nieuws. De Belgische verzekeraar moet volgens een Nederlandse rechtbank opdraaien voor foute en misleidende informatie in de periode van 29/9/2008 tot 1/10/2008. In die periode heette Ageas ‘Fortis’ en had het ook nog bankactiviteiten. Deze werden voor een peulschil verkocht aan de Nederlandse staat en aan BNP Paribas. We waren verbaasd dat een Nederlandse rechtbank van eerste aanleg Fortis in 2011 niet verantwoordelijk achtte en een rechtbank in beroep Fortis nu wel verantwoordelijk acht. Door de uitgebreide media-aandacht daalde het aandeel fors. Schattingen over mogelijke schadeclaims lopen op tot 2,5 miljard euro. Dit lijkt ons sterk overdreven. Iedereen die schade heeft geleden, zal moeten bewijzen hoe groot die is, wat geen sinecure zal zijn. Ageas kondigde aan in cassatie te gaan tegen het arrest. Een nieuw proces zal allicht opnieuw meerdere jaren duren. Zopas kondigde Ageas goede resultaten aan en een nieuw inkoopprogramma eigen aandelen ter waarde van 250 miljoen euro. De positie in Ageas werd afgelopen maand verder opgevoerd.
Vandaag in de fact sheet van Value Square Fund Equity World (een op en top Belgische fonds):
Bij Ageas was er ook nieuws. De Belgische verzekeraar moet volgens een Nederlandse rechtbank opdraaien voor foute en misleidende informatie in de periode van 29/9/2008 tot 1/10/2008. In die periode heette Ageas ‘Fortis’ en had het ook nog bankactiviteiten. Deze werden voor een peulschil verkocht aan de Nederlandse staat en aan BNP Paribas. We waren verbaasd dat een Nederlandse rechtbank van eerste aanleg Fortis in 2011 niet verantwoordelijk achtte en een rechtbank in beroep Fortis nu wel verantwoordelijk acht. Door de uitgebreide media-aandacht daalde het aandeel fors. Schattingen over mogelijke schadeclaims lopen op tot 2,5 miljard euro. Dit lijkt ons sterk overdreven. Iedereen die schade heeft geleden, zal moeten bewijzen hoe groot die is, wat geen sinecure zal zijn. Ageas kondigde aan in cassatie te gaan tegen het arrest. Een nieuw proces zal allicht opnieuw meerdere jaren duren. Zopas kondigde Ageas goede resultaten aan en een nieuw inkoopprogramma eigen aandelen ter waarde van 250 miljoen euro. De positie in Ageas werd afgelopen maand verder opgevoerd.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Beste Alverman, mijn bijdrage aan de advocaten was een zeer kleine som (x €), jaren geleden - 2009 - en ik heb verder 0,00 € kosten aangerekend gekregen. Bij winst geef ik (graag) 10% af. Punt uit. Die zeer kleine som geef ik ook als cadeau aan kind, kleinkind of aanhoudster, bedoelde huishoudster.
Als de advocaten er bij mij rijk op moeten worden, zal het toch zijn dat ze hun slag thuis hebben gehaald. Dus dat ze gewerkt hebben en gewonnen, want verloren is no money! Dus voor u dergelijke taal uit, licht u goed in aub.
Als de advocaten er bij mij rijk op moeten worden, zal het toch zijn dat ze hun slag thuis hebben gehaald. Dus dat ze gewerkt hebben en gewonnen, want verloren is no money! Dus voor u dergelijke taal uit, licht u goed in aub.
Misschien voor uw advocaat correct, maar het overgrote deel van de advocaten vragen wel een bijdrage in het Fortis dossier. Heb onlangs nog een overzicht gezien bij welke advocaat je kan aansluiten voor het beslechten van het Fortis dossier en geloof me bij de meeste was betalen. Daar bovenop komt nog een 'winstpremie' bij overwinning. Lijkt wel voetbal
...
Het advies hieronder van De Belegger, ik vind het goed en mooi omschreven
. Ik denk dat sommige meedoen vanuit de optiek 'ge weet maar nooit'... tja...
We beklemtonen nogmaals dat deze claims slechts een kleine gedeelte van uw geleden verlies zal goedmaken en tegelijk nog een lange juridische weg hebben af te leggen. Verwacht van al deze procedures hoe dan ook geen wonderen. Vooral diegene wie transacties heeft gedaan in die periode kan mogelijk aanspraak maken. Het is nog lang niet zeker dat de 'goede huisvader' die tot vandaag zijn aandelen in bezit heeft zal meeprofiteren van de claim. Als u participeert zal u wel moeten meebetalen. U zal zelf moeten uitmaken of u er de kost voor over hebt.
We beklemtonen nogmaals dat deze claims slechts een kleine gedeelte van uw geleden verlies zal goedmaken en tegelijk nog een lange juridische weg hebben af te leggen. Verwacht van al deze procedures hoe dan ook geen wonderen. Vooral diegene wie transacties heeft gedaan in die periode kan mogelijk aanspraak maken. Het is nog lang niet zeker dat de 'goede huisvader' die tot vandaag zijn aandelen in bezit heeft zal meeprofiteren van de claim. Als u participeert zal u wel moeten meebetalen. U zal zelf moeten uitmaken of u er de kost voor over hebt.
Ik weet ook dat de advocaten te veel verdienen, de dokters, de architecten, de bankiers, de ambtenaren, enz... .
