Altamir
TIP
Re: Altamir
Dividenden krijg je automatisch via uw broker. Zij regelen ook de belasting. Bij Binck kan je papieren invullen ivm het dubbelbelastingsverdrag met Frankrijk om 15% te recupereren. Ik weet wel niet of dit nog op tijd zal zijn voor de dividenden van dit jaar.bartgo schreef:Iemand ervaring met Franse dividenden innen vanuit België?
Kunnen ook achteraf teruggevorderd worden, maar worden vaak kosten voor aangerekend.bertd schreef:(...)Ik weet wel niet of dit nog op tijd zal zijn voor de dividenden van dit jaar.
Overigens, na terugvordering bedraagt de belasting nog altijd 15% + 30%. Bijna de helft dus. Dat is toch wel iets om rekening mee te houden gezien de dividend policy van Altamir. (Annual dividend in a range of 2% to 3% of year-end NAV). Voor Buy&Hold beleggers is deze invloed huizenhoog.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Misschien beter verkopen en terugkopen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Net nagevraagd bij DeGiro en ze doen dit enkel voor dubbele RV bij Amerikaanse aandelen. Misschien in de toekomst ook voor de Franse, zo stond het in hun antwoord.
In Nederland maak ik me over het dividend geen zorgen, ik verlies zonder terugvordering in Frankrijk 15% van 0,65 ofwel 0,10. Is op het totaal rendement sinds 30 mei 2016 van bijna 38% van nul en generlei waarde.
Altamir is deze week al gestegen van €15.55 naar €16.50, een stijging van zo'n 6%!
- koendesmet
- Newbie
- Contacteer:
Dankzij Joost heb ik Altamir en ook Latour en Alba in portefeuille sedert een aantal maanden. Nog geen spijt van, integendeel
Bedankt Joost1000!!

Bedankt Joost1000!!
Dank je, ik ben er zelf ook blij mee.koendesmet schreef: ↑5 juni 2017, 16:33 Dankzij Joost heb ik Altamir en ook Latour en Alba in portefeuille sedert een aantal maanden. Nog geen spijt van, integendeel![]()
Bedankt Joost1000!!
Heb wel in alles (!!) mijn positie iets verkleind omdat ik de beurzen erg hoog vind staan.
Joost1000 schreef: ↑5 juni 2017, 19:46Dank je, ik ben er zelf ook blij mee.koendesmet schreef: ↑5 juni 2017, 16:33 Dankzij Joost heb ik Altamir en ook Latour en Alba in portefeuille sedert een aantal maanden. Nog geen spijt van, integendeel![]()
Bedankt Joost1000!!
Heb wel in alles (!!) mijn positie iets verkleind omdat ik de beurzen erg hoog vind staan.
Ja dat waren heel goede tips. Heb er zelf maar deels van geprofiteerd. Volgende keer beter.

Kan iemand de recente daling verklaren?
Er lijkt niets bijzonders aan de hand te zijn...
Er lijkt niets bijzonders aan de hand te zijn...
Er was een dividendknip
Volgens wat ik op een Frans forum lees zijn er eind vorige week / begin deze week een aantal adviezen (Oddo Securities en Investir) aangepast. Investir heeft z'n advies plots verlaagd van Kopen naar Verkopen (met als reden dat de décote intussen flink was geslonken), zonder koersdoel. Oddo Securities heeft z'n koersdoel verlaagd van 16,40 euro naar 15,95 euro.
Dit zou dus wel eens de reden kunnen zijn voor het plotse 'dipje'.
Dit zou dus wel eens de reden kunnen zijn voor het plotse 'dipje'.
Altamir is vrijdag onder de €13 gezakt en is het weekend ingegaan op €13.44.
Koopkans? Of miskoop?
Koopkans? Of miskoop?
Ik heb ze kort in port gehad maar ga ze niet meer opnieuw kopen. Als je ziet dat de koers in 2009 naar €1,35 zakte terwijl de NAV €9,80 bedroeg dan beschouw ik dit als zeer gevaarlijk speelgoed. Ze hebben er toen ook meer dan 5 jaar over gedaan om hun NAV terug op het niveau te krijgen van voor de crisis. Mogelijks koopwaardig rond de €3 of €4.
Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash