Agfa
TIP
Re: Agfa
'we estimate every 1% decline in interest rates to have a negative impact of close to € 200m on Agfa’s equity'
Zonder woorden.
Zonder woorden.
Jaarresultaten vanmorgen. Omzet blijft dalen (-8.6%), W/A van 0.25 naar 0.3. In de samenstelling van die winst zit o.m. een daling van de belastingen van 43 Mln naar 18 Mln. Gelet op het aantal aandelen (167,75 Mln) is dat alleen al goed voor een winststijging van 14ct over 2014.
Lees ook: Results from operating activities 163 (2013) 136 (2014) -16.6% .
Een lichtpunt: schuldafbouw.
Voor de aandeelhouder: dood geld, nog steeds.
Mijn voornaamste ergernis: waarom die resultaten pas half maart publiceren? De resultaten van het eerste kwartaal moeten ondertussen bijna exact geschat kunnen worden. Zulk late datum is niet meer van deze tijd.
Lees ook: Results from operating activities 163 (2013) 136 (2014) -16.6% .
Een lichtpunt: schuldafbouw.
Voor de aandeelhouder: dood geld, nog steeds.
Mijn voornaamste ergernis: waarom die resultaten pas half maart publiceren? De resultaten van het eerste kwartaal moeten ondertussen bijna exact geschat kunnen worden. Zulk late datum is niet meer van deze tijd.
In cijfers: het eigen vermogen daalt over 2014 met meer dan 60% tot 87 cent p/a.Fientje schreef:'we estimate every 1% decline in interest rates to have a negative impact of close to € 200m on Agfa’s equity'
Zonder woorden.
Nu, 9:36 -3.5%. Had ik ook niet verwacht. Dacht dat ze zo laag stonden dat een gokje voorafgaand aan de resultaten niet afgestraft zou worden, m.a.w. had qua koers een status-quo verwacht. No free lunch dus.
Niet dat ik er geld in gestoken heb, later ooit, misschien, maar onwaarschijnlijk.
Niet dat ik er geld in gestoken heb, later ooit, misschien, maar onwaarschijnlijk.
Vorige week las ik hier in een reactie op een andere topic dat er hier eenpaar kopers waren voor dit aandeel. Zijn deze mensen nog steeds kandidaat?
Aandeel is gezakt, zilver is gezakt, euro is gezakt.
Dus ja nog steeds op de watchlist.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Een gouden raad blijf daar af. Je gaat toch geen aandelen kopen die fors boven het eigen vermogen noteren. Eigen vermogen bedraagt 0.87 euro.jupi schreef:Vorige week las ik hier in een reactie op een andere topic dat er hier eenpaar kopers waren voor dit aandeel. Zijn deze mensen nog steeds kandidaat?
Dit is van een kwartaal geleden, en 't is bijna terug zover. Gelukkig geven ze een riant dividendFientje schreef:Doet mij nu een beetje denken aan iemand die nog net met zijn vingernagels aan de rand van het ravijn hangt. Het randje waarvan sprake is de 2,00 €. Is al een paar dagen de afgrond waaraan Agfa hangt.
Er zit iets contradictorisch in Agfa, misschien kan iemand het uitleggen?
Enerzijds pocht de CEO dat de schulden afgebouwd worden. Anderzijds moet dan volgens IFRS op het eigen vermogen afgeboekt worden omwille van renteverschillen en daaraan gekoppeld verplichte toekomstige pensioenbetalingen. Die laatste kosten trouwens een heel pak cash-flow/geld.
Maar hoe loopt de geldsstroom nu concreet? Vreemde schuldeisers krijgen hun geld terug. Cash flow wordt ook gebruikt om pensioenen te betalen. Of komt die cash toch van ergens anders?
Je zou, ik althans, de indruk krijgen dat Agfa een cash-machine is. Alleen de aandeelhouder heeft daar tot nu toe niets aan.
En echt veel winst is er ook niet. En omzet daalt nog steeds. Maar als ik juist denk, zou het omslagpunt dichtbij kunnen zijn....
Enerzijds pocht de CEO dat de schulden afgebouwd worden. Anderzijds moet dan volgens IFRS op het eigen vermogen afgeboekt worden omwille van renteverschillen en daaraan gekoppeld verplichte toekomstige pensioenbetalingen. Die laatste kosten trouwens een heel pak cash-flow/geld.
Maar hoe loopt de geldsstroom nu concreet? Vreemde schuldeisers krijgen hun geld terug. Cash flow wordt ook gebruikt om pensioenen te betalen. Of komt die cash toch van ergens anders?
Je zou, ik althans, de indruk krijgen dat Agfa een cash-machine is. Alleen de aandeelhouder heeft daar tot nu toe niets aan.
En echt veel winst is er ook niet. En omzet daalt nog steeds. Maar als ik juist denk, zou het omslagpunt dichtbij kunnen zijn....
Is jammer genoeg bij watchlist gebleven, sindsdien van €2,1 naar €2,75 of +31%reteiP schreef:Aandeel is gezakt, zilver is gezakt, euro is gezakt.
eindelijk hier eens goed nieuws:
Agfa, de producent van film en IT voor drukkerijen en ziekenhuizen zag zijn omzet in het tweede kwartaal naar verwachting met 3,2 procent groeien. De eerste keer dat dit gebeurt sinds de laatste drie maanden van 2012
+10% vandaag
Agfa, de producent van film en IT voor drukkerijen en ziekenhuizen zag zijn omzet in het tweede kwartaal naar verwachting met 3,2 procent groeien. De eerste keer dat dit gebeurt sinds de laatste drie maanden van 2012
+10% vandaag
Agfa wordt vanonder het stof gehaald?
Agfa is er boven op!
zeer goede cijfers en prima resultaten, de koers doet mee aan het feestje
zeer goede cijfers en prima resultaten, de koers doet mee aan het feestje
over de 5 euro!
volgt er nog iemand dit aandeel?
Is het eindelijk klaar met zijn opkuis en kan het weer aanknopen met degelijk winsten?
Is het eindelijk klaar met zijn opkuis en kan het weer aanknopen met degelijk winsten?
Ja, op 24 augustus op de crashdag wou ik het kopen omdat mijn faire waarde > €5 lag.Jhn schreef:over de 5 euro!
Dacht daarom dat ik wellicht iets over het oog zag qua pensioenlasten of zo.
Wel 110% gestegen sindsdien, meestal gaat het zo snel niet.