Al sinds 1998 klant bij Ergo
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Al sinds 1998 klant bij Ergo
Zoals vermeld in de titel ben ik al jaren klant bij Ergo.
Het contract aangegaan via een collega die agent was in bijberoep.
Ik heb dit nooit echt goed opgevolgd bij gebrek aan interesse, en ik ging er van uit dat dit een solide product was.
Door hernieuwde interesse en door dit forum heb ik nu de indruk dat ik mijn pensioenspaarpot toch niet zo goed zit...
Waarschijnlijk een understatement van je welste.
Concreet... is het nog opportuun om na zovele jaren dit product stop te zetten en ergens anders opnieuw te beginnen?
Zo ja onder welke formule?
Alvast bedankt,
Ik heb dit nooit echt goed opgevolgd bij gebrek aan interesse, en ik ging er van uit dat dit een solide product was.
Door hernieuwde interesse en door dit forum heb ik nu de indruk dat ik mijn pensioenspaarpot toch niet zo goed zit...
Concreet... is het nog opportuun om na zovele jaren dit product stop te zetten en ergens anders opnieuw te beginnen?
Alvast bedankt,
Re: Al sinds 1998 klant bij Ergo
Indien u de leeftijd van 55 jaar nog niet heeft bereikt kan ik aanraden om over te stappen naar iets anders.
Afhankelijk van uw profiel naar een fonds of verzekering.
De kostenstructuur van Ergo is énorm.
Let er dan ook op dat je de aanvullende waarborgen schrapt als je deze polis zou bevriezen.
Anders zullen deze de spaarpot langzaam op eten.
Iemand met wat kennis van zaken bij een bank of verzekeraar kan u hierover meer toelichting geven.
Let er dan ook op dat je de aanvullende waarborgen schrapt als je deze polis zou bevriezen.
Iemand met wat kennis van zaken bij een bank of verzekeraar kan u hierover meer toelichting geven.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
Bachelor FV
- Newbie

- Contacteer:
ondanks de grote tegenkanting tegen Ergo, moet je toch wel toegeven dat de rendementen op lange termijn in het luik tak 23 toch wel vrij goed zijn de afgelopen jaren. het totaal rendement zal natuurlijk afhangen van de hoeveelheid tak 21 versus tak 23. Ondertussen kun je op hun website tevens de lange termijnrendementen terugvinden. Dit is in sommige gevallen stukken beter tak 23 versus de klassieke banken met hun dynamische/growth pensioenspaarfondsen.psyrox schreef: ↑18 februari 2021, 16:23 Indien u de leeftijd van 55 jaar nog niet heeft bereikt kan ik aanraden om over te stappen naar iets anders.
https://www.ergo.be/nl_be/fondsen/overz ... ndsen.aspx
Het valt niet te ontkennen, ondanks mogelijks hun oninteressante kostenstructuur en of extra dekkingen.
Het is nooit te laat om tot inkeer te komen.bramvl schreef: ↑12 februari 2021, 20:14 Zoals vermeld in de titel ben ik al jaren klant bij Ergo.
Alvast bedankt,
Stopzetten die handel