Allianz discrimineert
Allianz discrimineert
Twee jaar geleden heeft mijn ex (toen nog mijn vrouw) een aanrijding met onze wagen : in fout ! Goed ik was de polishouder en dus steeg "onze" Bonus Malus met 4 punten van -2 naar +2. Een jaar later waren wij gescheiden en ik nam de wagen over van haar EN ook de bonus malus op de BA....
Nu : na 2 jaar wil ik bij Allianz overstappen op een gunstigere BA (nl MET een jokersysteem) maar wat blijkt .... Allianz zegt "neen" want volgens deze firma ben ik NIET schadevrij !!! Maw men rekent mij de fouten van mijn ex ook aan !
Mijn verzekeringsagent argumenteert terecht : "ja maar wat is dan nog de waarde van het papiertje genaamd schadehistoriek???" Toch houdt ALLIANZ voet bij stuk en blijft "neen" zeggen tegen een overstap naar de nieuwe BA ....
Moest ALLIANZ niet zo goedkoop zijn voor mensen zoals ik (+45 jaar oud) .... dan was ik weg want blijkbaar zijn zij DE ENIGEN die deze enge interpretatie hanteren....
IN DE MARGE VAN DIT VERHAAL : mijn ex rijdt lustig rond met een "clean sheet" want zij sloot een nieuwe BA af voor een nieuwe wagen ALVORENS op haar schadehistoriek een schadegeval vermeld stond ....
Nu : na 2 jaar wil ik bij Allianz overstappen op een gunstigere BA (nl MET een jokersysteem) maar wat blijkt .... Allianz zegt "neen" want volgens deze firma ben ik NIET schadevrij !!! Maw men rekent mij de fouten van mijn ex ook aan !
Mijn verzekeringsagent argumenteert terecht : "ja maar wat is dan nog de waarde van het papiertje genaamd schadehistoriek???" Toch houdt ALLIANZ voet bij stuk en blijft "neen" zeggen tegen een overstap naar de nieuwe BA ....
Moest ALLIANZ niet zo goedkoop zijn voor mensen zoals ik (+45 jaar oud) .... dan was ik weg want blijkbaar zijn zij DE ENIGEN die deze enge interpretatie hanteren....
IN DE MARGE VAN DIT VERHAAL : mijn ex rijdt lustig rond met een "clean sheet" want zij sloot een nieuwe BA af voor een nieuwe wagen ALVORENS op haar schadehistoriek een schadegeval vermeld stond ....
Re: Allianz discrimineert
Verander van makelaar. Ik heb dit er al doorgekregen bij Allianz.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Nuyttie dat kan ik écht niet doen : dit is een zeer goede en oude vriend van vader op zoon ... sorry maar dat is onmogelijk voor mij... kun je mij dan even uitleggen wat er door mij kan gedaan worden opdat Allianz dit standpunt misschien zou wijzigen ? haar ombudsman contacteren ?
Als uw makelaar dit echt wilt en uw verhaal uitlegt, dan zal Allianz dit aanvaarden. Hij zal misschien eerst een neen krijgen, maar als hij blijft aandringen lukt dit wel. Zeker als hij doorgeeft dat dit over een 'persoonlijke oude' vriend gaat.
Zelf kan je niets doen. Als alles gebeurt volgens de regeltjes die op papier staan, heb je geen recht op de safety card. Daarvoor moet je een attest kunnen voorleggen dat je 5 jaar schadevrij bent, en dat kan je niet.
Verzekeringen is peoplebusiness
Zelf kan je niets doen. Als alles gebeurt volgens de regeltjes die op papier staan, heb je geen recht op de safety card. Daarvoor moet je een attest kunnen voorleggen dat je 5 jaar schadevrij bent, en dat kan je niet.
Verzekeringen is peoplebusiness
Trouwens de safety card is niet gunstiger. Deze kost 8% van de BA premie.
thx Nuyttie ! wist ik trouwens niet ....nuyttie schreef:Trouwens de safety card is niet gunstiger. Deze kost 8% van de BA premie.
zie je : als "oude knar" krijg ik voor de Omnium ook nergens betere voorwaarden qua afschrijvingswaarde... ik heb een Gold24 tarief en die redeneert als volgt : de eerste 24 maanden 0% afschrijving en vanaf de 25ste maand -1% ! De anderen volgen een onlogische redenering : 24 maanden 0% en vervolgens vanaf de 25ste maand is het BAM ! -25%
Mijn wagen is nu 33 maanden oud dus heeft ie bij Allianz nog een restwaarde van 91% en bij "de rest" 75% ....
Ik heb vandaag het officiële standpunt van Allianz ontvangen en ze blijven bij hun "zienswijze" (lees je bent ALTIJD in fout zelfs al ben je niet in fout).... mensen let op met deze maatschappij....
- Florentino
- Newbie
- Contacteer:
Beste Insider,
Een alternatef advies is om zelf een schriftelijke en gemotiveerde klacht neer te leggen via de ombudsdienst van Assuralia.
