Alterfin ?
TIP
Alterfin ?
Heeft iemand ervaring met het beleggen in Alterfin ?
Is dit betrouwbaar ?
Is dit betrouwbaar ?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Re: Alterfin ?
Veelal zijn de kleine boertjes slechter af met de microkredieten dan zonder. De beleggingen worden in het "rijke Westen" aangebracht als 'n goed doel of ethisch beleggen. De realiteit is iets gans anders. Kwestie van elke avond met 'n gerust gemoed te gaan slapen.
Microkredieten met woekerrente
Microkredieten met woekerrente
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Dat bedoelde yaris nu dat ze op spaargids bij elke belegging ook wel weer een nadeel of een risico kon lezen.
Ik ga hierbij niet ontkennen dat micor kredieten niet altijd heilzaam zijn maar:
Spruitekop al eens gelezen hoe het eraan toe gaat in een bv een goudmijn waarin je kunt investeren via een mijnfonds ?
Of wat olie maatschappijen doen in Nigeria. ....
Tja het eigenaardige vind ik nog altijd dat dergelijke organisaties die het toch goed bedoelen altijd de wind van voor krijgen in de media.
Multinationals met pure winstbedoelingen die ravages aanrichten in zulke landen slagen er blijkbaar in om dit af te dekken.
Maar ja die adverteren natuurlijk in diezelfde media. Wiens brood men eet wiens woord men spreekt.
Ik ga hierbij niet ontkennen dat micor kredieten niet altijd heilzaam zijn maar:
Spruitekop al eens gelezen hoe het eraan toe gaat in een bv een goudmijn waarin je kunt investeren via een mijnfonds ?
Of wat olie maatschappijen doen in Nigeria. ....
Tja het eigenaardige vind ik nog altijd dat dergelijke organisaties die het toch goed bedoelen altijd de wind van voor krijgen in de media.
Multinationals met pure winstbedoelingen die ravages aanrichten in zulke landen slagen er blijkbaar in om dit af te dekken.
Maar ja die adverteren natuurlijk in diezelfde media. Wiens brood men eet wiens woord men spreekt.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Klopt JulusCesar, maar ik meen mij toch niet te herinneren dat de olie-industrie en de goud-indrustrie zich willen profileren als ethisch? Tenzij de verkoop van de Vera Valor.
Ja, wat is ethisch beleggen hé ?
Daar ze een partner zijn van Oxfam zegt toch ook al iets.
De vraag blijft altijd hoeveel mag je in dergelijke firma's investeren ?
Dat laatste wist ik niet. Dus dat is al direct 5% extra rendement het 1e jaar, hmm, toch eens nader bekijken. Merci voor de tip.Yaris schreef:Met die aandelen van Alterfin geniet je trouwens een dubbel fiscaal voordeel: niet alleen heb je een vrijstelling van roerende voorheffing op de eerste schijf van 180 euro van het dividend maar je hebt ook recht op een belastingvermindering gelijk aan 5% van het aankoopbedrag van dat jaar.
klopt, koop zelf al enkele jaren aandelen van Alterfin, voor die fiscale aftrek moet je wel minimaal 375 euro investeren per jaar en de maximale aftrek is 310 euro, hetzij 6200 euro aan nieuwe investeringen.
Op de site van Alterfin staat alles duidelijk uitgelegd: http://www.alterfin.be/index.php?cid=61
Op de site van Alterfin staat alles duidelijk uitgelegd: http://www.alterfin.be/index.php?cid=61
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
"minimaal 375 PER JAAR"?
Ik versta dat toch als 1x minimaal 375, op hun site?!
Ik versta dat toch als 1x minimaal 375, op hun site?!
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Voor mij heeft ieder mens en ieder bedrijf de taak om ethisch en verantwoord te werken.Spruitekop schreef:Klopt JulusCesar, maar ik meen mij toch niet te herinneren dat de olie-industrie en de goud-indrustrie zich willen profileren als ethisch? Tenzij de verkoop van de Vera Valor.
Ook bijvoorbeeld de chocolade industrie om eens een andere te noemen...
maar als ik spruitekop zijn redening volg dan mag je aan kinderslavenarbeid doen op voorwaarde dat je je niet profileert als ethisch ?
