Albert Heijn Brasschaat
Re: Albert Heijn Brasschaat
Colruyt reageert niet enkel op de folder. Colruyt vergelijkt wel gelijke producten, huismerk en huismerk is niet hetzelfde als vb. huismerk confituur van colruyt 50% vruchten bevat en huismerk andere supermarkt maar 25% vruchten. als je zeker bent van je zaak, stuur je rekening gewoon naar de rode telefoon van colruyt. btw nieuwsblad en andere kranten deden ook al prijsvergelijking, met als resultaat dat Albert Heijn voor dezelfde producten niet goedkoper was
en Colruyt reageert inderdaad enkel lokaal, ze zijn altijd de goedkoopste in de buurt niet de goedkoopste voor alles wat je ergens in heel België kan vinden, dat was denk ik wel al gekend.
btw een artikel van de standaard over hoe je prijzen moet vergelijken ;-)
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... d=NK37JKKP" onclick="window.open(this.href);return false;
en Colruyt reageert inderdaad enkel lokaal, ze zijn altijd de goedkoopste in de buurt niet de goedkoopste voor alles wat je ergens in heel België kan vinden, dat was denk ik wel al gekend.
btw een artikel van de standaard over hoe je prijzen moet vergelijken ;-)
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... d=NK37JKKP" onclick="window.open(this.href);return false;
als albert heyn inderdaad nog zoveel goedkoper is dan colruyt, dan snap ik niet waarom ze al niet veel eerder in belgie begonnen zijn,
die gaan hier rap marktleider worden
die gaan hier rap marktleider worden
Die vergelijking gaat totaal niet op ! Neem het eerste voorbeeld al, namelijk de cola, colruyt heeft geen flessen van 1.5l en de 1.49/L is echt niet hun prijs voor een literfles hoor.
Dit is een vergelijking die op niets trekt.
Dit is een vergelijking die op niets trekt.
uw prijzen kloppen ook helemaal niet volgens mij, als ik via collect and go kijk naar de prijs van vb. lasagne van het huismerk (everyday in geval van colruyt) zie ik 2,55/kg staan en niet 5 eur zoals jij beweert. ik weet niet wat je bedoeling hier is maar het maakt je niet bijster geloofwaardig.
Ik zie die Hollanders vanuit centrum Antwerpen niet naar AH Brasschaat rijden hoor ! Weet je wat dat kostfdgroote schreef:In Brasschaat en omstreken, wonen daar niet veel Nederbelgen? Zou het niet eerder een geste zijn naar die groep ?
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... =G6H387I9C" onclick="window.open(this.href);return false;
Als we nu ook al de prijzen van verschillende filialen van dezelfde keten moeten gaan vergelijken ........
Als we nu ook al de prijzen van verschillende filialen van dezelfde keten moeten gaan vergelijken ........
Dat is al jaren bekend.jafra schreef:http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... =G6H387I9C
Alle supermarkten hanteren andere prijzen in hun verschillende filialen (behalve voor tijdelijke reclame-aanbiedingen uit hun folders, en dan nóg zijn die soms alleen plaatselijk).
De laagste prijzen vind je altijd in streken waar veel concurrentie is.
Door Test-Aankoop worden regelmatig prijsvergelijkingen gehouden : in de daarover gepubliceerde lijsten kan men gemakkelijk zien dat er grote verschillen bestaan binnen één en dezelfde supermarktketen, naargelang de stad of streek van hun winkels.
Je moet dus geluk hebben met de plaats waar je woont, of eventueel gaan winkelen waar je werkt.
Oei, dat wist ik dus niet. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik slechts af en toe de inkopen doe (ik=20%, partner=80%)louise schreef:Dat is al jaren bekend.
Alle supermarkten hanteren andere prijzen in hun verschillende filialen (behalve voor tijdelijke reclame-aanbiedingen uit hun folders, en dan nóg zijn die soms alleen plaatselijk).
De laagste prijzen vind je altijd in streken waar veel concurrentie is.
Dan kan men dus ook moeilijk gaan zeggen dat bv Colruyt goedkoper is, of Delhaize, of weet ik veel.
Maar dan moet je gaan vertellen dat bv den Delhaize in Oostende goedkoper is dan den Colruyt in Aarlen. Enfin, ik zie me dan nog niet direct naar die Delhaize in Oostende rijden om inkopen te doen. Voor een groot gezin brengt dat nog wel wat voordeel, maar voor twee ? Ik koop gewoonlijk wat ik graag lust
Ik hoop dat de mensen in de omgeving van Brasschaat hun voordeel doen met die nieuwe Albert Heijn. Hoe meer concurrentie, hoe beter.
En sinds wanneer is Everyday het huismerk van Colruyt. Everyday is hun wit produkt (C merk). En wat de cola betreft dat is een tikfout 1.49 is de prijs voor 1.5l cola. Dus een literprijs van 0.99 Euro of identiek aan Colruyt. Bij colruyt zijn het wel 2l flessen voor 1.98 in principe zijn deze dan ook duurder (verpakking is goedkoper ten opzichte van hoeveelheid) en bovendien moet je het laatste deel toch weggieten als je ze aantal keer hebt opengedaan.
Deze morgen op VRT Radio2 in consumentenprogramma "Inspecteur Decaluwé":
Een luisteraarster kocht o.m. bij Albert Heijn Brasschaat een product van Herta, waarvoor ze een kortingsbon van de leverancier van 0,50 € bijhad, die bij haar vorige verpakking zat en geldig was op haar volgende aankoop.
