alternatief voor Record?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: alternatief voor Record?
Wel, dat van die 25 jaar is op basis van mijn inschatting, niet dat ik het heb opgezocht. Maar het zou wel juist kunnen zijn. Argenta was haar tijd ver vooruit. Ik was 'kindsbeen af' klant bij de Krediet Bank. Het eerste 'internetbankieren' dat ik daar had was niet via internet. Die software belde in via de modem rechtstreeks op de server van de bank voor dat datauitwisseling. Was dus offline software. Je kon de transacties, soldo en wisselkoersen offline raadplegen. Je gaf uw overschrijvingsopdrachten in. Berichten sturen en ontvangen naar de bank. En dat ging je synchroniseren. Pakketjes uploaden en downloaden. Letterlijk. Je kon zien pakketje X van Y. Wanneer klaar verbrak het de verbinding met de bank.
Omdat ik vanaf een bepaalde leeftijd bereikte diende ik daarvoor te gaan betalen bij de KB en ben ik overgestapt naar Argenta. Dat was wel via internet. En het werkte platformonafhankelijk. Via Netscape op Linux werkte dat. Dat elektronisch bankieren werkte via Linux was toen is iets speciaals.
En bij Argenta kreeg je een premie als je wou internetbankieren gebruiken, je diende er niet voor te betalen. Totaal andere visie. Ooit was Argenta een technisch vooruitstrevende bank.