Alleen internet, geen vaste telefonie, gsm of tv
Re: Alleen internet, geen vaste telefonie, gsm of tv
Ach, al wil je meer dan basic internet, dannog is de kostprijs min of meer bekend, en slechts een klein deel van de kosten om alleen te wonen.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Ik ben erg tevreden over Edpnet -'t is te zeggen, als er iets scheelt, hang je uiteindelijk af van Proximus en dat kan wel eens tegenvallen, maar als alles goed draait, denk ik niet dat ze prijs/kwaliteit te kloppen zijn: snelle verbinding, onbeperkte download en op de helpdesk doen ze hun best.
Vaste telefonie heb je er gratis bij; en voor 5 EUR per maand bel je quasi-onbeperkt naar vaste lijnen (ook naar het buitenland) incl. nummerherkenning. Maar als je geen vaste telefoon hoeft, activeer je dit gewoon niet.
Vaste telefonie heb je er gratis bij; en voor 5 EUR per maand bel je quasi-onbeperkt naar vaste lijnen (ook naar het buitenland) incl. nummerherkenning. Maar als je geen vaste telefoon hoeft, activeer je dit gewoon niet.
-
gast9876
https://www.united-telecom.be/nl/particulier/internet
is ook van United Telecom
http://www.internetenbellen.be
slechts 59 € activatie (all-in)
edpnet: 50 € activatie + 50 € Test&Label (als je voordien geen proximus aansluiting had m.a.w.)
Via een reseller van edpnet heb ik 25 € activatie betaald en Test&Label -op eigen risico- normaal niet.
abbo 32,95 € ipv 35 €
Ik lees:
Onze hostnaam eindigt op dsl.billi.be Het lijkt er dus op dat ze een reseller van Billi zijn (die binnenkort samensmelt met Dommel). Weet niet hoe hun netwerk er uitziet.
Op Belgische en West-Europese servers is er bijna geen verschil in snelheid met Telenet (vorige provider). Op servers buiten Europa is de snelheid beduidend lager dan Telenet (getest op diverse servers op speedtest.net). Maar nog steeds ruim voldoende voor een gemiddeld gezin. 2 videostreams in HD + surfen tegelijk geeft geen problemen hier.
Bij het laden van webpagina's merk ik geen verschil t.o.v. vroeger (ook niet met websites aan de andere kant van de wereld).
De "lag" (vertraging/round-trip time) ligt bij servers binnen Europa ongeveer gelijk met Telenet. Buiten Europa haalt Telenet meestal betere (lagere) waarden dan United Telecom, maar niet altijd, soms is het net omgekeerd (ook getest met speedtest.net).
Snelheid:
Wij hebben de formule "Snel" waarmee de downloadsnelheid op 30 Mbps en uploadsnelheid op 3 Mbps gecapped zou moeten zijn.
Dit is bij ons echter niet zo. We halen 20 Mbps download en 30 (!) Mbps upload.
Ik heb onlangs ergens op een forum gelezen dat dit kan voorkomen als je met je eigen router een PPPoE verbinding maakt met de modem (wat bij ons het geval is).
Ping naar een server in België: gemiddeld 10 ms.
Verder zal je maximum snelheid volgens mij afhangen van het lijnprofiel dat je krijgt (waarop je modem synct).
50 download/5 upload
Als je geluk hebt bij United telecom Snel:
"Wij hebben de formule "Snel" waarmee de downloadsnelheid op 30 Mbps en uploadsnelheid op 3 Mbps gecapped zou moeten zijn.
Dit is bij ons echter niet zo. We halen 20 Mbps download en 30 (!) Mbps upload. "
UNLIMITED download!
Voor 33,5 € heb je 100/40

is ook van United Telecom
http://www.internetenbellen.be
slechts 59 € activatie (all-in)
edpnet: 50 € activatie + 50 € Test&Label (als je voordien geen proximus aansluiting had m.a.w.)
Via een reseller van edpnet heb ik 25 € activatie betaald en Test&Label -op eigen risico- normaal niet.
abbo 32,95 € ipv 35 €
Ik lees:
Onze hostnaam eindigt op dsl.billi.be Het lijkt er dus op dat ze een reseller van Billi zijn (die binnenkort samensmelt met Dommel). Weet niet hoe hun netwerk er uitziet.
Op Belgische en West-Europese servers is er bijna geen verschil in snelheid met Telenet (vorige provider). Op servers buiten Europa is de snelheid beduidend lager dan Telenet (getest op diverse servers op speedtest.net). Maar nog steeds ruim voldoende voor een gemiddeld gezin. 2 videostreams in HD + surfen tegelijk geeft geen problemen hier.
Bij het laden van webpagina's merk ik geen verschil t.o.v. vroeger (ook niet met websites aan de andere kant van de wereld).
De "lag" (vertraging/round-trip time) ligt bij servers binnen Europa ongeveer gelijk met Telenet. Buiten Europa haalt Telenet meestal betere (lagere) waarden dan United Telecom, maar niet altijd, soms is het net omgekeerd (ook getest met speedtest.net).
Snelheid:
Wij hebben de formule "Snel" waarmee de downloadsnelheid op 30 Mbps en uploadsnelheid op 3 Mbps gecapped zou moeten zijn.
Dit is bij ons echter niet zo. We halen 20 Mbps download en 30 (!) Mbps upload.
Ik heb onlangs ergens op een forum gelezen dat dit kan voorkomen als je met je eigen router een PPPoE verbinding maakt met de modem (wat bij ons het geval is).
Ping naar een server in België: gemiddeld 10 ms.
Verder zal je maximum snelheid volgens mij afhangen van het lijnprofiel dat je krijgt (waarop je modem synct).
150 GB.
50 download/5 upload
Als je geluk hebt bij United telecom Snel:
"Wij hebben de formule "Snel" waarmee de downloadsnelheid op 30 Mbps en uploadsnelheid op 3 Mbps gecapped zou moeten zijn.
Dit is bij ons echter niet zo. We halen 20 Mbps download en 30 (!) Mbps upload. "
UNLIMITED download!
Voor 33,5 € heb je 100/40
Laatst gewijzigd door gast9876 op 6 juli 2018, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
Hier een gebruiker, ben geen hardcore gamer maar speel mijn spelletjes, spotify staat "altijd" aan als ik thuis ben. standaard streaming sites zijn geen probleem en wat zijn grote bestanden, 500mb/1gig haal ik vlot genoeg binnen. Uptime is tot nu (3 maanden) 100%.Cydox schreef: ↑30 juni 2018, 19:16 Om te surfen zal zo'n flybox wel voldoende zijn, maar ik denk dat je misschien zal vloeken qua snelheid als je gamet, muziek streamt of grote bestanden zal afhalen.
Tot 5G ingeburgerd is, zou ik daar niet voor tekenen.
En aan de topicstarter, je moet hier maar eens doorneuzen:
https://www.9lives.be/forum/economie-re ... ijtje.html
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!