Aldi op een jaar tijd 18% duurder geworden
Aldi op een jaar tijd 18% duurder geworden
19 maart 2023
https://www.hln.be/geld/prijzenslag-in- ... ~a94f02bc/
Cijfers komen van onderzoeksbureau Daltix, een dochter van Colruyt Group. Het bureau heeft verschillende supermarktketens als klant.
A-merken werden op een jaar tijd 3,7% duurder, terwijl de prijs van huismerken met 11,7% steeg.

Een korf met 438 identieke producten (A-merken) kost het volgende:

https://www.hln.be/geld/prijzenslag-in- ... ~a94f02bc/
Cijfers komen van onderzoeksbureau Daltix, een dochter van Colruyt Group. Het bureau heeft verschillende supermarktketens als klant.
A-merken werden op een jaar tijd 3,7% duurder, terwijl de prijs van huismerken met 11,7% steeg.

Een korf met 438 identieke producten (A-merken) kost het volgende:

Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
Re: Aldi op een jaar tijd 18% duurder geworden
kan wel zijn maar de laatste 3 keer dat ik naar de colruyt ging was er bijna niets meer te vinden van de zogezegd goedkopere huismerken van hen. Mayonnaise, ketchup, pasta, ... je ziet op de ticketjes op de rayon dat ze daar goedkoper zijn dan aldi maar je vindt er lege rekken. Zodat je enkel het duurdere a-merk kan nemen (of toch naar aldi gaan zoals ik deed).
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik vind de huismerken van Colruyt van beduidend mindere kwaliteit dan deze van Aldi Lidl qua smaak.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik ga meestal naar de AH. Vooral omdat ik er aandelen heb 

Van Colruyt heb ik ook aandelen. Terwijl ik er, eerlijk gezegd, niet eens graag winkel.
Van Colruyt heb ik ook aandelen. Terwijl ik er, eerlijk gezegd, niet eens graag winkel.
https://www.gva.be/cnt/dmf20230319_97740403
CD&V pleit voor verbod op ‘1 kopen, 1 gratis’: “Ook slecht voor consument zelf”
Het is de enige reden waarom ik naar de AH ga.
Inderdaad.Dat is de fout die keer op keer gemaakt wordt. De huismerken van Aldi en Lidl zijn gewoon OK en in de meeste gevallen kwalitatief gelijkwaardig aan A-merken. De producten van de huismerken van Colruyt zijn -op een aantal uitzonderingen na- gewoon afval.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Ik winkel bij Alid, LIDL en Colruyt omdat ze heel dicht bij elkaar zitten.
Naar ALDI ga ik sinds +- 6 maand niet meer, alhoewel het eerst mijn favoriete supermarkt was voor alles (behalve groenten en vlees). Zij zijn het ergste met hun stijgende prijzen. Als voorbeeld grote pot choco van 1,49 naar 2,99 terwijl deze bij Colruyt dan afhankelijk van moment 1,99 of 2,29 of 2,49 heeft gekost. Sommige zaken bij Aldi zijn echt uit verhouding duur geworden. Daar heb ik geen cijfertjes voor nodig, dat zie ik gewoon. Overtijd was ik er nog eens binnen gegaan om te kijken of de situatie al verbeterd was, en ben met lege handen naar buiten gegaan naar de Colruyt.
Wat ik al helemaal vervelend vind is dat ze soms producten bijna verdubbelen in prijs, en dan doen ze er 3 weken daarna weer -5% af en zetten ze er groot rood bord bij alsof het precies goedkoper is geworden. Dat soort praktijken kan ik dus niet tegen
EN dan het leuke nieuws, binnenkort komt er waarschijnlijk een AH in Diest in directe omgeving van Colruyt
zal wel supergoed zijn voor de consument. Die Colruyt vestiging gaat dat SERIEUS voelen denk ik, zou me niet verbazen dat de omzet daar -20% gaat. Ze zijn er nu al met veel jobstudenten aan het werken, om die weer te kunnen dumpen als het event zich voordoet...
Naar ALDI ga ik sinds +- 6 maand niet meer, alhoewel het eerst mijn favoriete supermarkt was voor alles (behalve groenten en vlees). Zij zijn het ergste met hun stijgende prijzen. Als voorbeeld grote pot choco van 1,49 naar 2,99 terwijl deze bij Colruyt dan afhankelijk van moment 1,99 of 2,29 of 2,49 heeft gekost. Sommige zaken bij Aldi zijn echt uit verhouding duur geworden. Daar heb ik geen cijfertjes voor nodig, dat zie ik gewoon. Overtijd was ik er nog eens binnen gegaan om te kijken of de situatie al verbeterd was, en ben met lege handen naar buiten gegaan naar de Colruyt.
Wat ik al helemaal vervelend vind is dat ze soms producten bijna verdubbelen in prijs, en dan doen ze er 3 weken daarna weer -5% af en zetten ze er groot rood bord bij alsof het precies goedkoper is geworden. Dat soort praktijken kan ik dus niet tegen

EN dan het leuke nieuws, binnenkort komt er waarschijnlijk een AH in Diest in directe omgeving van Colruyt

Als je de Everyday vergelijkt met de ALDI producten moet ik je zeker gelijk geven. Als je BONI met ALDI producten vergelijkt gaat het al veel beter op vind ik hoor (meer net ietsje duurder vaak idd).
Laatst gewijzigd door Galactic op 20 maart 2023, 09:45, 2 keer totaal gewijzigd.
... verbod zou enkel gelden voor landbouw- en voedingsproducten.bryanv schreef: ↑20 maart 2023, 08:46 https://www.gva.be/cnt/dmf20230319_97740403
Maar dat maakt het voorstel van CD&V alleen maar slechter: je zou dus wel met de promo "1+1" chips of pils kunnen kopen, maar geen fruit of groenten???

Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 20 maart 2023, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik let nu wel meer dan vroeger op de bonus deals. Hamsteren dus als er iets dat niet vervalt in promo staat. Prijzen gaan voorlopig toch ni dalen. Dan zijn conserven een goeie investering, zeker als ze nog eens in promo staan.bryanv schreef: ↑20 maart 2023, 08:46 https://www.gva.be/cnt/dmf20230319_97740403
Ik koop zo goed als ALLEEN maar voeding die 1 + 1 gratis staan, in promo, tegen (hoge) kortingen en ik tracht te mikken op de AH producten. Met alle recente prijsstijgingen die werden doorgevoerd, lijkt mij dit eerder een evidentie.
Belangrijkste is een gezonde mix en veel zaken kun je ook gewoon invriezen. Ik shop enkel in AH en reken alles af aan de "selfscan".
Belangrijkste is een gezonde mix en veel zaken kun je ook gewoon invriezen. Ik shop enkel in AH en reken alles af aan de "selfscan".
Ik ga altijd naar de Aldi voor yoghurt. Deze was al jaren 2,19 euro. Een paar maanden terug ging dit ineens naar 2,59 euro. Sinds een paar weken is het 2,99 euro voor dezelfde pottekes
.
M.a.w. net geen 40% stijging

M.a.w. net geen 40% stijging

-
- Hero Member
- Contacteer:
Ja maar Annetje nu vergelijk je 1 product die afhankelijk is van Melkprijzen. Er zijn veel zaken die niet gestegen zijn in die mate.
Halfvolle Melk bij de Ah koste vorig jaar nog 55 cent en nu kost dezelfde liter 99 cent. Dat is een stijging van 80%
Dus je kan zeggen van 1 product dat die veel is gestegen maar algemeen is het niet zo erg.
Halfvolle Melk bij de Ah koste vorig jaar nog 55 cent en nu kost dezelfde liter 99 cent. Dat is een stijging van 80%
Dus je kan zeggen van 1 product dat die veel is gestegen maar algemeen is het niet zo erg.
Aangezien ik magere yoghurt 8x125 zowel in aldi als colruyt koop:
Half 2022 was het in de aldi 1.09 euro, nu 1.39, da's zo'n 27-28% duurder;
Half 2022 was het in de colruyt 0.99 euro, nu 1.19, da's zo'n 20% duurder;
Als ik even vluchtig vergelijk, is aldi bij mij meestal (lichtjes) duurder tov colruyt voor de zaken die ik koop.
Iets om rekening mee te houden. Nu, als ik een aldi passeer en moet omrijden voor een colruyt, zal het toch een aldi zijn.
Half 2022 was het in de aldi 1.09 euro, nu 1.39, da's zo'n 27-28% duurder;
Half 2022 was het in de colruyt 0.99 euro, nu 1.19, da's zo'n 20% duurder;
Als ik even vluchtig vergelijk, is aldi bij mij meestal (lichtjes) duurder tov colruyt voor de zaken die ik koop.
Iets om rekening mee te houden. Nu, als ik een aldi passeer en moet omrijden voor een colruyt, zal het toch een aldi zijn.
Ik ken die yoghurt. Colruyt zal ook wel snel volgen hoor, maak u geen zorgen. Carrefour verkoopt die magere yoghurt per 4 potjes. Half '22 nog 50 cent voor 4. Daarna gestegen naar 55 cent, dan 69 cent en nu zelfs 79 cent. Moet wel zeggen dat ik die van Aldi en Carrefour beter van smaak vind dan Everyday (Colruyt).
Ben ook de laatste tijd veel minder aldi fan en veel meer Colruyt fan geworden, vnl vanwege prijzen.
Veel producten waarvoor ik vroeger specifiek naar Aldi ging koop ik nu bij Colruyt, systematisch goedkoper, was vroeger niet zo.
De reden waarom ik vroeger wegbleef van vele Colruyt producten was ook de smaak, behalve yoghurt heb ik nu de indruk dat dit niet meer het geval is.
Veel producten waarvoor ik vroeger specifiek naar Aldi ging koop ik nu bij Colruyt, systematisch goedkoper, was vroeger niet zo.
De reden waarom ik vroeger wegbleef van vele Colruyt producten was ook de smaak, behalve yoghurt heb ik nu de indruk dat dit niet meer het geval is.