Ageas
TIP
Re: Ageas
Fortis was, is veel sterker dan een systeemloos Dexia, speelbal van politiekers die wel denken dat ze het konden, maar er geen snars van begrepen... of misschien wel maar waar alleen hun eigen portefeuille telt.
Voor de fortisaandeelhouders was het eenvoudig, alle waarde is naar Frankrijk verhuisd en wij bleven over met een centenaandeel. Dus ongeveer alles kwijt. In Dexia zat alleen waardeloos spul, wat zijn de aandeelhouders dan verloren?
Voor de fortisaandeelhouders heb ik een kleine hoop dat vroeg of laat ergens een minieme schadelossstelling uit de bus komt.
Maar het Dexiaverlies zullen wij allen, Vlamingen, Walen, kinderen, kleinkinderen en katten en honden moeten betalen, veel en nog lange jaren.
Ja, akkoord Stier, dat ze ons uitkopen tegen 10€?
Voor de fortisaandeelhouders was het eenvoudig, alle waarde is naar Frankrijk verhuisd en wij bleven over met een centenaandeel. Dus ongeveer alles kwijt. In Dexia zat alleen waardeloos spul, wat zijn de aandeelhouders dan verloren?
Voor de fortisaandeelhouders heb ik een kleine hoop dat vroeg of laat ergens een minieme schadelossstelling uit de bus komt.
Maar het Dexiaverlies zullen wij allen, Vlamingen, Walen, kinderen, kleinkinderen en katten en honden moeten betalen, veel en nog lange jaren.
Ja, akkoord Stier, dat ze ons uitkopen tegen 10€?
Re: Ageas
Het ziet er inderdaad naar uit dat er nog 30-40 jaar door de goedgemeenschap moet worden bijgedragen om de structurele verliezen van Dexia te blijven indekken.
Dat neemt niet weg dat de aandeelhouders van Fortis er beter van af zijn. Als je echt gelooft dat er meer waarde zat en zit in Fortis, dan had je als aandeelhouder je call-opties op BNP Paribas die je gratis gekregen hebt moeten bijhouden.
Dat neemt niet weg dat de aandeelhouders van Fortis er beter van af zijn. Als je echt gelooft dat er meer waarde zat en zit in Fortis, dan had je als aandeelhouder je call-opties op BNP Paribas die je gratis gekregen hebt moeten bijhouden.
Re: Ageas
Ik had aandelen Fortis en heb nog dezelfde Ageas aandelen. Op 4 na als gevolg van de reverse split, hahaha! Maar als je doelt op de opties aan een 65 € tot/in 2014, weet dan :
- dat BNP zal zorgen dat die 65 nooit wordt bereikt
- dat onze regering zelfs niet kon rekenen
- dat hoewel Fortis een melkkoe van jewelste is voor BNP (kijk naar de laaste cijfers, kijk naar spaardeposito's), het geheel van BNP wordt genoteerd. En BNP heeft veel zwakkere segmenten dan Fortis...
- dat BNP zal zorgen dat die 65 nooit wordt bereikt
- dat onze regering zelfs niet kon rekenen
- dat hoewel Fortis een melkkoe van jewelste is voor BNP (kijk naar de laaste cijfers, kijk naar spaardeposito's), het geheel van BNP wordt genoteerd. En BNP heeft veel zwakkere segmenten dan Fortis...
Re: Ageas
BNP Paribas heeft nooit staatssteun gevraagd of nodig gehad. Ze zijn nooit in zware problemen gekomen, dat kunnen weinige banken zeggen. Ze hebben dat eventjes door Frankrijk opgedrongen gekregen en terug betaald vanaf ze het mochten. BNP Paribas noch haar aandeelhouders hebben geen enkel belang mee om hun aandelenkoers onder de 65 € te houden. In tegendeel. Als Fortis in jouw ogen een melkoe is voor BNP Paribas dan moet je toch tevreden zijn met de call opties die je op BNP Paribas hebt gekregen.
Re: Ageas
In dit klimaat op een BNP speculeren boven 65 € is utopisch. Er zullen nog veel lijken naar boven komen (Spanje, Italie, .... zelfs Belgie) en dat zal zijn weerslag hebben op ALLE banken. Die opties zullen dus niets waard zijn.
Re: Ageas
Niet druk maken over Ageas, want ze hebben een cash-reserve waar je bang van wordt.
Ja het zal even duren, maar Ageas is aan het stijgen en zal blijven stijgen.
Waarom? Domweg omdat ze op een enorme zak geld zitten.
Bovendien zijn er afspraken dat PNB 25% van de verzekeringen daar onder moet brengen.
Dit bedrijf zit domweg zo enorm goed dat je zot zou zijn het niet aan te houden.
En dat ze de aandelen gedeeld hebben door 10 is enorm goed, want de koers is nu iets wat vertrouwen wekt.
Hierdoor zal de koers harder stijgen dan voorheen.
Ageas zal nog hoog komen, eens de "crisis" voorbij is zal dit aandeel enorm stijgen....let maar op.
Ja het zal even duren, maar Ageas is aan het stijgen en zal blijven stijgen.
Waarom? Domweg omdat ze op een enorme zak geld zitten.
Bovendien zijn er afspraken dat PNB 25% van de verzekeringen daar onder moet brengen.
Dit bedrijf zit domweg zo enorm goed dat je zot zou zijn het niet aan te houden.
En dat ze de aandelen gedeeld hebben door 10 is enorm goed, want de koers is nu iets wat vertrouwen wekt.
Hierdoor zal de koers harder stijgen dan voorheen.
Ageas zal nog hoog komen, eens de "crisis" voorbij is zal dit aandeel enorm stijgen....let maar op.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Re: Ageas
Ageas is sinds de split ( 3 maanden geleden ) reeds +/- 17 % gestegen ! Toch schitterend, niet ?
Re: Ageas
gisteren PF van Delhaize van de hand gedaan en Ageas mee gekocht , heb al mooi sprintje gezien vandaag 
Re: Ageas
Vandaag om 13.00u chat met Bart De Smet, CEO van Ageas, op De Tijd !