Een alternatef advies is om zelf een schriftelijke en gemotiveerde klacht neer te leggen via de ombudsdienst van Assuralia.
Nee, dat zal niets uitmaken. Allianz heeft gelijk (volgens de regeltjes). Je moet als verzekeringsnemer opletten aan wie je je auto uitleent. Doe je dit aan een onvoorzichtige chauffeur, dan ben jij de dupe. Dat is de filosofie achter deze regeling.
Maar in het geval Insider zouden ze beter kijken naar de geest. Het risico dat diezelfde chauffeur (zijn ex) opnieuw met de wagen rijdt en opnieuw een ongeval veroorzaakt, bestaat niet.
Dat zal je met alle maatschappijen tegenkomen. (maar de meesten hebben wel een automatische joker, bij allianz moet je hiervoor bijbetalen)
Maar in het geval Insider zouden ze beter kijken naar de geest. Het risico dat diezelfde chauffeur (zijn ex) opnieuw met de wagen rijdt en opnieuw een ongeval veroorzaakt, bestaat niet.
Dat zal je met alle maatschappijen tegenkomen. (maar de meesten hebben wel een automatische joker, bij allianz moet je hiervoor bijbetalen)
Rijdt die ex rond met een polis op haar naam of met een polis op naam van haar nieuwe vriend ?
Als de polis op haar naam staat, dan heeft zij een valse verklaring afgelegd. Ze zou vroeg of laat wel eens de rekening gepresenteerd kunnen krijgen. Ik ken zo'n voorbeeld van iemand die een paar jaar later zo'n 6.000 euro zelf mocht betalen na een nieuw schadegeval.
Als de polis op haar naam staat, dan heeft zij een valse verklaring afgelegd. Ze zou vroeg of laat wel eens de rekening gepresenteerd kunnen krijgen. Ik ken zo'n voorbeeld van iemand die een paar jaar later zo'n 6.000 euro zelf mocht betalen na een nieuw schadegeval.
- Florentino
- Newbie
- Contacteer:
Als de stelling van Allianz juridisch en technisch correct is, dan ga je bij de technische diensten (productie /schade) steeds hetzelfde antwoord krijgen ; de enige uitweg is dan om via de makelaar contact te laten leggen met de commerciële dienst en een oplossing te vragen op "commerciële basis" ; succes kan dan wel een beetje afhangen van het "gewicht" van de makelaar. Dit is de laatste suggestie die ik kan geven...
Mijn eerdere suggestie via de ombudsman van Assuralia was geïnspireerd door het feit dat een klacht die via dat kanaal binnen komt bij Allianz een andere weg zal afleggen dan een rechtstreekse klacht aan de technische diensten...het antwoorden op klachten die ontvangen worden van Assuralia zit doorgaans op een ander hiërarchisch niveau maar het blijft wel puur technisch...dus als hun stelling correct is, zal ze ook via deze weg niet wijzigen - Nuyttie heeft daar wel degelijk gelijk in en kent duidelijk de business-
Mijn eerdere suggestie via de ombudsman van Assuralia was geïnspireerd door het feit dat een klacht die via dat kanaal binnen komt bij Allianz een andere weg zal afleggen dan een rechtstreekse klacht aan de technische diensten...het antwoorden op klachten die ontvangen worden van Assuralia zit doorgaans op een ander hiërarchisch niveau maar het blijft wel puur technisch...dus als hun stelling correct is, zal ze ook via deze weg niet wijzigen - Nuyttie heeft daar wel degelijk gelijk in en kent duidelijk de business-
En de ombudsdienst van verzekeringen stelt niets voor.
en op basis van hun stellingname WEIGEREN zij mij nu een nieuwe BA MET joker systeem
Nuyttie ik heb hier uw wijze raad nodig : is er een andere verzekeraar die een evenwaardige omnium aanbiedt ? kwestie van dezelfde afschrijvingspercentages te krijgen die ik al hierboven neerpende ? Ik wil weg bij Allianz maar niet om van de regen in de drup te belanden ziet u !Beste makelaar,
De polis dient 5 jaar schadevrij te zijn geweest ; wat hier niet het geval is.
Wie de uitgaven heeft veroorzaakt speelt geen rol; er is een aansprakelijk ongeval met uitgaven geweest welke aan tegenpartij is vergoed.
De safety card kan hier dan ook niet worden toegepast.
Met vriendelijke groeten,
Allianz
De ex kon op het moment van overname van de 2e auto nog genieten van een blanco "ongevallenhistoriek" omdat het ongeval nog niet geregistreerd was op dat moment (voor het eindejaar) zodoende .... had zij een clean sheet ! dus geen valse verklaring ...Al Fonds schreef:Rijdt die ex rond met een polis op haar naam of met een polis op naam van haar nieuwe vriend ?
heb ik ondertussen ook gehoord ...nuyttie schreef:En de ombudsdienst van verzekeringen stelt niets voor.