De bon werd geweigerd met als reden "Wij aanvaarden nooit leveranciers-kortingsbonnen omdat onze prijzen al héél scherp zijn".
Bij een vergelijking bleek het bepaalde artikel in de Colruyt aan exact dezelfde prijs te worden verkocht, maar bij Colruyt worden wél kortingsbonnen aangenomen.
In het radio-interview wordt o.a. aan een verantwoordelijke van de Albert Heijn-keten de vraag gesteld of zij zich werkelijk goed ingelicht hebben toen ze bij de opening van de winkel beweerden zich aangepast te hebben aan de gewoonten van Belgische klanten, want : Belgen zijn namelijk kampioenen in het bonnetjesknippen.
Maar de Nederlandse keten is niet van plan om daarmee rekening te houden.
http://www.radio2.be/inspecteur-decaluw ... weigeren-1" onclick="window.open(this.href);return false;

Een luisteraarster kocht o.m. bij Albert Heijn Brasschaat een product van Herta, waarvoor ze een kortingsbon van de leverancier van 0,50 € bijhad, die bij haar vorige verpakking zat en geldig was op haar volgende aankoop.
De bon werd geweigerd met als reden "Wij aanvaarden nooit leveranciers-kortingsbonnen omdat onze prijzen al héél scherp zijn".
Bij een vergelijking bleek het bepaalde artikel in de Colruyt aan exact dezelfde prijs te worden verkocht, maar bij Colruyt worden wél kortingsbonnen aangenomen.
In het radio-interview wordt o.a. aan een verantwoordelijke van de Albert Heijn-keten de vraag gesteld of zij zich werkelijk goed ingelicht hebben toen ze bij de opening van de winkel beweerden zich aangepast te hebben aan de gewoonten van Belgische klanten, want : Belgen zijn namelijk kampioenen in het bonnetjesknippen.
http://www.radio2.be/inspecteur-decaluw ... weigeren-1" onclick="window.open(this.href);return false;
Nou ja,Louise schreef:Deze morgen op VRT Radio2 in consumentenprogramma "Inspecteur Decaluwé":
Het is te hopen dat die bonnenman ( Robin Hood ) uit Merksem dat ook gelezen heeft. Albert Hein besterft dat denk ik.
Die meldt zich soms met één deurwaarder, één juridisch adviseur ( van de rechtsbijstandsverzekering ), één cameraploeg aan zo een winkel aan.
De hollanders moeten zich blijkbaar niet aan de belgische gewoonten houden. Mogelijk gaat Heintje last krijgen o.a. met die bedrijven die die bonnen afleveren. De hollandse arrogantie ten top
Laatst gewijzigd door paul op 1 april 2011, 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Redelijk off topic, maar recent vroeg ik mij af van welke keten 'winny' het huismerk is.dabbeke schreef:En sinds wanneer is Everyday het huismerk van Colruyt. Everyday is hun wit produkt (C merk). En wat de cola betreft dat is een tikfout 1.49 is de prijs voor 1.5l cola. Dus een literprijs van 0.99 Euro of identiek aan Colruyt. Bij colruyt zijn het wel 2l flessen voor 1.98 in principe zijn deze dan ook duurder (verpakking is goedkoper ten opzichte van hoeveelheid) en bovendien moet je het laatste deel toch weggieten als je ze aantal keer hebt opengedaan.
Heb tijdje geleden winny product in de Match gekocht: muesli (feitelijk cruesli) met chocolade, goede kwaliteit, maar was eigenlijk op zoek naar muesli (cruesli) zonder chocolade.
Iemand die weet waar ze dit verkopen? (als dit bestaat?)
Vandaag op het vtm-nieuws : Delhaize en de plaatselijke winkeles passen ENKEL in Brasschaat hun prijzen aan ingevolge de komst van Albert Hein.
Er worden nog 10 vestigen van Albert Hein in Belgie verwacht.
Niet goed voor de aandelen van Delhaize, wel voor de klanten
Ik heb eens gelezen dat ze die winkels vooral aan de grenzen met Nederland plannen zodat ze nog kunnen bevoorraden vanuit de Nederlandse depots (tot ze eventueel verder uitbreiden in België).paul schreef:Vandaag op het vtm-nieuws : Delhaize en de plaatselijke winkeles passen ENKEL in Brasschaat hun prijzen aan ingevolge de komst van Albert Hein.
Meer concurrentie is inderdaad beter voor de opmerkzame consument!
Voor dranken en zo misschien wel goedkoper maar qua produktkeuze moet je toch nog naar andere winkels ( en benzine is ook duur).
Je kunt de Belgen die pindakaas of die gember"oude wijven"-ontbijtkoek misschien wel in de strot duwen, het merendeel zal het niet lusten. Er zijn trouwens weinig Belgische produkten te vinden bij AH, maar met al die nederlanders in Brasschaat zal hen dit wel een zorg wezen ...
Je kunt de Belgen die pindakaas of die gember"oude wijven"-ontbijtkoek misschien wel in de strot duwen, het merendeel zal het niet lusten. Er zijn trouwens weinig Belgische produkten te vinden bij AH, maar met al die nederlanders in Brasschaat zal hen dit wel een zorg wezen ...