De vera valor goud heb ik hier destijds ook aangebracht bij 'fysiek goud". Wel als je wil spuitekop kan je daar ook weer een maar aan koppelen.
Blijkt dat ze inderdaad werken zonder kwik enz.....maar dat het hier vooral gaat om gerecycleerd goud.
Bedoel je nu dat het een goede zaak is dat ze partner zijn van Oxfam of juist een slechte als je daar ethisch in wil beleggen ?karine schreef:Ja, wat is ethisch beleggen hé ?
Dat ze partner zijn van Oxfam is voor mij positief ja.Stier schreef: Bedoel je nu dat het een goede zaak is dat ze partner zijn van Oxfam of juist een slechte als je daar ethisch in wil beleggen ?
-
- Full Member
- Contacteer:
In feite niet, nee:djtw schreef:Volgt iemand m'n redenering op basis van deze spelregels
3.5% rendement
Voor elke 100 euro ingelegd krijg je het volgende jaar 5 EUR vd fiscus terug
Goed voor een netto rendement van 3.5/0.95 = 3.68%
Een carrousel van verkopen en kopen verandert niets aan het rendement als ik het goed begrijp
Laatst gewijzigd door radixconvertor op 11 augustus 2012, 09:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Waarom? Het is voor Alterfin toch beter dat ik 2x een periode van 5 jaar m'n geld ter beschikking stel, dan maar 1x 5 jaar.Yaris schreef: Dat gaat natuurlijk in tegen de oorspronkelijke bedoeling van die fiscale aftrekbaarheid, namelijk de mensen stimuleren om te investeren in erkende ontwikkelingsfondsen voor microfinanciering.
Tja, langs de andere kant is dat fiscaal voordeel juist datgene wat de aandelen wat extra interessant maakt. Let's put it this way: Zonder dat fiscaal voordeel (1% extra rendement per jaar) begin ik er niet aan. Wat heeft Alterfin dan? Niets...Yaris schreef:Ze gaan je niet om de 5 jaar opnieuw 5% korting geven op in feite dezelfde aandelen.
Als ik op hun site kijk hoe"veel" mensen vennoot zijn, tja, dan zal die fiscale aftrek om de 5 jaar voor de fiscus niet het verschil maken. Je spreekt over 2.500 vennoten waarvan 80% particulieren. Dit is dus niet op grote schaal bekend of toegepast. (Tot ze het hier lezen op spaargids natuurlijk, come2think of it, ik kan beter mijn bericht verwijderen want DiRupo is hier ook lid

Er klopt iets niet aan uw rekenmachine (of de mijne).radixconvertor schreef:In feite niet, nee:djtw schreef:Volgt iemand m'n redenering op basis van deze spelregels
3.5% rendement
Voor elke euro ingelegd krijg je het volgende jaar 5 EUR vd fiscus terug
Goed voor een netto rendement van 3.5/0.95 = 3.68%
Een carrousel van verkopen en kopen verandert niets aan het rendement als ik het goed begrijp
Alleszins, uw zin klopt al zeker niet, je bedoelt voor elke HONDERD euro ingelegd krijg je het volgende jaar 5€ terug van de fiscus. Anders was het helemaal te mooi.
De rekening in detail: (hypothetisch aan 3,5% per jaar)
Jaar 0: Investering 5000 euro
Jaar 1: 175€ intrest + 250€ belasting = 425€ = 8,5%
Jaar 2: 175€ intrest (3,5%)
Jaar 3: 175€ intrest (3,5%)
Jaar 4: 175€ intrest (3,5%)
Jaar 5: 175€ intrest (3,5%)
Totaal ontvangen: 875€ intrest + 250€ belastingsvoordeel = 1125€ op 5000€ = 22,5% = 4,5% per jaar.
(rekening klopt niet helemaal en rekent niet met kapitalisatie; de gelden die je het eerste jaar krijgt kan je vervolgens ook 4 jaar beleggen en renderen op zichzelf ook weer, etc.)
Wat daaraan niet klopt, is dat jij in je formule de INTREST verhoogt met 5% belastingsvoordeel, maar het is op het totale KAPITAAL dat je 5% belastingsvoordeel krijgt, niet op de intrest van het 1e jaar.radixconvertor schreef: Goed voor een netto rendement van 3.5/0.95 = 3.68%