Altamir
TIP
Re: Altamir
Altamir heeft onlangs resultaten naar buiten gebracht. NAV bedroeg meer dan 21 euro. Dromen van 3 a 4 euro is hetzelfde dat je denkt dat het morgen 30 graden wordt tenzij we een gigantische crash wereldwijd krijgen.gpv1 schreef: ↑25 maart 2018, 14:24 Ik heb ze kort in port gehad maar ga ze niet meer opnieuw kopen. Als je ziet dat de koers in 2009 naar €1,35 zakte terwijl de NAV €9,80 bedroeg dan beschouw ik dit als zeer gevaarlijk speelgoed. Ze hebben er toen ook meer dan 5 jaar over gedaan om hun NAV terug op het niveau te krijgen van voor de crisis. Mogelijks koopwaardig rond de €3 of €4.
In 2009 bedroeg de NAV 64,73% van deze van 2008 en bedroeg de laagste koers 9,18% van de NAV in 2009. Passen we dit toe op de NAV van 2017 dan komen we uit op een bodemkoers van €1,28. Dus mijn €3 of €4 zal misschien nog te hoog zijn.
EDIT: in mijn vorige post was mijn bodemkoers verkeerd, het was niet €1,35 maar €0,90 in 2009.
EDIT: in mijn vorige post was mijn bodemkoers verkeerd, het was niet €1,35 maar €0,90 in 2009.
Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash
gpv1 schreef: ↑26 maart 2018, 11:27 In 2009 bedroeg de NAV 64,73% van deze van 2008 en bedroeg de laagste koers 9,18% van de NAV in 2009. Passen we dit toe op de NAV van 2017 dan komen we uit op een bodemkoers van €1,28. Dus mijn €3 of €4 zal misschien nog te hoog zijn.
Zelden zulke onzin gelezen. Er gaan nog vele bedrijven over de kop gaan dan in de portefeuille van Altamir.
Het is niet omdat het in het verleden zo slecht ging dat dat in de toekomst ook het geval is.
En gaat volgens uw modellen Sofina ook terug naar 34 euro en een onderwaardering van 35 a 40%?
Laeka, NAV is niet iets magisch dat holdings beschermt tegen crashes of hoge onderwaarderingen.
U belegt volgens onderwaardering op NAV, andere hier volgens onderwaardering op winst, boekwaarde, free cash flow of dividendrendement.
Lijk me logisch dat als een model aandelen kan oppikken die 100% onderwaardering vertonen, dat er altijd een kans bestaat dat diezelfde aandelen ooit nog aan zo'n kortingen noteren. Dat doet geen afbreuk aan de methode, want alleen door consequent te blijven ga je dan ook kunnen profiteren van de beste beursjaren (na een crash).
U belegt volgens onderwaardering op NAV, andere hier volgens onderwaardering op winst, boekwaarde, free cash flow of dividendrendement.
Lijk me logisch dat als een model aandelen kan oppikken die 100% onderwaardering vertonen, dat er altijd een kans bestaat dat diezelfde aandelen ooit nog aan zo'n kortingen noteren. Dat doet geen afbreuk aan de methode, want alleen door consequent te blijven ga je dan ook kunnen profiteren van de beste beursjaren (na een crash).
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Ik geef alleen de feiten weer en acht het niet onmogelijk dat het verleden zich herhaalt. 

Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
Ik denk dat ge uw kooporder mag schrappen.gpv1 schreef: ↑25 maart 2018, 14:24 Ik heb ze kort in port gehad maar ga ze niet meer opnieuw kopen. Als je ziet dat de koers in 2009 naar €1,35 zakte terwijl de NAV €9,80 bedroeg dan beschouw ik dit als zeer gevaarlijk speelgoed. Ze hebben er toen ook meer dan 5 jaar over gedaan om hun NAV terug op het niveau te krijgen van voor de crisis. Mogelijks koopwaardig rond de €3 of €4.
Bod van 17.36 euro door Amboise!
Ja een mooie klapper, de meeste tussen 10,50-12,50 gekocht en nu verkocht a 17,20.laeka schreef: ↑7 mei 2018, 09:42Ik denk dat ge uw kooporder mag schrappen.gpv1 schreef: ↑25 maart 2018, 14:24 Ik heb ze kort in port gehad maar ga ze niet meer opnieuw kopen. Als je ziet dat de koers in 2009 naar €1,35 zakte terwijl de NAV €9,80 bedroeg dan beschouw ik dit als zeer gevaarlijk speelgoed. Ze hebben er toen ook meer dan 5 jaar over gedaan om hun NAV terug op het niveau te krijgen van voor de crisis. Mogelijks koopwaardig rond de €3 of €4.
Bod van 17.36 euro door Amboise!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Of gewoon wachten nu? Of hoe gaat dat?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bijvoorbeeld om bij (verplichte) verkoop beurstaks te vermijden?
Ik meen uit vorige ervaring (Ablynx) begrepen te hebben dat nu uitstappen enkel zin zou hebben als je een betere investering in gedachten hebt met het vrijgekomen geld. Alleszins, ben erg blij met dit vooorstel. Is er veel kans dat het niet doorgaat en het effect de dieperik in gaat?
Ik meen uit vorige ervaring (Ablynx) begrepen te hebben dat nu uitstappen enkel zin zou hebben als je een betere investering in gedachten hebt met het vrijgekomen geld. Alleszins, ben erg blij met dit vooorstel. Is er veel kans dat het niet doorgaat en het effect de dieperik in gaat?
Gaat met een zeer grote waarschijnlijkheid door.bartgo schreef: ↑7 mei 2018, 12:29 Bijvoorbeeld om bij (verplichte) verkoop beurstaks te vermijden?
Herinvestering kan in diverse andere "holdings" met ook Private Equity in hun portefeuille zoals bijvoorbeeld; Italmobliare, Quest for Growth (geen "holding" maar een privak), British Empire Trust, Luxempart, GIMV (nauwelijks discount t.o.v. intrinsieke waarde !!), enz, enz.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bedankt voor de info. Enig idee wanneer? Staat nergens bij de nieuwsberichten die ik las.
Ik heb ook verkocht aan 17.24. Leek me niet de moeite om te wachten en het risico te nemen. Mooie winst van 20%.
Potverdorie. Ik was van plan om met mijn geld van ablynx, flink wat altamir bij te kopen... Iets te laat dus.
Mijn gemiddelde ligt nu rond 16€. Geen vette winst
Sebiet als ik thuis ben maar verkopen dan. Interessanter dan op dividend wachten.

Mijn gemiddelde ligt nu rond 16€. Geen vette winst

Sebiet als ik thuis ben maar verkopen dan. Interessanter dan op dividend wachten.