Agfa
TIP
-
FlamesBond
- Newbie

- Contacteer:
Re: Agfa
Ja misschien omdat Agfa het bod heeft afgewezen.
Met de waan van de dag hou ik mij niet bezig. Dat jij je enkel en alleen daarmee bezig houdt, is ondertussen wel bekend
Hoe lang zou het nog duren voor de mannen van AOC van zich laten horen? Met 10% van de aandelen in handen kan je wel eens op tafel kloppen.
Ik denk dat AOC het MGMT nog ff tijd geven voor de splitsing. Als het nodig is, zullen ze wel op tafel kloppen...jens_dev schreef: ↑13 september 2018, 11:28
Met de waan van de dag hou ik mij niet bezig. Dat jij je enkel en alleen daarmee bezig houdt, is ondertussen wel bekend![]()
Hoe lang zou het nog duren voor de mannen van AOC van zich laten horen? Met 10% van de aandelen in handen kan je wel eens op tafel kloppen.
Eindelijk kon de Agfa-aandeelhouder na jaren geduldig op z'n stukken zitten reikhalzend uitkijken naar een mooie upswing, nu drukken ze het zelf weer per direct de kop in.laeka schreef: ↑13 september 2018, 11:15jens_dev schreef: ↑13 september 2018, 10:10 Agfa heeft blijkbaar weer een bod gekregen (en afgewezen):
https://blog.kanteron.com/2018/09/kante ... evaert-nv/
Precies veel belangstelling voor dit slecht bedrijf![]()
Ja je zult maar net weer gekocht hebben aan 4.19 euro net na het nieuws dan sta je nu al aardig in de min. Beleggers stonden te drummen om hun stukken kwijt te geraken heb ik gemerkt.Koers nu nog 3.92 eurokes.
Die tweets 
Ik ben geen voorstander van activistische investeerders.
En zeker niet van aktivistische investeerders gelinkt met paul singer.
google search "newyorker paul singer" (artikel : paul singer, doomsday investor)
PS. Oud st-lievenscollege student.. en nog wat gewerkt als consultant voor afga-gevaert als consultant.. dus ook wat sentimentele waarde..
PPS.kan blijkbaar geen url plaatsen
En zeker niet van aktivistische investeerders gelinkt met paul singer.
google search "newyorker paul singer" (artikel : paul singer, doomsday investor)
PS. Oud st-lievenscollege student.. en nog wat gewerkt als consultant voor afga-gevaert als consultant.. dus ook wat sentimentele waarde..
PPS.kan blijkbaar geen url plaatsen
Pakketje bijgekocht vanochtend aan €3,31
Was een heel kleine positie die me onterecht afgestraft lijkt omdat er geen ontslagen vallen? Opsplitsing zal er in 2019 kunnen komen met veel minder risico op vakbondsacties. Dat lijkt me goed nieuws.
De aandelen die men zal verkrijgen in de medische tak zijn onmiddellijk een pak ondergewaardeerd indien men deze eindelijk met sectorgenoten zal kunnen vergelijken.
Voor de rest zal Q4 op alle vlakken kunnen profiteren tov Q2 en Q3 dit jaar:
- Lagere Al prijs
- Lagere Ag prijs
- Hogere USD/EUR
- Hogere rente (verdiscontering pensioenschuld)
Bovendien heeft activist AOC de voorbije week serieus bijgetankt aan €3,75
Op korte termijn (max 1 jaar) koersdoel €4,5 op lange termijn minstens €5
Was een heel kleine positie die me onterecht afgestraft lijkt omdat er geen ontslagen vallen? Opsplitsing zal er in 2019 kunnen komen met veel minder risico op vakbondsacties. Dat lijkt me goed nieuws.
De aandelen die men zal verkrijgen in de medische tak zijn onmiddellijk een pak ondergewaardeerd indien men deze eindelijk met sectorgenoten zal kunnen vergelijken.
Voor de rest zal Q4 op alle vlakken kunnen profiteren tov Q2 en Q3 dit jaar:
- Lagere Al prijs
- Lagere Ag prijs
- Hogere USD/EUR
- Hogere rente (verdiscontering pensioenschuld)
Bovendien heeft activist AOC de voorbije week serieus bijgetankt aan €3,75
Op korte termijn (max 1 jaar) koersdoel €4,5 op lange termijn minstens €5
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Amper een paar maanden later en ze hebben precies weer wat lucht uit den ballon gelaten. De winst is zo goed als foetsie. Ik zal maar een doji kaars branden zeker op betere tijden voor dit aandeel.
Julien De Wilde zwaait eindelijk af als voorzitter.
Grootste deel van Agfa Healthcare staat nu officieel in de etalage.
Grootste deel van Agfa Healthcare staat nu officieel in de etalage.
Ik heb geen Agfa aandelen meer, maar de grote uitverkoop van de Healthcare tak lijkt er eindelijk te zullen komen.
In het derde kwartaal is Agfa we het veilingproces op voor de verkoop van een deel van de IT-activiteiten van Agfa HealthCare gestart. Het veilingproces verloopt volgens de onderneming zoals gepland en de hoop is deze af te ronden tegen het einde van het jaar.
Volgens Reuters zijn het Duitse Compugroup Medical, de Italiaanse firma Dedalus samen met een derde partij van private investeerders geïnteresseerd.
De vraag van 1 miljard, waar en hoe gaan ze dit geld gebruiken?
Er was verwacht dat het 4-ledig aangewend zou worden:
- Eigen aandelen inkoop
- (Speciaal) dividend
- Pensioenlast verlichten
- Investeren in de overgebleven activiteiten
Maar nu is er een beslissing gevallen:
- 600M investeren in de toekomst (grootste risico voor de aandeelhouders en zeker op korte termijn)
- 350M afbouw pensioenlasten (dit zal de jaarlijkse cash uitflow wel serieus stelpen)
Het is uiteraard belangrijk dat de steeds kleiner wordende boite Agfa voldoende cash genereert om aan die verplichtingen te voldoen, dus men zet vol daarop in. Als CEO geen onlogische keuze. Ook omdat de Corona crisis hun klassieke business hard raakt. Al had een aandelen inkoop enorm veel aandeelhouderswaarde op korte termijn kunnen realiseren.
Momenteel -6% op dit nieuws
Er was verwacht dat het 4-ledig aangewend zou worden:
- Eigen aandelen inkoop
- (Speciaal) dividend
- Pensioenlast verlichten
- Investeren in de overgebleven activiteiten
Maar nu is er een beslissing gevallen:
- 600M investeren in de toekomst (grootste risico voor de aandeelhouders en zeker op korte termijn)
- 350M afbouw pensioenlasten (dit zal de jaarlijkse cash uitflow wel serieus stelpen)
Het is uiteraard belangrijk dat de steeds kleiner wordende boite Agfa voldoende cash genereert om aan die verplichtingen te voldoen, dus men zet vol daarop in. Als CEO geen onlogische keuze. Ook omdat de Corona crisis hun klassieke business hard raakt. Al had een aandelen inkoop enorm veel aandeelhouderswaarde op korte termijn kunnen realiseren.
Momenteel -6% op dit nieuws
Of AOC wil gewoon meer aandelen en Agfa kondigt later op het jaar alsnog een inkoopprogramma aan. Niets dat hen dat belet.
CEO via De Tijd: 'Ik benadruk dat onze positie niet veranderd is. We houden de cash tot nader order en gezien de grote onzekerheid op zak'. Lees: wat nog niet is, kan nog komen.