Ageas
TIP
Re: Ageas
Ik weet niet, de obligaties gaan naar 100, maar de rentebetalingen komen in de plaats... Zou neutraal moeten zijn.Galactic schreef:Boekwaarde zegt weinig in dit geval. Er staan veel staatsobligaties op de balans boven nominale waarde, deze zullen op termijn allen leeglopen, waardoor boekwaarde zal dalen.jens_dev schreef:Onzin. Een winstgevende verzekeraar zoals Ageas, met interessante groeivooruitzichten in Azië, hoort niet onder de boekwaarde te noteren.
Inderdaad, Exact zoals ik schreef dus. Ik ga mij echt niet bezighouden met over hoe groot het deel speculatie is op het aandeel, dat weet je nooit exact.reteiP schreef:Dat is dus niet louter "vooruitzicht stijgende rente"
Het aandeel staat op mijn watchlist, sindsdien is er 2 EUR af. Ja, elke euro telt voor mij. Er zijn immers meer aandelen dan dat ik geld op de bank heb. Selectief zijn kan dus geen kwaad.
Ik heb het zelf vooral voor de activiteiten in Azië, ze zijn daar goed gepositioneerd (beste in Europa). De rest is ballast. Want voor de Engelse/Belgische... activiteiten doe ik het niet hoor.
Idem. Daarom verkies ik ze boven een NN Group. Waardering daar lijkt me nog beter, maar enkel actief in mature markten.
Ik heb dat ook ergens gelezen. Ik ben benieuwd waar ze dat op baseren.Galactic schreef:Ik heb het zelf vooral voor de activiteiten in Azië, ze zijn daar goed gepositioneerd (beste in Europa).
Axa en vooral Prudential zijn er in elk geval een stuk groter.
Dat is inderdaad een kwalitatief criterium. Maar maakt op zich niet onnuttig.Duvellover schreef:Op welke basis beoordeel je het management ?Crassus schreef:De beurs is idd emotie, dus niet op korte termijn denken.
Zie nog voldoende positiefs. Goed managment, potentieel in azie, geen zware levensverzekeringslasten a la ethias, sterke schade branche.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Had er onlangs nog wat over gelezen. Werken in dit soort markten met lokale partners wat goed werkt. Enkel indonesie was moeilijk binnen te raken.dreamy schreef:Ik heb dat ook ergens gelezen. Ik ben benieuwd waar ze dat op baseren.Galactic schreef:Ik heb het zelf vooral voor de activiteiten in Azië, ze zijn daar goed gepositioneerd (beste in Europa).
Axa en vooral Prudential zijn er in elk geval een stuk groter.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
- realisticview
- Sr. Member

- Contacteer:
http://www.tijd.be/ondernemen/financiel ... &o=asc#c=0
Binnenkort aankoopmomentje
Slecht nieuws korte termijn,goed nieuws lange termijn als ik het goed op heb
Binnenkort aankoopmomentje
Slecht nieuws korte termijn,goed nieuws lange termijn als ik het goed op heb
300.000 aandelen ingekocht!
Maw als de prijs wat zakt, kopen ze vollop aandelen.
Zo kopen ze meer anndelen voor hetzelfde geld.
Maw als de prijs wat zakt, kopen ze vollop aandelen.
Zo kopen ze meer anndelen voor hetzelfde geld.
- realisticview
- Sr. Member

- Contacteer:
In volgend artikel wordt de "discontovoet" wat beter uitgeklaard.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/lage- ... 45531.html
http://www.knack.be/nieuws/belgie/lage- ... 45531.html
Heb nog onlangs stukje bijgekocht voor de lange termijn.
Nog mensen die (gaan) bijkopen?
Moet eerst nog een flink stuk zakken.Crassus schreef:Heb nog onlangs stukje bijgekocht voor de lange termijn.
Ageas schrapt 77banen in verenigd koninkrijk.
Blijft een probleemregio voor Ageas.
Blijft een probleemregio voor Ageas.
Dividend van €2.10: ex dividend 29 mei, betaaldag 31 mei
- WhenDoYouRetire
- Full Member

- Contacteer:
Das al eens geestig ontvangen
https://whendoyouretire.wordpress.com/
22-jarige op weg naar financiële onafhankelijkheid.
22-jarige op weg naar financiële onafhankelijkheid.