Agfa
TIP
Re: Agfa
Heb er nog alle vertrouwen in. Blijf het houden de volgende jaren.
Re: Agfa
beste,
GBL maakt wekelijks zijn NAV bekend en de portefeuille is ook gekend. U weet dus elke week aan wat voor een korting u koopt. Resultaten zijn dan ook bijzaak.
Re: Agfa
Zijn de onderliggende aandelen van een holding niet belangrijker dan de korting?
Of is de achterliggende idee voor u dat het management van de holding maar zijn huiswerk moet maken en dat dat niet onze taak is?
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Re: Agfa
Als je niet akkoord bent met de portefeuille moet je dat niet kopen he. Simpel toch.
Ik verwacht hoogstens hier of daar een zeer kleine verschuiving en de instap in pretparken is ook gekend.
Re: Agfa
Omzet krimpt verder naar 2,44 miljard. Aluminium en zwakke dollar wegen op de bottomline.
Winstmarge op EBITDA zakt naar 9,1% en zou dit jaar niet hoger uitkomen.
Mijn Agfa aandelen zijn vandaag verkocht alleszins. Al bij al toch een mooi winstgevend aandeel geweest al zat er zeker meer in.
Winstmarge op EBITDA zakt naar 9,1% en zou dit jaar niet hoger uitkomen.
Mijn Agfa aandelen zijn vandaag verkocht alleszins. Al bij al toch een mooi winstgevend aandeel geweest al zat er zeker meer in.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Re: Agfa
Winstgevend op de koers van vandaag? Moet je er toch al tijdje ingezeten hebben...reteiP schreef: ↑7 maart 2018, 09:23 Omzet krimpt verder naar 2,44 miljard. Aluminium en zwakke dollar wegen op de bottomline.
Winstmarge op EBITDA zakt naar 9,1% en zou dit jaar niet hoger uitkomen.
Mijn Agfa aandelen zijn vandaag verkocht alleszins. Al bij al toch een mooi winstgevend aandeel geweest al zat er zeker meer in.
Re: Agfa
Gekocht op 5 juli 2016Wimpie85 schreef: ↑7 maart 2018, 12:55Winstgevend op de koers van vandaag? Moet je er toch al tijdje ingezeten hebben...reteiP schreef: ↑7 maart 2018, 09:23 Omzet krimpt verder naar 2,44 miljard. Aluminium en zwakke dollar wegen op de bottomline.
Winstmarge op EBITDA zakt naar 9,1% en zou dit jaar niet hoger uitkomen.
Mijn Agfa aandelen zijn vandaag verkocht alleszins. Al bij al toch een mooi winstgevend aandeel geweest al zat er zeker meer in.
Bijgekocht op 14 december 2016
Deel verkocht op 28 april 2017
Bijgekocht op 1 juni 2017
Alles verkocht gisteren
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Re: Agfa
Bijna zelfde verhaal hier :
gekocht mei 16 à 3.24
bijgekocht juni 2016 à 2.8
alles verkocht nov 16 à 4,19
opnieuw gekocht dec 16 à 3,28
Vandaag nog niet verkocht, maar ondertussen iets van een 12% winst als ik me niet vergis
gekocht mei 16 à 3.24
bijgekocht juni 2016 à 2.8
alles verkocht nov 16 à 4,19
opnieuw gekocht dec 16 à 3,28
Vandaag nog niet verkocht, maar ondertussen iets van een 12% winst als ik me niet vergis
Re: Agfa
Jens-Dev nog niet gehoord. Hij verklaarde mij vorig jaar bijna zot toen ik de mijne verkocht. Achteraf een goede zet gedaan heb ik de indruk.
Pessimisme is zoals porno, het verkoopt. 
Re: Agfa
Dat is wat sterk uitgedrukt, nee?
Ben actiever op het blauwe forum, waar de Agfa-thread levendiger is. Heb na de resultaten van gisteren en het nieuwe 'overgangsjaar' mijn verwachtingen wat verlaagd. Hieruit volgde een lagere faire waarde van €5,6 (op basis van €66m vks per jaar). Meer dan genoeg triggers imo, en waardering blijft aantrekkelijk, dus zie geen reden om mijn aandelen te verkopen.
Ben niet van mening veranderd, ook al noteert Agfa nu een dikke 10% lager dan toen. En je kunt ze effectief weer goedkoper oppikken
Ben actiever op het blauwe forum, waar de Agfa-thread levendiger is. Heb na de resultaten van gisteren en het nieuwe 'overgangsjaar' mijn verwachtingen wat verlaagd. Hieruit volgde een lagere faire waarde van €5,6 (op basis van €66m vks per jaar). Meer dan genoeg triggers imo, en waardering blijft aantrekkelijk, dus zie geen reden om mijn aandelen te verkopen.
Re: Agfa
Hoe gaat de koers reageren als ze finaal afscheid nemen van IT healthcare?
Re: Agfa
Een verzelfstandiging is nog geen verkoop hé. Maar we zullen makkelijker kunnen achterhalen wat de waarde van die activiteiten is. En bieden staat natuurlijk vrij
Alleszins, Agfa heeft geen geld nodig en kan zich dus opstellen als "demandeur de rien". Maar als er ooit een knock-outbod komt...
Re: Agfa
@ Jens: ik heb meer respect voor mensen die zeggen dat ik ongelijk heb dan voor mensen die mij naar de mond praten. Dus post je opinie maar, ik hoor graag andere geluiden. Zeker als die misschien het tegengestelde zeggen wat ik denk. Dan leer ik misschien nog iets bij.

Pessimisme is zoals porno, het verkoopt. 