Wel bij onze advocatengroep moest je een éénmalige bijdrage betalen in functie van het aantal. Dat was een zeer, zeer kleine bijdrage en dus democratisch, want in functie van het aantal. Verder is er al lang overeengekomen dat ze werken voor 10% ... indien we winnen, anders 0,00! Wel, ik kan daar absoluut mee akkoord gaan. (Mijn loodgieter vraagt stukken meer)
De Belegger, oh ja die weten alles toch zo goed ... achteraf. Maar ze weten blijkbaar niet dat grote advocatengroepen - niet De Gier - al jaren bezig zijn en wij ook al jaren op de hoogte worden gehouden door die mensen. Tja... het is nu al lang niet meer aan de orde voor mij, meedoen of niet. Ik heb die beslissing genomen in 2009.
Wel bij onze advocatengroep moest je een éénmalige bijdrage betalen in functie van het aantal. Dat was een zeer, zeer kleine bijdrage en dus democratisch, want in functie van het aantal. Verder is er al lang overeengekomen dat ze werken voor 10% ... indien we winnen, anders 0,00! Wel, ik kan daar absoluut mee akkoord gaan. (Mijn loodgieter vraagt stukken meer)
De Belegger, oh ja die weten alles toch zo goed ... achteraf. Maar ze weten blijkbaar niet dat grote advocatengroepen - niet De Gier - al jaren bezig zijn en wij ook al jaren op de hoogte worden gehouden door die mensen. Tja... het is nu al lang niet meer aan de orde voor mij, meedoen of niet. Ik heb die beslissing genomen in 2009.
@rob
Bij welke advocatengroep ben jij aangesloten ?
Bij welke advocatengroep ben jij aangesloten ?
Wat ik raar vind - eigenlijk niet - is dat die aftopping en daling van de koers van Ageas al weken/maanden voor de datum van die bewuste rechtzaak bezig was. In maart 2014 stond Ageas op een 33 €, was de lucht helderblauw en de vooruitzichten prachtig! Ik herinner mij dat sommigen dachten dat de jaarlijkse stormpjes in Engeland wel een grote omvang hadden...
Operationeel zijn de vooruitzichten ongewijzigd voor Ageas in vgl met die maanden geleden. Je kan moeilijk zeggen dat Ageas het slecht doet als je terugkijkt naar de laatste kwartaalresultaten. Veel Europese aandelen zitten al 10-20% beneden hun top sinds de recente correctie, wat op zich niet slecht is. Misschien wel een opportuniteit? Deze correctie was nodig, maar zal ongetwijfeld weer de pessimisten doen wakker schudden dat Europa op de afgrond staat etc etc...
Blijkbaar is de link naar de videochat met Bart De Smet hier nog niet geplaatsthttps://www.youtube.com/watch?v=weLJLi-_ez0
Ik maak er niet van dat de koersen wat zakken, in tegendeel meer aandelen voor het zelfde geld dus meer dividendjes
.
Mvg,
Geblin
Ik maak er niet van dat de koersen wat zakken, in tegendeel meer aandelen voor het zelfde geld dus meer dividendjes
Mvg,
Geblin
Goede link, waarvoor dank.
Rob, ik vind in elk geval dat Fortisbeleggers zijn misleid door de ex-Fortistoplui, met name de heren Votron, Lippens, Mittler en Verwilst.
Ik vind dan ook dat deze heren de Fortisaandeelhouders zou moeten vergoeden, maar om eerlijk te zijn, vrees ik dat ook hier geen schadevergoeding zal volgen. Ik zou persoonlijk niet te veel hoop hebben.
Hebt u trouwens andere aandelen in portefeuille?
Ik vind dan ook dat deze heren de Fortisaandeelhouders zou moeten vergoeden, maar om eerlijk te zijn, vrees ik dat ook hier geen schadevergoeding zal volgen. Ik zou persoonlijk niet te veel hoop hebben.
Hebt u trouwens andere aandelen in portefeuille?
Ik hou oa van AVH en Gimv... en van mijn vrouw. Is een goed aandeel.
Ageas heeft vorige week 277 243 eigen aandelen ingekocht voor 7,2 miljoen euro. De aankoop is een onderdeel van het
inkoopprogramma van 250 miljoen euro. (bron: Bolero).
Zelf heb ik daar nog een schepje bijgedaan en er ook nog 2 keer 95 bijgekocht
.
En toch kwakkelt die koers, en stel ik me de vraag waar die geland zou zijn zonder inkoopprogramma.
inkoopprogramma van 250 miljoen euro. (bron: Bolero).
Zelf heb ik daar nog een schepje bijgedaan en er ook nog 2 keer 95 bijgekocht
En toch kwakkelt die koers, en stel ik me de vraag waar die geland zou zijn zonder inkoopprogramma.
Volgend artikel is lezenswaardig:
http://trends.knack.be/economie/finance ... 72187.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kort samengevat communiceert VFB nu dat zij door Belgische advocaten laten bekijken of het wel opportuun is voor hun leden om aan te sluiten bij FortisEffect. VFB verwacht dat hun advocaten pas tegen september klaar zullen zijn met het lezen van de kleine lettertjes.
Ondertussen laat advocaat De Gier ( Fortiseffect) weten dat hij zijn kleine lettertjes wil aanpassen.
Volgende week donderdag staat er meer hierover in Trends.
http://trends.knack.be/economie/finance ... 72187.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kort samengevat communiceert VFB nu dat zij door Belgische advocaten laten bekijken of het wel opportuun is voor hun leden om aan te sluiten bij FortisEffect. VFB verwacht dat hun advocaten pas tegen september klaar zullen zijn met het lezen van de kleine lettertjes.
Ondertussen laat advocaat De Gier ( Fortiseffect) weten dat hij zijn kleine lettertjes wil aanpassen.
Volgende week donderdag staat er meer hierover in Trends.